brand

Un cercetător de la Toyota avertizează împotriva renunțării prea devreme la benzină

Un cercetător de la Toyota avertizează împotriva renunțării prea devreme la benzină

Cel mai important om de știință de la Toyota a avertizat că trecerea prea rapidă la vehiculele electrice ar putea determina șoferii să se agațe de vehiculele mai vechi pe benzină și a cerut ca hibridelor să li se dea mai mult timp înaintea unui summit al liderilor G7 din Japonia.

Subvențiile și restricțiile care vizează anumite grupuri motopropulsoare ar putea face ca vehiculele electrice să devină atractive pentru clienții care și le pot permite, dar pentru alții ar putea avea efectul opus, a declarat joi, la Hiroshima, Gill Pratt, cercetător-șef al Toyota și director general al Institutului de Cercetare Toyota, în fața reporterilor.

Este un argument des repetat de către producătorul auto numărul 1 mondial: tranziția către vehiculele complet electrice va dura mai mult decât se așteaptă oamenii și că o abordare multiplă care să cuprindă hibrizi și combustibili alternativi va fi mai bună pentru mediu și pentru industria auto.

Acest lucru a atras critici și a alimentat îngrijorarea că Toyota oferă un avans de netrecut pentru Tesla a lui Elon Musk, BYD din China și alți rivali din domeniul vehiculelor electrice cu baterii.

"În cele din urmă, limitările de resurse vor lua sfârșit, dar timp de mulți ani nu vom avea suficiente materiale pentru baterii și resurse regenerabile de reîncărcare pentru o soluție exclusiv BEV", a declarat Pratt.

"Materialele pentru baterii și infrastructura de reîncărcare regenerabilă vor fi în cele din urmă abundente", a spus el. "Dar va fi nevoie de zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, instalațiile de generare a energiei regenerabile, liniile de transmisie și instalațiile de stocare a energiei sezoniere să se extindă."

În timp ce Toyota și alți producători japonezi de automobile au fost pionieri în tehnologia hibridă, aceștia au fost lenți în a crește producția de vehicule electrice.

Mai mulți au promis că vor extinde rapid producția de VE în următorii ani, dar au făcut acest lucru fără a preciza cum și când intenționează să renunțe treptat la mașinile hibride sau pe benzină.

Vehiculele electrice cu baterii "sunt o opțiune extrem de importantă", a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota și al Asociației Producătorilor de Automobile din Japonia, în timpul unei ședințe de informare de joi.

De-a lungul mandatului său de 14 ani în funcția de director general al Toyota, care s-a încheiat în aprilie, nepotul fondatorului companiei a fost atât lăudat, cât și criticat pentru credința sa într-o abordare care presupunea vânzarea de vehicule BEV alături de mașini propulsate de motoare hibride sau tradiționale cu combustie internă.

Criticii spun că strategia lui Toyoda nu se potrivește cu obiectivul constructorului auto de a înjumătăți emisiile până în 2035 și de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până la mijlocul secolului, afirmație pe care acesta a respins-o.

"Scopul este de a face ceva în legătură cu încălzirea globală", a declarat Toyoda. "Inamicul comun este dioxidul de carbon".

Koji Sato, noul director general al Toyota, care a preluat funcția în aprilie, a declarat că până în 2026 Toyota va vinde 1,5 milioane de BEV-uri anual și va lansa 10 noi modele complet electrice. Toyota a vândut 38.000 de BEV-uri în anul fiscal care s-a încheiat în martie.

Această cifră va ajunge la 200.000 în actualul an fiscal, a declarat în luna mai directorul financiar al Toyota, Yoichi Miyazaki, iar Toyota va construi o fabrică de BEV și va investi 3.100 de miliarde de yeni (22,5 miliarde de dolari) pentru a face acest lucru posibil.