Toyota și Suzuki: O colaborare de succes, dar cu limite
Toyota și Suzuki au avut o colaborare de succes în anumite piețe europene și în India, împărtășind modele și platforme care au consolidat prezența ambelor companii pe piață. Notabil este faptul că RAV4 este vândut ca Suzuki Across pe vechiul continent și câteva alte produse au fost rebranduite în ambele sensuri. Cu toate acestea, se pare că unele dintre cele mai celebre nume nu vor fi împărtășite.
Un raport recent sugerează că dorința Toyota de a introduce propriile versiuni ale lui Suzuki Jimny și Swift a întâmpinat un obstacol.
"Este ca și cum ai cere Toyota să ne lase să rebranduim Land Cruiser. Modelele care sunt în inima brandului nostru nu sunt destinate împărtășirii și ambele companii respectă asta," a declarat un reprezentant al companiei pentru Autocar India.
În timp ce companiile au colaborat fără probleme pe alte modele, Suzuki a exprimat o reticență fermă de a împărtăși cele două modele, citând rolul lor integral în ADN-ul companiei și riscul de a dilua statutul lor iconic dacă ar fi branduite cu insigna Toyota.
Surse interne din Suzuki au dezvăluit că Toyota a arătat un mare interes în "rebrandingul" lui Jimny, îl vede ca o alternativă 4x4 mai accesibilă la crossover-urile și SUV-urile sale mai mari și mai scumpe.
Cu toate acestea, vânzările recente ale lui Jimny au arătat o scădere după un avânt inițial, dar Suzuki rămâne ferm în decizia sa de a nu împărți modelul cu Toyota doar pentru creșterea volumului.
În mod similar, Swift a fost considerat interzis pentru colaborare. În ciuda interesului Toyota de a achiziționa hatchback-ul, Suzuki susține că modelele care sunt integrale identității sale de brand nu trebuie să fie împărtășite.
Este evident că există un respect reciproc între cele două companii. Ambele își respectă modelele iconice și nu doresc să le dilueze prin rebranding. În ciuda unei colaborări de succes, există limite pe care ambele companii sunt dispuse să le respecte.
În acest sens, colaborarea dintre Toyota și Suzuki este un exemplu excelent de cum două companii puternice pot lucra împreună, respectând în același timp identitatea și valorile de brand ale fiecărei companii.