brand

Cine este BYD, producătorul auto chinezesc care a depășit Tesla

Cine este BYD, producătorul auto chinezesc care a depășit Tesla

În ultimul deceniu, am fost martorii ascensiunii rapide a multor producători de automobile chinezești. Un astfel de exemplu de succes este BYD - un acronim ce provine de la Build Your Dreams.

BYD a fost fondată în China în 1995, începând cu doar 20 de angajați. A deschis primul său birou în străinătate în Rotterdam, Olanda, trei ani mai târziu, în 1998, și a început construcția primului său parc industrial în China în 2000.

Interesul BYD pentru industria auto a început cu achiziția din 2003 a Xi'an Qinchuan Automobile. În 2005, primul său model de producție, sedanul compact F3, era deja pe piață, iar în 2008, a introdus o variantă plug-in hybrid a modelului numită F3DM.

BYD a început să-și extindă prezența în afara Chinei prin vânzarea de vehicule în Orientul Mijlociu, America de Sud și Africa. Din faza inițială de extindere, BYD vinde în prezent autoturisme în anumite piețe europene și din Asia de Sud-Est, precum și în Regatul Unit și Oceania.

În Europa, este prezentă în 19 țări, iar compania are deja o fabrică în Ungaria, unde produce autobuze electrice, și planuri de a deschide o a doua locație de producție în aceeași țară.

BYD nu vinde doar autoturisme. Construiește și comercializează o gamă largă de tipuri de vehicule, de la autoturisme mici de oraș până la autobuze și camioane. Majoritatea acestor vehicule sunt disponibile cu un sistem de propulsie plug-in hybrid sau complet electric.

Autoturismele sunt fabricate sub propriul nume, așadar poartă emblema BYD, dar și sub mai multe mărci separate, fiecare cu propria sa identitate și embleme distincte.

Vehiculele comerciale sunt de asemenea importante pentru BYD. Produce mici camionete electrice, cum ar fi BYD M3 (numită ETP3 în Europa), dar și camioane mai mari (Clasa 5, 6, 7 și 8) pe propria sa platformă pentru sarcini grele, care poate fi echipată pentru o gamă largă de sarcini.

BYD a vândut 3,02 milioane de vehicule electrice și plug-in hibride în 2023, în creștere de la 1,85 milioane în 2022. Aceasta reprezintă o creștere de 62% și arată o tendință puternică de creștere care va fi menținută având în vedere portofoliul de proiecte BYD și ambiția puternică de a se extinde în noi piețe.

BYD este unul dintre cei mai mari furnizori de baterii reîncărcabile din lume, astfel încât toate pachetele de baterii pe care le introduce în vehiculele sale electrice sunt fabricate intern.

În general, autoturismele BYD sunt considerate solide de către recenzenții europeni și, mai important, ca având un raport calitate-preț excelent.

Fără îndoială, da. Deși autoturismele BYD nu sunt încă de vânzare în toate piețele, și Europa și SUA ar putea acționa să o respingă în moduri noi, producătorul auto este copilul poster pentru cât de bună a devenit industria auto din China.