Noul BMW i5 a fost dezvăluit: acesta este primul BMW Seria 5 pur electric
Noul BMW i5, a opta generație a modelului de clasă mare, se alătură gamei de vehicule electrice ale mărcii, oferind o combinație de design modern, tehnologie avansată și performanțe impresionante. Cu o autonomie generoasă și opțiuni variate de motorizare, BMW i5 se pregătește să concureze cu succes pe piața sedanurilor executive electrice. Să aruncăm o privire detaliată asupra caracteristicilor acestui model inovator.
Designul exterior al noului BMW i5 urmează liniile clasice ale Seriei 5, adoptând o interpretare modernă a grilei frontale, a farurilor duble și a montantului C, cunoscut sub numele de "Hofmeister kink". Grila frontala, cu posibilitate de iluminare opțională, și elementele LED verticale pentru lumini de semnalizare și de zi, adaugă un aspect proaspăt și modern. Jantele variază între 18 și 21 de inch, iar stopurile integrate cu o bandă cromată completează aspectul elegant al noului BMW i5.
Pe lângă gama extinsă de culori standard și cele de la BMW Individual, disponibile chiar de la lansare, noul BMW i5 poate fi comandat și cu pachetul M Sport sau, pentru prima dată pe Seria 5, cu pachetul M Sport Pro. Aceste pachete aduc modificări estetice și funcționale care accentuează și mai mult aspectul sportiv al noului model.
Noul BMW i5 este mai mare decât generația anterioară, având o lungime de 5.060 mm (+97 mm), o lățime de 1.900 mm (+32 mm) și o înălțime de 1.515 mm (+36 mm). Ampatamentul este de asemenea mai lung, ajungând la 2.995 mm (+20 mm), ceea ce se traduce într-un confort sporit pentru pasagerii din spate. Proportiile echilibrate ale noului i5 asigură o distribuție aproape perfectă a greutății între axele față și spate.
În interior, BMW i5 adoptă un design similar cu cel al modelelor BMW iX și Seria 7, având în centru un ecran curbat care include un tablou de bord digital de 12,3 inch și un display central de 14,9 inch. Acest ecran este controlat de cea mai recentă generație a sistemului iDrive, denumit "BMW Operating System 8.5", care oferă o interfață grafică nouă și o navigare mai simplă și intuitivă.
Un alt element inovator este "BMW Interaction Bar", o bară luminoasă care se întinde pe toată suprafața bordului și pe portierele față, oferind anumite funcții de control pentru pasageri. Volanul redesenat, cu două sau trei spițe în funcție de versiune, scaunele sport noi și reducerea numărului de butoane fizice contribuie la aspectul modern și funcțional al interiorului.
Sistemul multimedia oferă compatibilitate standard cu Apple CarPlay și Android Auto, iar pasagerii pot urmări conținut video pe display-ul central. Noul BMW i5 introduce și posibilitatea de a juca jocuri în mașină prin platforma AirConsole, folosind telefonul mobil ca și controler atunci când vehiculul este oprit.
BMW i5 electric: motorizări și performanțe
La lansare, BMW oferă două versiuni de motorizare pentru noul i5 electric. Versiunea de bază, BMW i5 eDrive40, dispune de un singur motor electric pe puntea spate, care produce 340 CP și 430 Nm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este posibilă în 6 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/h. Autonomia variază între 477 și 582 km, bateria având capacitatea de 81,2 kWh.
Modelul BMW i5 M60 xDrive, mai performant, vine echipat cu două motoare electrice și tracțiune integrală. Acesta oferă un total de 601 CP și 820 Nm, ceea ce permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Autonomia scade ușor față de versiunea de bază, având între 455 și 516 km.
Ambele versiuni pot fi încărcate la 11 kW (AC) standard, dar opțional și la 22 kW. La încărcarea în curent continuu (DC), puterea maximă de încărcare este de 205 kW, ceea ce permite o încărcare de la 10 la 80% în aproximativ 30 de minute.
Pe lângă versiunile electrice, noul BMW Seria 5 oferă și motorizări termice pe benzină și diesel, precum și tehnologia mild-hybrid la 48V. La lansare, clienții pot alege varianta BMW 520i, cu 208 CP, și variantele 520d și 520d xDrive, ambele oferind 197 CP. În 2024, gama se va extinde cu două versiuni plug-in hybrid și un motor diesel cu 6 cilindri în linie.
Toate modelele BMW i5 beneficiază de o suspensie sportivă și un sistem de frânare performant. Versiunea i5 M60 xDrive dispune standard de suspensia Adaptive Professional, care include amortizoare electronice și direcție integrală. Sistemul de direcție electrică cu raport variabil asigură o manevrabilitate excelentă, în timp ce suspensia pneumatică autonivelantă pe puntea spate se adaptează la condițiile de rulare.
Noul BMW i5 oferă o gamă largă de sisteme de asistență la conducere, printre care Driving Assistant Professional, care permite șoferului să ia mâinile de pe volan la viteze de până la 130 km/h pe anumite autostrăzi din Germania, SUA și Canada. Sistemul Active Lane Change Assistant permite schimbarea benzii de mers doar cu ajutorul privirii, atunci când șoferul își îndreaptă privirea către oglinda exterioară corespunzătoare.
Prețuri în România
Noul BMW i5 are deja prețuri pentru piața din România pentru cele două motorizări termice, benzină și diesel, dar și pentru ambele versiuni electrice:
- BMW 520i: 58.964 euro
- BMW 520d: 61.285 euro
- BMW 520d xDrive: 63.843 euro
- BMW i5 eDrive40: 70.150 euro
- BMW i5 M60 xDrive: 99.603 euro
Noul BMW i5 reprezintă un pas important pentru marca germană în direcția electrificării gamei sale de modele. Cu un design atractiv, tehnologie avansată și performanțe impresionante, noul model electric Serie 5 se anunță a fi o alegere excelentă pentru cei interesați de un sedan executiv electric de lux.