Cele mai fiabile mașini europene fabricate în anii 2000

Cele mai fiabile mașini europene fabricate în anii 2000

Nu toți pasionații de mașini se dau în vânt după cele mai noi tehnologii din industria auto. Unii dintre ei sunt chiar sceptici și susțin cu înflăcărare faptul că inovația a stricat unele domenii. De exemplu, unii spun că 911 a fost distrus de răcirea cu apă sau că faimosul sedan sport al seriei 3 a fost neutralizat de servodirecția electronică.

În realitate, majoritatea schimbărilor tehnologice au adus cu ele multe avantaje. Primele tehnologii de top au început să fie introduse pe piață odată cu anii ’90, dar cu acelea șoferii s-au obișnuit deja și modelele care prezintă funcțiile lansate atunci sunt considerate modele tradiționale. Îți prezentăm în continuare câteva exemple, iar dacă îți place vreunul dintre ele, te invităm la final să folosești motorul de căutare al platformei cauțimașină.ro și să încerci să găsești un exemplar la un preț care îți convine.

Peugeot 306 GTI-6

Unele mașini sunt excelente doar pentru că te face să simți plăcerea unui condus cu viteză mare, în condiții de maximă siguranță. 306 GTI-6 este una dintre acele mașini. Aceasta avea încă de la început suficientă putere, un echilibru excelent și o viteză remarcabilă, lucruri pentru care toți o consideră și acum o mașină distractivă de condus. Doar câteva vehicule ar fi putut să egaleze superba manevrabilitate a acestei mașini în viraje.

Peugeot a echipat modelul 306 GTI-6 cu direcție pasivă pe roțile din spate folosind cea mai modernă tehnologie disponibilă la vremea aceea. 306 și-a început viața în 1993 ca 306 S16 și mai târziu GTI-6 din 1996 până în 2001. A primit apoi un makeover în față, un motor mai bun 16V de 2,0 litri și o nouă cutie de viteze cu 6 trepte.

Lotus Exige Seria 2

Exige a fost considerată o adevărată mașină de pistă. Era distractivă, foarte rapidă și jucăușă, o adevărată armă pe circuite cu o dificultate mai mare din punct de vedere tehnic. Seria 2 a intrat în producție în 2004, primind un motor Toyota Celica care produce 192 CP și o cutie de viteze manuală cu șase trepte.

Pentru șasiu, Exige a primit o suspensie cu 10% mai rigidă decât Elise. De asemenea, a adoptat anvelopele Yokohama A048 datorită cărora mergea mai rapid și mai fluid decât Elise. Bineînțeles, performanțele sale deosebite nu s-au limitat doar pe pistă. Lotus Exige Seria 2 se descurcă perfect și pe drumurile obișnuite, chiar și pentru standardele înalte de acum.

Audi TT

A doua generație a modelului TT a fost lansată în 2006 și a fost printre cele mai fiabile mașini sport de pe piață. TT prezenta dinamica de conducere a unei mașini sport mature.

TT era disponibil cu o mulțime de motoare turbo, capabile să producă între 160 CP și 211 CP. Versiunea S avea o putere incredibilă de 272 CP și TT RS de vârf, de 340 CP. Mai târziu, seria TT a mai primit și o variantă Plus cu 360 CP, care profita la maxim de tehnologiile inovatoare ale brandului Audi, cum ar fi motoarele TFSI, construcția ușoară și motoarele sonore cu cinci cilindri.

Volvo C70

Primul C70 decapotabil a fost lansat în 1997 ca o mașină sport de lux, cu două uși. El a combinat performanța ridicată cu un nivel înalt de echipamente și cele mai înalte standarde de siguranță. A doua generație a fost lansată în 2006 și a păstrat toate aceste aspecte, dar era mai scurtă și ceva mai încăpătoare.

Aceste proporții au fost alese pentru a-i conferi un profil puternic, asigurând astfel linii armonioase cu sau fără acoperiș. Era disponibil și într-o multitudine de motoare în linie, cu 5 cilindri, fiabile și puternice, cuplate la o transmisie automată cu cinci trepte.

Saab 9-3 Viggen

9-3 Viggen a fost disponibil pe piață până în anul 2002 și era o mașină mai rapidă decât 9-3 lansat inițial. Originalul a fost lansat în 1998, pornind de la nevoia de a îmbunătăți dinamica îmbătrânită a lui 900. Acesta s-a lăudat cu multe modificări, inclusiv o suspensie mai înaltă.

9-3 Viggen a fost un model de înaltă performanță, iar unele dintre cele mai mari modificări au fost făcute la șasiu și manevrabilitate. Pentru acest model s-a folosit un motor turbo B235R de 2,3 litri, din noua generație, capabil de 226 CP.