brand

Dacia va concura în Raliul Dakar 2025 la categoria T1+ folosind combustibil sintetic

Dacia va concura în Raliul Dakar 2025 la categoria T1+ folosind combustibil sintetic

Dacia a anunțat ieri că va concura în Raliul Dakar. Constructorul auto a declarat că va începe să concureze în Campionatul Mondial de Raliuri-Raid în 2025, luptând în categoria T1+ ca producător. Directorul general al Dacia, Denis Le Vot, a declarat că raliul va testa "adevărata robustețe" a constructorului auto și va arăta "angajamentul său față de mobilitatea cu emisii reduse de dioxid de carbon".

Dacia nu a oferit detalii semnificative despre mașina sa de curse. Cu toate acestea, producătorul auto a dezvăluit că va folosi combustibil sintetic furnizat de Aramco. Constructorul auto nu este singurul care experimentează cu combustibili sintetici.

Porsche a început să producă propriul său produs la sfârșitul anului trecut în Chile, folosind primele picături pentru a umple un 911, dar nu vă așteptați ca acesta să salveze încă motorul cu combustie internă. Toyota a declarat în luna mai că tehnologia mai trebuie să evolueze înainte de a fi pregătită pentru producția în masă.

Piloții campaniei Dacia în această serie vor fi Sébastien Loeb și Cristina Gutierrez Herrero. Cei doi aduc mai mulți ani de experiență în cursele din Raliul Dakar în programul de uzină al Dacia.

Herrero, în vârstă de 31 de ani, a concurat deja în șapte raliuri, devenind prima femeie spaniolă din categoria auto care a terminat cursa în 2017. Loeb, de nouă ori câștigător al Campionatului Mondial de Raliuri, participă la Raliul Dakar din 2016.

Dacia va începe testarea prototipurilor anul viitor la Raliul Marocului, iar Loeb și Herrero se vor afla la volan în timpul fazei de testare. Constructorul auto spune că va folosi raliul ca teren de testare și ca laborator și că nu va concura singur.

Programul de uzină al constructorului auto se va baza, de asemenea, pe expertiza Prodrive, grupul britanic de motorsport. Acesta participă la Raliul Dakar și Rally-Raid din 2020. Prodrive a câștigat locul al doilea la general în 2022 și 2023 cu Loeb, care concurează cu acest grup din 2021.

Raliul Dakar este un test off-road epuizant la care au participat mulți constructori auto de-a lungul istoriei sale de 45 de ani. Ediția din acest an a parcurs peste 5.000 de kilometri de deșert în doar două săptămâni, iar provocarea continuă să atragă noi concurenți.

Ford a anunțat la începutul acestei luni că va participa la Raliul Dakar de anul viitor, Ovalul Albastru pregătindu-se pentru un efort multianual. Acesta va alinia un Ranger Raptor radical în categoria T1+, pe care îl vom vedea concurând cu participantul Dacia din 2025.