brand

Dacia Duster 2024 vine acum și cu opțiunea de hibrid

Dacia Duster 2024 vine acum și cu opțiunea de hibrid

Dacia, brandul românesc de costuri reduse, a înflorit sub umbrela corporativă Renault, având două dintre cele mai populare mașini din Europa. În 2023, Dacia Duster, modelul SUV de bază, intră în a treia generație, adăugând ceva sofisticare, dar concentrându-se pe esențiale pentru a rămâne accesibil și a concura cu rivalii săi mai scumpi și mai rafinați.

Modelul Duster 2024 își împrumută linia de design de la conceptul Bigster, prezentat în 2021. Cu o imagine mai robustă decât predecesorul său, noul SUV se mândrește cu o caroserie suplimentară din plastic și cu plăci de protecție mai solide pentru a-i accentua caracterul de mașină pentru teren accidentat. De asemenea, adoptă un motiv "Y" pentru faruri și integrează mânerele ușilor din spate în montanții C.

Duster 2024, cu o lungime de 4.343 de milimetri, este aproape la fel de lung ca predecesorul său. Cu toate acestea, acesta este un adevărat model de generație următoare, deoarece folosește o platformă diferită, mai sofisticată, CMF-B. Grație arhitecturii moderne adaptate de la compania-mamă Renault, spațiul de încărcare a crescut cu 6% până la 472 de litri. În plus, pasagerii din spate beneficiază de mai mult spațiu pentru picioare decât înainte. Pentru o practicitate suplimentară, portbagajul de acoperiș opțional poate susține până la 80 de kilograme.

Dacia Duster 2024 vine acum și cu opțiunea de hibrid

Interiorul renunță la materialele sofisticate și rămâne simplu, cu plastice dure care ar trebui să reziste în timp. Nu sunt neapărat atrăgătoare, dar intenția Dacia este de a dezvolta un interior durabil, menținând în același timp costurile reduse. La interior, veți găsi un cluster de instrumente digitale de 7 inci și un touchscreen de 10,1 inci ușor înclinat spre șofer. De asemenea, sunt disponibile până la patru porturi USB iluminate, încărcare wireless pentru smartphone, un sistem audio cu șase difuzoare și suport pentru Android Auto și Apple CarPlay wireless.

În partea din spate, un pachet Sleep opțional vine cu un pat dublu pliabil și este însoțit de o masă și un spațiu de depozitare. Dacia afirmă că necesită mai puțin de două minute pentru a configura totul.

Duster 2024 va fi oferit cu un motor TCe 130, un motor turbo de 1,2 litri. Acest motor cu trei cilindri funcționează pe ciclul Miller și adoptă o configurație mild-hybrid. Poate fi avut cu tracțiune frontală sau integrală cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Dacia afirmă că consumul de combustibil este redus cu 10% comparativ cu versiunea neelectrificată a aceluiași motor, în timp ce performanța este acum mai bună.

Un motor ECO-G 100 funcționează pe gaz petrolier lichefiat (GPL) și poate parcurge până la 1.300 de kilometri cu rezervorul de gaz de 50 de litri și rezervorul de GPL de 50 de litri plini. Capacitatea de încărcare rămâne neschimbată, deoarece rezervorul de gaz este situat sub bancheta din spate, iar rezervorul de GPL se află sub podeaua compartimentului de încărcare. Dacia susține că emisiile de CO2 sunt reduse cu 10% comparativ cu un motor doar pe benzină.

Cea mai importantă noutate în ceea ce privește trenurile de rulare este adoptarea unui sistem hibrid moștenit de la modelul Jogger. Acesta combină un motor aspirat natural de 1,6 litri cu două motoare electrice, o baterie de 1,2 kWh și o cutie de viteze automată. Duster Hybrid 140 suportă frânarea regenerativă și sistemul de propulsie pornește întotdeauna în modul electric. Dacia susține că consumul de combustibil este redus în medie cu 20% și cu până la 40% în oraș.

Noul Duster rămâne competent pe teren accidentat, oferind 217 mm de gardă la sol pentru modelul cu tracțiune integrală. Oferă un unghi de atac de 31 de grade și un unghi de degajare de 36 de grade. De asemenea, are un sistem de control al vitezei în coborâre care va ajusta automat viteza pentru a permite o coborâre lină. Funcționează între 0 și 30 km/h și poate fi activat chiar și atunci când mașina este dată înapoi. Există și cinci moduri de condus de ales: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road și Eco.

Modelul de a treia generație este programat să fie lansat anul viitor și va avea o sarcină dificilă. De la lansarea originală a Duster acum 13 ani, Dacia a reușit să vândă mai mult de 2,2 milioane de unități. Din 2018, Duster a fost SUV-ul cel mai bine vândut către clienții cu amănuntul din Europa. Pentru a înțelege cât de popular este acest SUV în Europa, aproape 1.000 de unități sunt produse în fiecare zi la fabrica din Pitești, România. Asta înseamnă un vehicul în fiecare minut.

Ne așteptăm ca Renault să vândă propria versiune pe piețele unde Dacia nu este prezentă. Începând cu 2023, Dacia este vândută în 44 de țări.

Dacia Duster 2024 aduce o serie de îmbunătățiri semnificative și se dovedește a fi un SUV practic, accesibil și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, menținând în același timp un aspect robust și atrăgător. Poate că nu este cel mai rafinat sau mai luxos SUV de pe piață, dar, având în vedere raportul său calitate-preț, Duster rămâne o opțiune foarte atractivă pentru cumpărătorii de mașini noi.