brand

Dacia Spring: Cea mai accesibilă mașină electrică din Europa

Dacia Spring: Cea mai accesibilă mașină electrică din Europa

Grupul Renault a promovat timp de mai mulți ani Dacia Spring ca fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Europa.

În contextul în care Comisia Europeană investighează afluxul de vehicule electrice chinezești ieftine în blocul comunitar, un aspect ironic iese la iveală: niciun producător auto nu a profitat mai mult de baza cu costuri reduse a Chinei pentru fabricarea vehiculelor electrice decât unul propriu al Europei.

Grupul Renault a promovat Dacia Spring timp de mai mulți ani ca fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Acest crossover, fabricat în provincia Hubei din China, are un preț de pornire de 20.800 de euro în Franța sau 15.800 de euro după aplicarea unei subvenții de stat.

În comparație, atunci când BYD, cel mai bine vândut producător de vehicule electrice din China, a anunțat prețurile de pre-vânzare pentru gama de vehicule electrice pe care a început să o comercializeze în Europa cu un an în urmă, modelul cel mai accesibil pe care compania l-a oferit a fost SUV-ul Atto 3, cu un preț de 38.000 de euro.

BYD nu a fost singurul care a ales să fie mai rezervat în loc să stabilească prețuri pentru volum. Modelele de la mărcile deținute de chinezi, inclusiv MG, Polestar și Nio, se vând la prețuri mult mai mari pe piețele europene cheie decât în țara lor de origine - un potențial obstacol pentru cei care au aplaudat anunțul președintelui Comisiei, Ursula von der Leyen, privind lansarea investigației miercuri în parlament.

Iată câteva exemple ale diferențelor semnificative între prețurile pe care producătorii auto le percep pentru vehiculele electrice importate în Europa din China și cât costă acestea în locul în care sunt fabricate:

BYD Dolphin

În Franța: 28.990 de euro
În China: 116.800 de yuani (15.200 de euro)

MG ZS

În Germania: 31.310 euro
În China: 119.800 yuani (15.600 de euro)

Zeekr X

În Germania: 44.990 euro
În China: 189.800 yuani (24.700 euro)

Polestar 2

În Germania: 48.990 euro
În China: 299.800 yuani (38.900 euro)

BMW iX3

În Germania: 67.300 euro
În China: 405.000 yuani (51.800 euro)

Nio ET7

În Germania: 69.900 euro fără baterie, 81.900 euro cu baterie
În China: 428.000 yuani (55.600 euro)

Piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice chinezești mai ieftine, iar prețul lor este menținut artificial de subvențiile de stat uriașe, a declarat miercuri von der Leyen. „Acest lucru distorsionează piața noastră și, așa cum nu acceptăm această distorsiune din interiorul pieței noastre, nu o acceptăm nici din exterior.”

Chiar și așa, Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, reprezentând un exemplu pozitiv al adaptabilității și competitivității industriei auto europene.

Dacia este o marcă deținută de Grupul Renault, cu sediul în România. Este cunoscută pentru producerea de vehicule accesibile și fiabile, care oferă un raport excelent calitate-preț. Dacia Spring reprezintă un pas important în strategia de electrificare a companiei, demonstrând că mobilitatea electrică poate fi accesibilă pentru toți.