Noul BMW M5 2025 este aici!
Pasionații de automobile au așteptat cu nerăbdare această lansare. BMW a ridicat complet velul de pe noua generație a superberlinei M5, dezvăluind un vehicul electrificant, atât din punct de vedere estetic, cât și al performanței. Acest model aduce o putere fără precedent, alăturând un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri cu un motor electric, rezultând o forță impresionantă de 717 cai putere și 1000 Nm de cuplu. Deși este cea mai puternică M5 din istorie, este și cea mai grea datorită sistemului hibrid standard.
Noua BMW M5 este cu adevărat o forță de temut. Motorul său V8 de 4.4 litri generează singur 577 cai putere, în timp ce motorul electric adaugă încă 194 cai putere în amestec. Cuplul combinat de 1000 Nm este de-a dreptul uluitor. Aceste cifre depășesc cu mult generația anterioară M5 Competition. Cu toate acestea, din cauza greutății suplimentare a sistemului hibrid, accelerația de la 0 la 100 km/h este ușor mai lentă, de 3.4 secunde, comparativ cu 3.2 secunde pentru vechiul model.
Viteza maximă este limitată electronic la 249 km/h, dar poate fi ridicată la 305 km/h cu opțiunea BMW M Driver's Package. Deși mai grea, noul M5 rămâne extrem de agilă, beneficiind de un diferențial activ la puntea spate care direcționează cuplu către roata cu cea mai bună aderență.
O caracteristică remarcabilă a noii M5 este capacitatea sa de a rula exclusiv în modul Electric, oferind o autonomie de până la 40 km doar cu energia bateriei. Acest lucru permite o experiență de conducere liniștită și eco-friendly atunci când este necesar. Totuși, dacă apăsați prea tare pedala de accelerație sau schimbați manual treptele de viteză, motorul termic va porni automat pentru a oferi întreaga putere disponibilă.
Designul noii M5 este la fel de impresionant ca și specificațiile sale tehnice. Caroseria este acum mai lată atât în față, cât și în spate, cu aripi umflate și un aspect musculos. Partea frontală este dominată de o grilă masivă și intrări de aer generoase, în timp ce spata are un difuzor pronunțat și patru țevi de eșapament rotunde.
Dimensiunile anvelopelor sunt 20 inch în față și 21 inch în spate, conferind un plus de tracțiune și aderență. Jantele sunt încastrate în aripi pentru un aspect și mai agresiv. Numeroase elemente aerodinamice, cum ar fi un spoiler discret și deflectoare de aer, îmbunătățesc stabilitatea și performanțele la viteze mari.
BMW oferă o gamă largă de culori standard pentru noul M5, incluzând nuanțe clasice precum negru sau alb, dar și culori mai îndrăznețe ca roșu sau albastru electric. Pentru cei care doresc ceva cu adevărat unic, BMW Individual propune o paletă vastă de finisaje speciale la un cost suplimentar.
Interiorul poate fi de asemenea personalizat cu diverse materiale premium și culori, de la piele Merino fină la inserții din fibră de carbon. Scaunele sport adaptive oferă un suport excelent în viraje rapide.
Deși aspectul și performanța sunt evidente, noul M5 excelează și în zona tehnologiei. Sistemul de operare BMW 8.5 oferă grafici și meniuri special concepute pentru modelul M, permițând conducătorului să controleze toate setările vehiculului printr-un ecran tactil de 14.9 inch.
De exemplu, puteți analiza datele de telemetrie de pe circuit sau activa un analizor de derapaje pentru a vă îmbunătăți abilitățile de conducere sportivă. Un head-up display și posibilitatea de a reda videoclipuri sau de a juca jocuri direct pe ecranul mașinii completează experiența high-tech.
Noul M5 este echipată cu un pachet complet de tehnologii pentru a gestiona eficient puterea uriaşă. Sistemul xDrive inteligent oferă trei moduri de tracțiune: 4WD standard, 4WD Sport cu accent pe puntea spate și 2WD doar cu roțile spate motrice.
Suspensiile adaptive M, direcția activă la roțile spate și frânele compuse oferă un control excelent în orice situație. De asemenea, există mai multe moduri de conducere configurabile, de la Confort pentru utilizare zilnică lină, până la Sport Plus sau Dynamic Plus pentru performanțe maxime pe circuit.
Pentru a gestiona energia cinetică enormă, BMW a echipat noul M5 cu frâne compuse de mare performanță. Etrierele cu 6 pistoane în față și discurile de 16.1 inch asigură opriri puternice. O opțiune și mai capabilă sunt frânele ceramice M Carbon, cu discuri de 16.5 inch în față și o greutate redusă cu 25 kg.
Un sistem de răcire îmbunătățit asigură că motorul, transmisia și frânele pot funcționa la capacitate maximă chiar și în condiții de circuit. Radiatoarele suplimentare și galeria de admisie a aerului optimizată mențin temperaturile în limite optime.
Deși specificațiile sunt impresionante, adevărata măiestrie a noii BMW M5 este experiența de conducere pe care o oferă. Inginerii au reușit să gestioneze perfect greutatea vehiculului, astfel încât manevrabilitatea și agilitatea să rămână la cel mai înalt nivel.
Direcția precisă, frânarea puternică și tracțiunea excelentă permit conducătorului să exploreze întregul potențial al mașinii în siguranță. Fie că este vorba de un drum de țară virajat sau de un circuit de curse, noul M5 oferă un amestec captivant de putere brută și control fin.
Un avantaj major al noii M5 este capacitatea de a se adapta perfect la stilul și cerințele fiecărui conducător. Sistemele multiple pot fi configurate individual, de la amortizoare și direcție până la răspunsul pedalei de accelerație și treptele de viteză ale transmisiei.
Două butoane dedicate de pe volan permit salvarea a două configurații preferate, trecând instantaneu de la un mod Confort liniștit la o setare Sport agresivă. Acest lucru face ca noul M5 să fie la fel de ușor de trăit în traficul urban pe cât este de capabilă pe circuit.
În ciuda performanțelor sale uimitoare, noua BMW M5 rămâne în esență o berlină premium spațioasă și confortabilă. Interiorul este luxos, cu materiale rafinate și finisaje de calitate superioară.
Sistemul audio premium Harman Kardon cu 16 difuzoare oferă o experiență sonoră de excepție. Numeroase sisteme asistente de conducere de ultimă generație, cum ar fi avertizarea de coliziune frontală și asistentul pentru menținerea benzii de rulare, asigură un plus de siguranță.
Noua BMW M5 din 2025 este cu siguranță o mașină specială, construită pentru cei care nu se mulțumesc cu mediocritatea. Prețul de pornire de aproximativ 120.000 de euro o poziționează în segmentul de lux, dar pentru pasionații de performanță autentică este o investiție pe măsură.
Cu puterea ei uriașă, tehnologia de vârf și manevrabilitatea incredibilă pentru o mașină atât de masivă, noul M5 ridică ștacheta pentru berlina sport de lux. Este o declarație îndrăzneață a inginerilor de la BMW și, fără îndoială, un reper pentru industria auto în ansamblu.