brand

Se lansează flota pilot BMW iX5 pe hidrogen

Se lansează flota pilot BMW iX5 pe hidrogen

BMW a început să dezvolte un crossover cu pile de combustie pe bază de hidrogen în urmă cu patru ani. Proiectul este pe cale să intre în următoarea fază critică odată cu introducerea primelor crossovere iX5 Hydrogen ale companiei. Constructorul auto va produce mai puțin de 100 de vehicule și le va testa cu diverse grupuri țintă atunci când flota va intra în serviciu în cursul acestui an.

BMW Group se aprovizionează de la Toyota cu pilele de combustie individuale, producând stivele de pile de combustie la centrul său intern de hidrogen din München. Cele două companii colaborează din 2013 în ceea ce privește sistemele de propulsie cu pile de combustie, aceasta fiind doar o fațetă a unui parteneriat care a dat naștere și noului Supra. Constructorul auto integrează sistemul de pile de combustie cu cea de-a cincea generație a tehnologiei sale de propulsie eDrive, care include motorul electric, transmisia și bateria litiu-ion special dezvoltată.

Sistemul de propulsie produce o putere combinată de 401 cai putere (295 kilowați). Potrivit companiei, iX5 poate parcurge până la 313 mile (504 kilometri) în ciclul WLTP și se poate realimenta în aproximativ trei-patru minute. Vehiculul dispune de două rezervoare din plastic ranforsat cu fibră de carbon care pot stoca aproape 6 kilograme de hidrogen. Modelul iX5 sprintează până la 100 de kilometri pe oră (62 de mile pe oră) în mai puțin de 6 secunde, atingând o viteză maximă de peste 180 km/h (112 mile pe oră).

BMW va construi crossoverul iX5 Hydrogen în cadrul Centrului său de cercetare și inovare, unde aproximativ 900 de persoane lucrează pentru a se asigura că produsul și procesul de fabricație sunt pregătite pentru producția de serie. În luna august a anului trecut, BMW a dezvăluit că va începe producția în masă a vehiculelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen dezvoltate în comun cu Toyota începând cu anul 2025.

Vehiculele electrice cu baterii sunt la modă, producătorii auto tradiționali urmărind popularitatea Tesla. Cu toate acestea, unii continuă să exploreze și alte alternative la combustibilii fosili. Porsche produce deja benzină sintetică, în timp ce BMW, Toyota și alții nu au renunțat la speranța de a face din hidrogen o realitate.

"Hidrogenul este o sursă de energie versatilă care are un rol cheie în procesul de tranziție energetică și, prin urmare, în protecția climei", a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG. Potrivit lui Zipse, hidrogenul este "una dintre cele mai eficiente modalități de stocare și transport al energiilor regenerabile. Ar trebui să folosim acest potențial pentru a accelera, de asemenea, transformarea sectorului mobilității".