brand

Accentul pus de Dacia pe valoare nu se va opri în era mașinilor electrice

Accentul pus de Dacia pe valoare nu se va opri în era mașinilor electrice

În ciuda faptului că Dacia a introdus un model hibrid în gama sa și plănuiește să "extindă oferta hibridă în următoarele luni și ani", șeful vânzărilor, Xavier Martinet, spune că marca nu se va îndepărta de propunerea sa de producător de mașini valoroase pe măsură ce ne îndreptăm spre era EV.

Venind după o primă jumătate de an record de vânzări în 2023, vânzând peste 345.000 de vehicule în Europa în primele șase luni ale anului și asigurându-și locul doi în ceea ce privește vânzările de autoturisme pe piața de retail, Martinet a declarat că, chiar și cu noul Duster și SUV-ul Bigster al mărcii, care vor fi lansate anul viitor, marca nu țintește locul unu.

"Am fost surprinși [de clasament], dar nu este ceva ce urmărim", a declarat vicepreședintele senior pentru vânzări, marketing și operațiuni pentru Auto Express. "Dacă începi să urmărești un clasament, atunci începi să faci lucruri stupide. Modelul de afaceri pentru Dacia a fost stabil timp de 20 de ani - încercând mereu să fie la prețul corect - și nu aș vrea să fiu cel care distruge acest lucru. Cu siguranță.

"Acest lucru este prea prețios pentru noi și pentru clienții noștri", a continuat el. "Modelul de afaceri pe care îl avem ne permite să avem valori reziduale fantastice - vehiculele noastre sunt, de obicei, cu șapte până la 10 puncte mai mari decât cele ale concurenților, la fiecare mașină în parte, pe majoritatea piețelor. Acesta este unul dintre factorii cheie de succes pentru Dacia, proprietarii sunt foarte fericiți când își cumpără Dacia și sunt foarte fericiți când își vând Dacia.

"Raportul calitate-preț, acesta se află în centrul succesului mărcii Dacia și nu dorim să schimbăm acest lucru. Iau clasamentul din Europa ca pe o încurajare pentru a continua să facem acest lucru."

Dacia Sandero a fost cel mai bine vândut model pentru Dacia în Europa în prima jumătate a anului 2023, Dacia schimbând aproape 139.000 de mașini. Pe măsură ce sectorul supermini se micșorează continuu, se pare că Dacia profită de acest lucru cu valoarea sa, deoarece vânzările micului hatchback cu cinci uși al firmei au crescut cu 24%.

În ciuda unui înlocuitor care așteaptă în culise, livrările Duster s-au ridicat la peste 111.000 de mașini în aceeași perioadă, în timp ce aproape 51.000 de Jogger au fost livrate în primele șase luni ale anului.

Din cauza faptului că Jogger Hybrid nu a fost la vânzare atât de mult timp, doar aproximativ 3.000 de mașini vândute au fost hibride (timpii de livrare fiind mai lungi din cauza lipsei de componente la acest model, potrivit lui Martinet), dar cu un portofoliu de comenzi care evidențiază peste 25% din mixul de Jogger hibride, acest nivel de preluare a primului model pe benzină-electric al Dacia este în conformitate cu așteptările lui Martinet.

Dacia a devenit mai mult orientată spre design, stilul și designul fiind acum al doilea motiv de cumpărare a unei mașini a mărcii, după preț, potrivit cumpărătorilor. Dar, având în vedere că prețul este în continuare regele tuturor factorilor, marca va continua să se concentreze pe acest aspect, chiar dacă se îndreaptă spre integrarea mai multor modele electrificate în gama sa.