brand

Noua Dacia Spring 2024 facelift: Un EV accesibil și atrăgător

Noua Dacia Spring 2024 facelift: Un EV accesibil și atrăgător

În timp ce Volkswagen încă calculează cum să vândă un EV ieftin și să obțină profit, Renault a descoperit deja soluția. Brand-ul românesc Dacia a înregistrat un mare succes cu modelul Spring de la lansarea sa în 2022. Până în prezent, s-au vândut mai mult de 140.000 de unități. În 2024, acest hatchback electric de bază urmează să primească o schimbare substanțială.

Nu îl numiți un model de generație următoare, deoarece este mai mult în linie cu un facelift substanțial. Reviziile exterioare aduc noul Spring 2024 în concordanță cu cel mai recent limbaj de design al Dacia, văzut pe noul SUV Duster. Există o cantitate bună de caroserie din plastic și arce de roți pătrate pentru a face acest EV simplu să arate mai robust. Îmbunătățirile exterioare fac ca cel mai ieftin EV din Europa să fie mai modern comparativ cu versiunea originală, care părea că a rămas blocată în anii '90 (cel mult).

Au fost implementate schimbări substanțiale în interior unde noul Dacia Spring 2024 are un bord complet nou. Pe lângă clusterul de instrumente digitale de șapte inci și touchscreen-ul de 10 inci, habitaclul are acum controale de climă reconfigurate și un nou aspect pentru ventilații. Volanul actualizat are noul logo corporativ DC și, mai important, poate fi ajustat acum pe înălțime. Observăm, de asemenea, un nou selector de viteze împreună cu un suport pentru smartphone în spatele acestuia.

Pentru o mașină atât de mică, este destul de practică, deoarece portbagajul din față poate înghiți 35 de litri (1,23 de metri cubi), în timp ce zona de încărcare din spate are un volum de 308 de litri (cu șase mai mult decât înainte) sau aproape 11 metri cubi. Îndoiți bancheta din spate și capacitatea bagajului crește la 1,004 litri (35,5 metri cubi). Mai multe compartimente de depozitare din tot habitaclul oferă un plus de 33 de litri (1,16 metri cubi).

Ambalajul este decent când luați în considerare că Spring are doar 3701 de milimetri lungime, 1767 de milimetri lățime, 1519 milimetri înălțime și un ampatament de 2423 de milimetri. În funcție de nivelul de echipare, roțile măsoară fie 15, fie 16 inci. Aceste culori Beige Safari și Brick Red debutează cu faceliftul.

Modelul de bază Spring are doar 45 de cai putere, dar puteți opta pentru un motor electric mai puternic cu o putere de 65 de cai. Acesta din urmă ajută EV-ul vesel să atingă 100 km/h în mai puțin de 14 secunde. Alegeți motorul de bază și treaba este făcută în mai puțin de 20 de secunde. Bateria mică de 26,8 kWh este suficientă pentru peste 220 de kilometri de autonomie și durează 45 de minute pentru a se încărca de la 20 la 80 la sută printr-un încărcător DC de 30 kW. De la un încărcător AC de 7 kW, va trebui să așteptați aproape 11 ore pentru ca bateria să treacă de la 20 la 100 la sută. Acum suportă încărcarea bidirecțională, astfel încât poate alimenta prăjitorul de pâine sau alte aparate electrice.

Autonomia este departe de a fi impresionantă, dar Dacia spune că este mai mult decât suficientă pentru utilizatorul tipic Spring. După analizarea datelor colectate din sistemul de infotainment al modelului pre-facelift, marca deținută de Renault a descoperit că proprietarii conduc mașinile lor aproximativ 37 de kilometri pe zi. Aproximativ 90 la sută din toate călătoriile sunt mai scurte de 70 de kilometri. Datele au arătat, de asemenea, că Spring este condus la o viteză medie de 37 km/h și că 75 la sută dintre proprietari își încarcă mașinile acasă.

