brand

Abonamentul pentru scaunele încălzite BMW a fost abandonat din cauza ratei scăzute de acceptare

Abonamentul pentru scaunele încălzite BMW a fost abandonat din cauza ratei scăzute de acceptare

Plata unui abonament lunar pentru scaunele încălzite nu a luat amploare pentru BMW. Într-un interviu recent, Pieter Nota, membru al consiliului de administrație al producătorului auto pentru vânzări și marketing, a declarat că firma intenționează să nu mai ofere un abonament pentru activarea scaunelor încălzite ale unui vehicul după ce acesta a părăsit fabrica.

Nota a declarat pentru Autocar că "acceptarea utilizatorilor nu este atât de mare" pentru acest serviciu, adăugând că clienții au avut impresia că plătesc dublu. Compania nu elimină complet abonamentele, concentrându-se în schimb pe produse legate de software și servicii - gândiți-vă la funcțiile de asistență pentru șofer și parcare. Clienții BMW sunt mai deschiși să se aboneze la aceste oferte după achiziționarea vehiculului, iar compania vede potențialul.

Constructorul auto a iritat mult lume anul trecut când serviciul său de abonament pentru scaune încălzite a devenit realitate. BMW nu l-a implementat pe toate piețele, cumpărătorii din SUA evitând să plătească taxa.

Serviciile de abonament pentru caracteristicile vehiculelor incluse cândva sunt noi pentru industrie. Digitalizarea sporită a automobilelor moderne permite producătorilor de automobile să injecteze mai multe servicii legate de software și să plătească pentru experiențele de conducere și de proprietate, în timp ce companiile caută noi surse de venit.

S-ar putea ca consumatorilor să nu le placă abonamentele, dar nici nu se opun acestora dacă aduc un plus de valoare, potrivit unui studiu S&P Global Mobility de la începutul acestui an. Studiul a arătat că consumatorii își doresc foarte mult caracteristici precum navigația îmbunătățită și sistemele avansate de asistență pentru șofer și sunt dispuși să se aboneze la acestea, însă plata pentru scaune încălzite și pentru funcționalitatea de pornire de la distanță a stârnit mai puțin interes.

Producătorii auto ar putea avea dificultăți în a-i convinge pe consumatori să se aboneze la anumite caracteristici. Un studiu Cox Automotive a constatat că numai 21 la sută dintre cei 2 000 de cumpărători de automobile de pe piață pe care i-a chestionat cunoșteau serviciile de abonament la bordul vehiculelor. Cei mai mulți respondenți - 53% - au declarat că abonamentele reprezintă un beneficiu dacă acestea reduc prețul inițial al vehiculului. Aproape 70 la sută au declarat că ar cumpăra din altă parte dacă o marcă ar oferi anumite caracteristici doar prin intermediul unui abonament lunar.

Plasarea caracteristicilor în spatele unor ziduri de plată face ca experiența de cumpărare a unui autovehicul să fie și mai dificilă, deoarece producătorii de automobile adoptă abordări unice pentru astfel de servicii. Volvo a anunțat la începutul acestui an că nu va oferi un plan de abonament pentru scaunele încălzite. La celălalt capăt al spectrului se află o companie precum Mercedes-Benz, care a anunțat anul trecut că proprietarii modelelor sale electrice EQ ar putea obține mai multă putere pentru 1.200 de dolari pe an, mărind puterea vehiculului cu 20 până la 24%.

Se pare că în fiecare zi apare ceva nou la care să te abonezi, pe măsură ce ideea de a deține efectiv lucruri se îndepărtează. Serviciile de abonament, cândva rezervate pentru muzică, filme și aplicații pentru smartphone, au ajuns și la automobile și va fi interesant de urmărit cum se vor descurca constructorii auto în această nouă realitate. Adăugarea de caracteristici după achiziționarea unui vehicul este atractivă dacă consumatorii consideră că aceasta adaugă valoare.

După cum a declarat în ianuarie Björn Annwall, directorul de operațiuni al Volvo: "Nu le vom cere oamenilor care au cumpărat o mașină cu 1 milion de coroane să plătească încă 10 coroane pentru a obține căldură suplimentară în scaun."