brand

4 mașini care demonstrează că europenii creau cele mai bune automobile în anii 1970

4 mașini care demonstrează că europenii creau cele mai bune automobile în anii 1970

În timp ce America trecea printr-o eră dificilă și Japonia încă încerca să își dădea seama cum să-și vândă mașinile în străinătate, acești clasici europeni stăpâneau străzile.

Anii 1970 au fost un deceniu plin de schimbări pentru industria europeană de automobile. Pentru noile modele lansate în această perioadă eleganța pur și simplu nu mai era suficientă. Erau deja necesare motoare unice, puternice.

Rețeta perfectă pentru creșterea secreției de adrenalină s-au dovedit a fi motoarele cu cilindri uriașe și opțiunile turbo care au devenit din ce în ce mai populare pe piață în acea epocă. Și astfel anii '70 ne-au oferit unele dintre cele mai uluitoare vehicule pe care le-a văzut vreodată lumea.

În mod clar, germanii și italienii au fost liderii de piață în această perioadă, deoarece au făcut atât de multe mașini care acum fac parte din Hall of Fame auto, încât întreaga lume îi privea cu admirație sau invidie.

Mercedes-Benz 450 SL

Mercedes 450 SL este unul dintre cele mai elegante mașini ale mărcii Mercedes realizate vreodată, deoarece combină acel aspect cool cu un motor grozav. Această mașină care a fost în producție din 1973 până în 1980, era propulsată de un V8 de 4,5 litri care producea 222 de cai putere și putea împinge această frumusețe la o viteză maximă de 218 kilometri pe oră.

Literele „S” și „L” înseamnă de fapt Sport Leicht, ceea ce în germană indică faptul că mașina a fost făcută pentru competiție. Această frumusețe fost introdusă pentru prima dată pe piață în anii 50, cu legendarul 300 SL Gullwing, una dintre cele mai frumoase mașini produse vreodată.

BMW 2002 Turbo

Turbo 2002 costă astăzi în jur de 150.000 de dolari și merită fiecare bănuț. Această versiune a Seriei 02 a fost prezentată pentru prima dată în 1973 și era propulsată de un motor turbo de 1,9 litri cu patru cilindri în linie, care producea 168 de cai putere și putea împinge mașina la o viteză maximă de 210 kilometri pe oră.

Este una dintre cele mai rare mașini produse vreodată de BMW, deoarece doar 1672 de unități au fost produse din cauza crizei petrolului din 1973, care a făcut ca motorul său turbo să fie destul de scump de alimentat. Aceasta este o altă dovadă că între anii 70 și 80 BMW domina pur și simplu piața.

Porsche 930 Turbo

Acest Porsche, când a apărut pentru prima dată în 1973, era cea mai rapidă mașină germană de producție în masă, disponibilă pe piață. Această rachetă era propulsată de un motor turbo de 3,0 litri cu șase cilindri, răcit cu aer, care producea 256 de cai putere și putea împinge 930 la o viteză maximă de 265 kilometri pe oră.

Acest Porsche a devenit o mașină emblematică, nu numai datorită motorului său fantastic, ci și datorită designului său unic și a spoilerului din spate, pur și simplu deosebit, care a ajutat la crearea de mai multă forță aerodinamică și la ventilarea motorului puternic. Acest Porsche unic a fost vândut pur și simplu cu insigna Turbo în Europa și nici că-i trebuia ceva mai mult.

BMW 3.0 CSL

Această versiune unică a emblematicului E9 a fost introdusă pe piață pentru prima dată în anul 1972 ca o versiune limitată, omologată, a mașinii BMW care a participat în acel an la Campionatul European de Turism. ȘI această versiune este destul de rară, deoarece au fost fabricate doar 1265 de unități. Mașina era propulsată de un motor de 3,2 litri cu șase cilindri în linie care producea 203 cai putere și putea atingea o viteză maximă de 255 de kilometri pe oră.

Mașina a fost denumită Batmobil datorită aripioarelor atașate la spoilerul din spate. Aripile din spate nu au fost montate in fabrica ci lăsate în portbagaj pentru instalare după achiziție, de către proprietari, din cauza faptului că erau ilegale în Germania la acea vreme.

Ți-a căzut cu tronc vreun automobil de aici? Folosește motorul de cautare cauțimașină.ro și poate îți vei putea da întâlnire cu automobilul preferat prin intermediul platformei noastre!