Noua Dacia Spring 2024 facelift: Un EV accesibil și atrăgător

Dacia se mândrește să spună că Spring rămâne singurul EV disponibil în Europa care cântărește mai puțin de 1.000 de kilograme. Deși noua versiune are mai multe echipamente standard și o tehnologie mai bună de asistență pentru șoferi pentru a îndeplini reglementările Uniunii Europene, a pus doar șase kilograme. Versiunea complet încărcată în nivelul de echipare de top cântărește doar 984 de kilograme.

Spring nu vă va accelera pulsul, dar cei care doresc un transport fără pretenții la un preț scăzut cu emisii zero vor aprecia această mașină. Este ideală pentru jungla urbană și un instrument perfect pentru magazinele mici care livrează bunuri. Prețul pentru noua versiune nu a fost dezvăluit, dar cel vechi era în jur de 20.000 de euro în piața sa internă, România, înainte de stimulente.

Este demn de remarcat că modelul este construit în China și are o versiune Renault cunoscută sub numele de City K-ZE. Cele două EV-uri își au rădăcinile în Renault Kwid, introdus în 2015 cu motoare cu ardere internă.

Schimbări semnificative pentru modelul Spring 2024

Schimbările sunt cu siguranță mai mult decât obișnuitul facelift, cu doar panoul acoperișului rămânând din modelul original. Spring a primit un nou aspect robust, complet cu un front redesenat care îl aliniază cu modele precum cel mai recent Duster. În plus, există un plastic suplimentar pentru caroserie care poate fi acoperit cu autocolante ușor de înlocuit, pentru a ajuta la menținerea aspectului proaspăt al mașinii după zgârieturi și lovituri în parcare. Există și noi nuanțe de vopsea, inclusiv cele mai recente nuanțe Beige Safari khaki (văzute pe Sandero revizuit) și Brick Red a mașinii din aceste imagini.

Însă substructurile fundamentale nu s-au schimbat, așa că Spring rămâne o mașină de oraș, cu o lungime totală sub-supermini de 3,72 metri - doar un centimetru sau cam așa ceva mai lungă decât un Hyundai i10. Dacia susține că aceste dimensiuni compacte înseamnă că Spring poate face față cu o baterie relativ mică (doar 26,8 kWh) și poate utiliza greutatea rezultată de mai puțin de o tonă pentru a oferi peste 210 de kilometri de autonomie.

Opțiuni de motorizare și prețuri atractive

Propulsoarele schimbă cel mai puțin dintre toate, cu Spring păstrând aceeași alegere de motoare de 44 CP și 64 CP ca înainte. Puteți alege între aceste setări în versiunea Expression, punctul de intrare, în timp ce versiunea de top Extreme vine doar cu setarea mai puternică.

Materialele primesc, de asemenea, un upgrade, cu țesături de calitate superioară pe scaune, plastice mai texturate pe inlăiturile ușilor și accente de plastic alb care ajută la ridicarea zonei în jurul selectorului de viteze. După ce am fost prezentat în jurul unei mașini într-un studio din Paris, am sugera că noul Spring se simte mai în ton cu finisajele și materialele Sandero decât cu originalul cu un aspect ieftin. Chiar și volanul, care se ajustează acum pe înălțime (dar nu și pe atingere), este ridicat de la noul Duster. Nu există încă reglaj pe înălțime pe scaunul șoferului, totuși.

Noul Spring primește și YouClip, sistemul inovator de accesorii al Dacia. Firma va vinde articole precum suporturi pentru pahare, o lanternă și un rucsac mic, care apoi pot fi fixate pe oricare dintre cele trei puncte situate pe bord și pe consola centrală inferioară.

Noul Dacia Spring este o adăugare promițătoare la piața EV. Cu un preț accesibil, un design atractiv și o serie de îmbunătățiri semnificative, este sigur să atragă atenția atât a cumpărătorilor de mașini, cât și a entuziaștilor auto. Cu toate acestea, va trebui să vedem dacă performanța și autonomia sa vor fi suficiente pentru a concura cu alte modele EV din gama sa de prețuri. Pentru moment, Dacia Spring pare a fi un pas în direcția corectă pentru brandul românesc.