brand

Vine era post-SUV confrom șefului de design de la Kia

Vine era post-SUV confrom șefului de design de la Kia

Modern Solid, Sensuous Sportiness și asemenea - termeni vagi creați în marele cuptor de marketing într-o încercare de a stabili o legătură clară între fiecare produs din gama unei mărci. Și acum avem Opposites United - nu o aplicație de întâlniri prost concepută, ci viziunea Kia asupra unei game de mașini care se inspiră "din contrastele găsite în natură și în umanitate".

Nu dați ochii peste cap, pentru că, după analiză, acest nume se dovedește a fi un rezumat succinct și revigorant al contrastelor dintre severe și moi, sinuoase și bine definite, care au câștigat atât de multă apreciere din partea consumatorilor și criticilor pentru ultima generație de Kia.

Sportage, Sorento, EV6, EV9 și EV5 au îmbrăcat filosofia cu mare efect, iar fără îndoială o bună parte din succesul global astronomic al Kia poate fi atribuită explorărilor încrezătoare și îndrăznețe ale designerilor săi.

Responsabil cu transformarea conceptului de pe hârtie în sala de expoziție este renumitul designer auto Karim Habib, cunoscut pentru crearea unui număr de BMW-uri extrem de importante în timpul anilor petrecuți la München înainte de a se alătura Kia (prin intermediul Infiniti) în 2019.

Canadianul a luat recent centrul scenei pentru a dezvălui noul SUV electric EV9 cu trei rânduri de scaune și, fără îndoială, va deveni un purtător de cuvânt al Kia pe măsură ce își continuă planul global ambițios în următorii ani.

Imediat, el este dornic să clarifice un lucru: ceea ce nu conduce categoric strategia de design a Kia, în ciuda prețului de listă așteptat de 80.000 de lire sterline pentru modelul de top EV9, este dorința exagerată de a fi un perturbator al segmentului premium.

"Nu încercăm niciodată să vorbim despre premium sau lux", explică Habib. "În primul rând, aceste cuvinte sunt folosite în exces. Nu sună adevărate pentru noi. Dar cred că există o calitate aspirațională pe care ne-am dori ca produsele noastre să o aibă. Și nu știu dacă asta este cuvântul potrivit, dar vrem ca oamenii să se îngrijoreze, pentru că înseamnă ceva."

Eticheta Opposites United se aplică atât întregii game Kia, cât și fiecărui model în parte. EV9, de exemplu, adoptă o abordare de design radical diferită față de modelul tehnic înrudit EV6, iar legăturile stilistice dintre Picanto și Proceed, Sportage și Stonic, precum și Soul și Sorento sunt subtil eficiente, fără a fi evidente - o manifestare a dorinței hotărâte a Kia de a nu adopta abordarea păpușă rusă.

Habib spune că dorește să realizeze "o gamă de produse care să aibă o anumită consistență între ele, dar în același timp să aibă elemente particulare". Adaugă, totuși, că diferența evidentă dintre EV6 și EV9 nu indică neapărat o trecere către o diferențiere atât de radicală pentru fiecare model viitor. "Nu cred că fiecare va fi la fel de diferit ca aceste două", spune el. "Aceasta nu este modalitatea în care dorim să construim o marcă. Dorim să construim o marcă cu consistență și recunoaștere.

Dar, în același timp, producem aproape trei milioane de mașini pe an, și cu tipologii foarte diferite pentru diferite tipuri de vehicule în piețele diferite, așa că nu pot fi toate la fel."

Cu siguranță, în timp ce EV9 este mult mai recunoscut ca un SUV în sensul tradițional decât EV6 mai jos, mai agresiv, etosul său de design nu semnalează o abatere de la caracteristicile stabilite de acesta din urmă.

"Nu aș spune că abandonăm ceva, sincer", spune Habib. "Am încercat să dezvoltăm o filosofie de design care nu se bazează pe dogme. Există poate anumite principii care vor fi repetate în celelalte mașini, dar execuția și modurile diferite de utilizare cred că trebuie să fie deschise."

Întrebarea crucială pentru orice designer astăzi, și una care pare deosebit de relevantă când este pusă în umbra impunătoarei EV9: vom avea întotdeauna SUV-uri?

Habib răspunde cu o umilință revigorantă: "Nu-mi place să pretind că pot spune oamenilor ce vor face în viitor."

Inspirația de design Kia preluată de la Land Rover? De neconceput, poate, dar ia în considerare liniile simpliste și indiciile minimaliste ale EV9.

"Există ceva foarte plăcut în aceste tipuri autentice, sincere, SUV-uri pătrățoase", spune Habib. "Când te uiți la un Land Rover Defender astăzi, fie vechi, fie nou, există ceva cu adevărat interesant în asta."

"Fie că este vorba de un Jeep sau de un Defender, acele panouri nici măcar nu au fost ștanțate, ci doar îndoite. Există ceva frumos în autenticitatea aceea, așa că am vrut să exploatem asta."

Nu se sugerează că un Kia 4x4 minimalist este în planuri, dar silueta bine definită a EV9-ului ar putea semnala o deschidere către sacrificarea eficienței aerodinamice în favoarea caracterului.

"Dragostea pentru acea proporție autentică face parte din asta", spune Habib. "Și să fiu sincer, cealaltă motivare este că acum SUV-urile electrice încearcă să fie ultra-elegante, așa că am vrut doar să nu facem asta și totuși să încercăm să obținem eficiența aerodinamică necesară pentru a atinge autonomia pe care o dorim."