Noul BMW XM 50e: super SUV-ul entry-level de la bavarezi
În timp ce noi eram ocupați cu admirarea noului XM Label Red, BMW a scos pe furiș un alt derivat al SUV-ului său de vârf de gamă - 50e.
BMW a publicat doar un scurt teaser video despre noua mașină pentru a confirma sosirea sa iminentă, dar avem deja o mulțime de informații de bază. 50e este prezentat ca fiind modelul de bază în cadrul gamei BMW XM, cu XM standard deasupra acestuia și cu noul Label Red ca cea mai tare versiune.
Insigna 50e sugerează că am putea vedea sub capota mare o unitate pe benzină de 3,0 litri cu șase cilindri în linie, twin-turbo, mai degrabă decât un V8 ca în cazul celorlalte două modele XM. Ca și în cazul celorlalte modele din gama XM, va fi oferită în continuare putere hibridă plug-in - indicată de "e" în emblemă.
Acesta este același grup motopropulsor care se găsește în noua berlină de lux M760e și ne așteptăm la aceeași putere totală în cazul modelului XM 50e - 571 CP și 569 Nm de cuplu. Motorul pe benzină reprezintă 375 CP din puterea totală, iar bateria de 22,1 kWh permite motorului electric să dezvolte 197 CP. Cu o caroserie de SUV voluminoasă pe care trebuie să o transporte, autonomia pur electrică a modelului 50e cu siguranță nu va fi la fel de mare ca cea de 85 de kilometri a modelului M760e.
În ceea ce privește designul, XM 50e nu se deosebește prea mult de colegii săi de grajd. Există în continuare partea frontală impunătoare, blufată, cu acele grile mari de rinichi, iar acest model este finisat într-un galben BMW Individual.
În prezent, XM pornește de la 160.000 de euro, dar modelul cu șase cilindri în linie ar trebui să coboare semnificativ sub această sumă pentru a oferi o concurență nouă pentru Porsche Cayenne, Audi Q8 și Mercedes GLE.