brand

Am testat DS 9: ”luxul francez tânăr” care dă bătăi de cap unor branduri auto consacrate

Am testat DS 9: ”luxul francez tânăr” care dă bătăi de cap unor branduri auto consacrate

Tânărul brand franțuzesc de automobile, DS, a reușit ca în doar câțiva ani să devină nu numai un adversar de temut pentru mărci consacrate ca Audi, BMW sau Mercedes Benz, dar și un simbol al eleganței și a calității premium.

Vârful de lance al brandului DS este sedanul de lux DS 9, pe care echipa cautimasina.ro l-a testat de la dealerul Eurial Pantelimon și pe care ți-l prezentăm și ție în cele ce urmează.

DS 9 are o siluetă modernă croită cu finețe ce se remarcă prin linii ce îmbină eleganța și dinamismul în același timp. Încă de la prima vedere, DS 9 atrage toate privirile și o face în cel mai bun mod posibil: pur și simplu nu prea poți să îți iei ochii de la acest model și credem noi și că cei mai mari cârcotași vor găsi cu greu argumente contra acestui autoturism.

Atenția la detalii și la calitatea execuției și a materialelor se vede dinainte de a urca la volanul modelului DS 9. Semnătura luminoasă reprezentată de farurile DS ACTIVE LED VISION, care prind viață în momentul în care DS 9 este descuiat, precum și blocurile optice spate 3D Full LED amplifică puterea de atracție a sedanului.

De asemenea, mânerele retractabile care apar la apropierea de vehicul și se retractează atunci când te îndepărtezi de vehicul ne-au cucerit instant.

La interior, din nou, este greu să nu observi luxul în care vei conduce pentru că materialele sunt de calitate premium și credem că multe mărci cu aspirații de top ar trebui să învețe la acest capitol de la brandul francez.

Interiorul este îmbrăcat aproape total în piele, de la de la portierele spate, până la planșa de bord și volan. Alcantara© care îmbracă pavilionul, amplifică sentimentul de liniște și de lux pe care le trăiești la bordul lui DS 9.

DS 9 a fost conceput pentru ca fiecare pasager să se bucure de același spațiu și nivel de confort indiferent dacă stau în față sau în spate. Toate scaunele sunt încălzite, ventilate și au funcție de masaj iar confortul este același.

Cotiera Lounge, situată în spate, contribuie la confortul general iar îmbrăcată în piele Nappa, aceasta oferă spații de depozitare echipate cu porturi USB și comenzi pentru funcțiile de masaj (pentru locurile din spate primești chiar 3 moduri diferite de masaj).

Eleganța continuă prin cusăturile Point Perle, inspirate din arta broderiei, reproduc forma unei perle și pun în valoare pielea ce îmbracă habitaclul. Amintind de moda haute couture, acestea au devenit o semnătură a mărcii DS Automobiles.

În ceea ce privește tehnologia de ultima oră, bineînțeles că DS 9 dispune și de aceasta. În spatele volanului avem un instrumentar de bord complet digital, cu o grafică bună și care poate fi personalizat.

La ținuta de drum, DS 9, deși este o navă amiral, se comportă extrem de bine și stabil. Amortizoarele adaptive inteligente îți oferă o rulare plăcută, confortabilă și cu o izolare acustică bună.

DS 9 este disponibil cu trei motorizări pe piața din România. DS 9 poate fi achiziționat cu o motorizare convențională de 1.6 litri, cu 225 de CP iar celelalte două motorizări sunt plug-in hybrid și oferă 250 sau 360 de CP.

Experții DS au creat pentru DS 9 și un nou concept de confort acustic. Geamurile laminate cu folie acustică se îmbină cu o carcasă semi-lipită, ceea ce elimină vibrațiile, pentru a oferi o atmosferă caldă și liniștită. Această măiestrie subliniază puritatea sunetului oferit de sistemul Hi-Fi FOCAL Electra® și cele 14 difuzoare.

La capitolul siguranță, DS 9 stă la fel de bine ca și la celelalte aspecte discutate mai sus. La evaluarea EuroNCAP a primit 5 stele.

Una peste alta, am rămas plăcut impresionați de luxul pe care îl transmite DS 9 din orice unghi l-am privit și ne-a fost cu adevărat greu să găsim un punct negativ. Nici măcar prețul de vreo 61.000 de euro nu ni s-a părut mare pentru calitatea excepțională pe care o oferă. Totuși, având în vedere faptul că interiorul este atât de luxos și este realizat cu materiale premium, butonul de start poate că ar fi trebuit îmbrăcat în ceva mai mult decât un plastic lucios…dar asta este deja un moft de ”cârcotași”.