brand

BMW dublează autonomia noului X3 PHEV

BMW dublează autonomia noului X3 PHEV

BMW a mărit aproape la dublu autonomia pe baterie a versiunii plug-in hybrid a modelului X3, ca parte a unei revizuiri ample a SUV-ului său de dimensiuni medii.

Cea de-a patra generație X3 vine cu un design mai robust, o înălțime redusă și un interior complet reînnoit, într-un efort de a reduce decalajul tot mai mare față de liderul segmentului în Europa, Volvo XC60, și Mercedes-Benz GLC, care ocupă locul secund.

Noua iterație a SUV-ului BMW va fi disponibilă cu motoare pe benzină, diesel și plug-in hybrid. Cu toate acestea, actuala versiune electrică iX3, construită în China, va rămâne în gamă până la lansarea unui model de înlocuire în 2025, construit pe noua arhitectură Neue Klasse.

X3 este cel mai bine vândut model BMW la nivel global, cu aproximativ 350.000 de unități comercializate în 2023. Similar, XC60 este cel mai popular model Volvo la nivel mondial, la fel cum GLC este cel mai bine vândut Mercedes.

Versiunea plug-in hybrid X3 30e xDrive, echipată cu un motor pe benzină de 2.0 litri, beneficiază de o baterie nouă de 19,7 kWh, amplasată sub bancheta spate. Noua baterie are aproape dublu capacitatea față de pachetul de 10,8 kWh folosit anterior.

Creșterea capacității bateriei oferă modelului X3 30e o autonomie de 81-90 km în modul pur electric, în funcție de echiparea vehiculului, pe ciclul WLTP. Versiunea actuală are o autonomie cuprinsă între 42 și 50 km.

Emisiile de CO2 ale noii versiuni PHEV sunt între 21 și 26 g/km, în timp ce puterea totală atinge 299 CP.

La lansarea din trimestrul patru al anului, gama de motoare va include:

  • Un motor pe benzină de 2.0 litri, cu emisii de CO2 între 156 și 172 g/km
  • Un motor pe benzină bi-turbo de 3.0 litri, cu emisii între 175 și 189 g/km
  • Un motor diesel de 2.0 litri, cu emisii cuprinse între 153 și 171 g/km

Un motor diesel de șase cilindri va fi adăugat în gama de oferte în vara anului 2025. Toate motoarele vor fi echipate cu sisteme mild-hybrid de 48V și o transmisie automată cu 8 trepte.

Conform datelor furnizate de firma de cercetare Dataforce, motoarele diesel au fost de departe cele mai populare pentru X3 în primele patru luni ale anului în Europa, reprezentând peste jumătate din cele 19.457 de unități vândute. Versiunile plug-in hybrid s-au clasat pe locul secund în preferințele clienților, în timp ce motoarele pe benzină au fost cele mai puțin solicitate.

Noua generație X3 aduce un design proaspăt pentru celebra grilă BMW în formă de rinichi. Aspectul general a fost simplificat și "redus la esențial", conform declarațiilor oficiale ale producătorului bavarez.

Dimensiunile exterioare au crescut ușor, cu 34 mm în lungime (4.755 mm în total), 29 mm în lățime (1.920 mm) și o înălțime redusă cu 25 mm (1.660 mm). Aceste modificări, împreună cu greutatea redusă, rigiditatea sporită și ampatamentul spate mărit, asigură un plus de agilitate și stabilitate în viraje, conform BMW.

Interiorul noului X3 primește o substanțială actualizare digitală, un volan reproiectat cu fund plat și un nou selector pentru cutia de viteze.

Cockpitul este dominat de un afișaj curbat ce cuprinde un cluster de instrumente de 12,3 inchi și un ecran central de informații de 14,9 inchi (diagonală).

Acest afișaj rulează cel mai recent sistem multimedia iDrive 9 de la BMW, cu un sistem de operare modernizat, ecran de pornire redesenat și un meniu asemănător celor de pe smartphone-uri. Sistemul poate fi controlat atât prin atingere, cât și prin comenzi vocale.

Noua iterație X3 vine standard cu iluminare ambientală și animații de întâmpinare și rămas bun. Elementele luminoase cu culori contrastante înconjoară butoanele de comandă, controalele de ventilație și grilele de aerisire de pe consola centrală și ușile interioare.

De asemenea, X3 este echipat cu sisteme semi-autonome de asistență la condus și parcare. Funcția opțională Parking Assistant Professional permite manevrarea vehiculului la viteze reduse și parcarea, folosind un smartphone ca telecomandă.

Conform datelor Dataforce, vânzările în segmentul premium de dimensiuni medii au stagnat în Europa până în mai, la un total de 184.889 de unități.

Volvo XC60 s-a clasat pe prima poziție cu 31.986 de mașini vândute, urmat de Mercedes GLC cu 29.514 unități și actuala generație BMW X3 cu 19.404 exemplare. Audi Q4 e-tron a ocupat locul patru cu 14.477 de vânzări, în timp ce Q5 a înregistrat 9.942 de unități comercializate.

Audi a mai avut două modele în top 10: Q4 e-tron Sportback cu 6.832 de unități și Q5 Sportback cu 6.064 de mașini vândute.