brand

Dacia Sandero își menține coroana în topul vânzărilor europene, în timp ce Tesla Model Y își revine după o scădere bruscă

Dacia Sandero își menține coroana în topul vânzărilor europene, în timp ce Tesla Model Y își revine după o scădere bruscă

În cursă pentru cea mai bine vândută mașină din Europa în august, Dacia Sandero a reușit să-și păstreze conducerea, deși Tesla Model Y a cunoscut o revenire puternică după o lună slabă în iulie. Conform datelor preliminare furnizate de Dataforce, cercetătorul de piață, Sandero a acumulat 15.050 de unități vândute, cu 9,7% mai mult decât în aceeași lună a anului trecut.

Micuța hatch-back românească și-a cimentat statutul de lider pe piața europeană, devenind cel mai bine vândut model pentru a șasea oară în primele opt luni ale anului. Cu un avans de aproape 1.800 de unități față de cea mai apropiată concurentă, Tesla Model Y, Sandero a demonstrat încă o dată atractivitatea sa datorită raportului excelent calitate-preț și eficienței sale remarcabile.

În ciuda faptului că a cedat primul loc în fața Daciei Sandero, Tesla Model Y a reușit o performanță impresionantă, situându-se pe locul secund în topul vânzărilor lunare. Deși livrările sale au scăzut cu 37% până la 13.258 de unități în august, SUV-ul electric american a demonstrat o revenire puternică după ce în iulie se clasase abia pe locul 24 în Europa.

Completând podiumul se află Volkswagen T-Roc, un alt SUV apreciat de cumpărătorii europeni. Cu 12.562 de mașini vândute, T-Roc a coborât de pe locul secund ocupat în iulie, înregistrând totuși o scădere mai mică de 15% comparativ cu aceeași lună a anului trecut.

Clasamentul celor mai bine vândute mașini în Europa este completat de Toyota Yaris Cross, un SUV compact care a înregistrat o creștere semnificativă de 22% până la 12.512 unități vândute, și de Renault Clio, un model tradițional pe piața europeană, a cărui cerere a scăzut cu 7,5% până la 11.744 de exemplare.

Conform datelor preliminare ale Dataforce, există o luptă acerbă pentru locul șase între Volkswagen Tiguan și Dacia Duster, separate de doar 133 de unități vândute. O altă bătălie se dă între Volkswagen Polo și Peugeot 208 pentru locul opt, cu Polo având un avantaj minim de 120 de mașini.

Dintre primele 15 modele cele mai bine vândute în august, doar cinci au înregistrat creșteri ale vânzărilor comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Alături de Dacia Sandero, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Volkswagen Polo și Kia Sportage au raportat majorări ale livrărilor de 22%, 8,2%, 27%, respectiv 11%.

În topul vânzărilor cumulate pe primele opt luni ale anului, Dacia Sandero conduce detașat cu 183.183 de unități, urmată de Volkswagen Golf cu 149.211 exemplare și Volkswagen T-Roc cu 131.364 de mașini vândute. T-Roc și-a consolidat avansul față de Renault Clio în august, depășind-o cu 2.788 de unități în comparație cu 1.936 în iulie, când a reușit să intre în top trei.

Un alt rezultat notabil este cel al Toyota Yaris Cross, care a reușit să treacă pe locul patru în clasamentul cumulat la opt luni, cu 130.278 de unități vândute, devansând Peugeot 208 și scoțând-o din top cinci.

Deși a fost liderul vânzărilor în Europa la opt luni în 2022, Tesla Model Y a încheiat perioada ianuarie-august 2023 pe locul opt. Totuși, acesta reprezintă o îmbunătățire față de poziția a noua ocupată după primele șapte luni ale anului.

În august, marca Volkswagen a avut nu mai puțin de șapte modele în top 50, conduse de T-Roc. Un nou intrând în clasament a fost Passat, care s-a clasat pe locul 49. Skoda a avut șase modele în top 50, în frunte cu Octavia pe locul 14, în timp ce noul Enyaq electric a debutat pe poziția 36. În același timp, Toyota a reușit să plaseze cinci modele în primele 50 cele mai bine vândute mașini în Europa.

Bătălia pentru supremația vânzărilor auto în Europa rămâne una extrem de competitivă, cu jucători tradiționali precum Dacia, Volkswagen și Renault confruntându-se cu noi provocări venite din partea producătorilor de mașini electrice precum Tesla. În timp ce Sandero și-a consolidat poziția de lider în august, revenirea puternică a Model Y sugerează că tranziția către mobilitatea electrică câștigă tot mai mult teren în rândul cumpărătorilor europeni. Cu noi modele așteptate să intre pe piață în următoarele luni, lupta pentru supremație promite să rămână la fel de aprigă și captivantă.