brand

BMW M4 CS 2025: Perfecțiunea atinsă în segmentul super-cupelor?

BMW M4 CS 2025: Perfecțiunea atinsă în segmentul super-cupelor?

Generația actuală a modelelor BMW M3 și M4 a oferit deja o multitudine de ediții speciale și variante înalt performante. Cu toate acestea, noul M4 CS pare a fi cea mai atractivă opțiune până în prezent. Combinând un motor îmbunătățit, o suspensie concentrată pe performanță și o greutate redusă, BMW M4 CS păstrează sistemul de tracțiune integrală pe care îl cunoaștem și îl apreciem, rezultând într-o mașină de performanță care stârnește interesul pasionaților.

Inima noului M4 CS este reprezentată de motorul în șase cilindri în linie de 3.0 litri, twin-turbo, cunoscut sub denumirea de "S58" și utilizat pe toate modelele M3 și M4 din actuala generație. Însă, pentru CS, puterea a fost mărită la 542 cai putere, în timp ce cuplul maxim atinge 650 Nm. Aceste cifre depășesc recent actualizatul M4 Competition cu 20 de cai putere, cuplul fiind identic cu al versiunii standard.

Modificările nu se opresc aici, deoarece BMW M a integrat un arbore cotit mai ușor și a redus pierderile prin frecare, crescând astfel reactivitatea și dorința de a se roti a întregului ansamblu motor-transmisie.

Motorul puternic este conectat la o transmisie automată cu 8 trepte și la sistemul de tracțiune integrală xDrive. Configurația este în esență orientată spre puntea spate, însă în modurile de conducere puteți opta pentru o distribuție și mai accentuată către axul posterior în modul 4WD Sport sau puteți decupla complet puntea față în modul 2WD.

Puterea transmisă la puntea spate este gestionată de diferențialul activ, capabil să realizeze vectorizarea cuplului mecanic, precum și un blocaj inteligent în accelerări puternice.

BMW afirmă că noul M4 CS poate atinge 100 km/h din stare de repaus în doar 3.4 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decât versiunea cu tracțiune spate a lui M4 CSL și cu 0.1 secunde mai repede decât standardul M4 Competition xDrive. Accelerația de la 0 la 200 km/h este realizată în 11.1 secunde, iar cu opțiunea M Driver's Package, viteza maximă este limitată la 302 km/h.

Un alt aspect ce diferențiază CS este suspensia, coborâtă și înăsprită comparativ cu Competition. Cinematica punților, unghiurile de camdrum, barele stabilizatoare, ratele arcurilor și reglajele amortizoarelor sunt toate ajustate special pentru CS, cu arcuri auxiliare suplimentare.

BMW M4 CS 2025: Perfecțiunea atinsă în segmentul super-cupelor?

BMW a echipat mașina cu jante ușoare forjate de 19 și 20 inch față/spate, aceeași configurație ca pe CSL, anvelopate standard cu Michelin Pilot Sport Cup 2 sau opțional cu anvelope de pistă Cup 2R.

Ca pe toate modelele CS de la BMW, M4 CS beneficiază de numeroase componente din fibră de carbon pentru a reduce greutatea totală, incluzând capota, splitterul frontal, difuzorul spate, inserturile pentru ușile, consola centrală și scaunele sport. Ceea ce lipsește este hayonul din fibră de carbon cu aripioară caracteristică CSL, conceput ca o trimitere la originalul M3 CSL.

BMW nu a confirmat încă greutatea oficială, dar aceasta ar trebui să se situeze undeva între cele 1.625 kg ale CSL și 1.850 kg ale M4 Competition xDrive standard.

Pe lângă îmbunătățirile la capitolul performanță, noul BMW M4 CS preia și micile actualizări de design și tehnologie introduse în 2024 pentru gama M4, incluzând un nou set de faruri cu semnătura galbenă în lumini de zi (doar când fazele sunt aprinse, din cauza reglementărilor UE), un nou bord, un nou volan și cea mai recentă interfață digitală BMW.

În plus, CS va oferi o gamă de culori și finisaje dedicate, în variante lucioase sau mate "Frozen". Acestea includ nuanța de lansare, o versiune Frozen a Verde Le Mans disponibilă pe modelul standard, precum și o opțiune aurie pentru jantele forjate.

Din punct de vedere estetic, noul M4 CS se remarcă prin inserțiile din fibră de carbon expusă, luminile de rulare galbene distincte în faruri și detaliile roșii de pe grilă, pentru un plus de personalitate. Gama de culori la lansare este limitată la Riviera Blue sau Frozen Isle of Man Green.

La interior, atmosfera este una dedicată performanței, cu accente roșii contrastante pe tapițeria neagră din piele și Alcantara. Scaunele sport, consola centrală și pragurile de ușă poartă insigna CS, în timp ce grila "rinichi" fără ramă este un alt element ușor de remarcat.

Deși prețul este destul de ridicat, CS ar putea reprezenta cea mai bună alegere din gama actuală M3/M4 pentru pasionații de performanță care nu își permit variantele și mai scumpe precum CSL. Poziționarea sa între Competition și CSL oferă un echilibru atractiv între performanță, manevrabilitate, confort și accesibilitate.

Producția începe în iulie, cu primele livrări așteptate spre finalul anului 2025. Fanii BMW ar trebui să profite de ocazie, deoarece prezența lui CS în gamă va fi cu siguranță una limitată în timp.