Cele mai bune și mai convenabile mașini mici de cumpărat în anul 2023
Mașinile de oraș reprezintă cel mai bine vândut tip de mașini din Europa, iar motivul este bine întemeiat. Mașinile mici sunt ieftine ca preț, ușor de condus chiar și pe străzile cele mai aglomerate și reprezintă o alternativă bună la hatchback-uri în ceea ce privește spațiul de depozitare.
Mașini precum Renault Clio și Ford Fiesta au parcurs un drum lung de-a lungul mai multor generații și acum sunt la fel de practice, spațioase și confortabile ca hatchback-urile mai modeste ca dimensiuni de acum câțiva ani.
De asemenea, investiția într-o mașină mică are mult sens și când vine vorba de costuri de funcționare și întreținere; motoarele mici și eficiente oferă o economie mare de combustibil și emit niveluri scăzute de CO2, astfel încât taxele rutiere sunt mai ieftine, cel puțin în primul an de la achiziție. Roțile mai mici înseamnă și anvelope mai ieftine. Nu în ultimul rând, asigurarea ar trebui să fie și ea mai ieftină decât cea pentru o mașină din clasele superioare de preț.
Îți dorești o asemenea mașină? Echipa cauțimașină.ro ți-a pregătit în această listă nu doar unul, ci mai multe exemple numai bune de luat în calcul.
Renault Clio
Un favorit al mai multor șoferi europeni, automobilul din cea de-a cincea generație Renault Clio a învins mulți rivali în domenii cheie, inclusiv nivelurile de echipare și experiența generală de condus.
Am găsit Ford Fiesta mai distractiv de condus în clasa supermini, dar Clio încă este o bucurie la volan datorită platformei sale avansate.
Clio este disponibil cu patru motoare diferite pe benzină și unul diesel, și mai există și o versiune hibridă E-Tech din care să alegi. Ne-a plăcut în mod deosebit motorul TCe 100 - care folosește benzină și are o putere de 99 CP.
Skoda Fabia
Deși Fabia a fost construită platformă MQB-A0 ca și Volkswagen Polo și SEAT Ibiza (și împărtășește o mulțime de tehnologie cu acestea), Skoda este favorita noastră dintre toate supermini-urile Grupului VW.
Această performanță poate fi atribuită unei game puternice de motoare cu câteva unități excelente cu turbocompresor pe benzină. La condus, Fabia se simte destul de similar cu un Golf mic, dar fără comenzile enervante ale infotainmentului sensibil la atingere.
Fiat 500
A doua generație mild-hybrid a lui Fiat 500 este încă la vânzare la prețuri de aproximativ 15.000 de euro sau chiar mai puțin. Dar a treia generație Fiat 500 este disponibilă doar ca vehicul electric. Actualii proprietari, tentați să facă saltul către energia electrică, vor descoperi un preț de pornire de aproximativ 24.000 de euro, dar și o poziție de condus mai confortabilă față de modelul anterior. Dacă ai nevoie imediat de mașină, poți încărca rapid până până la 85 kW, ceea ce îți va alimenta bateria mașinii până la 80% în 35 de minute sau poți obține o autonomie 48 de kilometri în doar cinci minute.
Spațiul din interior este mai generos în partea din față, datorită unei creșteri a lățimii interioare de 42 mm și a spațiului pentru cap cu 10 mm. Pe de altă parte, în spate stai destul de înghesuit pe singurele două locuri disponibile. Portbagajul rămâne la 185 de litri, dar există compartimente utile peste tot în cabine. Iar dacă ești în căutarea unui automobil cu adevărat distractiv, versiunea decapotabilă este o opțiune excelentă!
Dacia Sandero
Atuul lui Dacia Sanderoa fost întotdeauna prețul scăzut. Acum, bazat pe actualul Renault Clio (vechiul Sandero era bazat pe un Clio vechi de un deceniu), noul Sandero este doar puțin sub nivelul celor mai sofisticate supermini-uri rivale lansate recent, iar pentru cei care pun un accent deosebit pe preț, câștigă detașat competiția.
Alege cea mai modernă variantă de motor pe benzină de 1,0 litru și vei primi un supermini confortabil și numai bun de condus, chiar dacă nu vei avea parte de cea mai rafinată mașină din clasa sa. Sandero este o mașină nouă și plăcută la aspect, dar fără prea multe brizbrizuri, cu un raport calitate / preț excelent. Nu este chiar ieftină, dar pentru ceea ce oferă merită toți banii. Pe de altă parte, ține cont și de faptul că la testele Euro NCAP nu a primit decât două stele, lucru pentru care unii șoferi și pietoni deopotrivă s-ar putea s-o considere o mașină periculoasă.