brand

Top 10 cele mai ieftine mașini hibride pe care să le cumperi în 2023

Top 10 cele mai ieftine mașini hibride pe care să le cumperi în 2023

Tehnologia hibridă devine rapid standardul pentru multe mașini cu motoare cu combustie, pe măsură ce producătorii lucrează pentru a face aceste modele mai prietenoase cu mediul înconjurător. Utilizarea motoarelor electrice alături de un motor cu combustie duce la emisii mai mici de CO2 și la o eficiență mai mare a consumului de combustibil, astfel încât nu numai că cele mai ieftine mașini hibride vă vor economisi bani mulți la prețul de achiziție, dar vă veți bucura și de costuri de funcționare reduse.

În general, pe piață există trei tipuri de mașini hibride: mild hybrid, full hybrid și plug-in hybrid (PHEV). Pentru a simplifica lucrurile, am omis hibrizii blânzi din această listă, deoarece tehnologia este acum aproape universal inclusă pe noile modele cu motor pe benzină.

Achiziționarea unei mașini hibride low-cost nu înseamnă neapărat să faci sacrificii nici în ceea ce privește calitatea. Am testat amănunțit fiecare mașină de pe această listă, evaluând cu atenție domenii precum calitatea, experiența de condus și caracterul practic, iar mai jos am inclus impresiile noastre pentru a vă ajuta să decideți care este modelul hibrid potrivit pentru dumneavoastră.

Cele mai ieftine mașini hibride pe care să le cumperi în 2023

  1. Renault Clio E-Tech Hybrid
  2. Toyota Yaris
  3. Dacia Jogger Hybrid 140
  4. Mazda 2 Hybrid
  5. Honda Jazz
  6. Suzuki Vitara Full Hybrid
  7. Toyota Yaris Cross
  8. Renault Captur E-Tech Hybrid
  9. Hyundai Kona Hybrid
  10. Suzuki S-Cross Hybrid

Diferite tipuri de hibrid

Există diferite tipuri de mașini hibride, iar calcularea diferențelor poate fi descurajantă dacă nu sunteți obișnuit cu această tehnologie. Nu vom intra aici în mari detalii despre diferențele dintre fiecare tip de hibrid, deși există trei tipuri principale pe care ar trebui să le cunoști.

Primele sunt "mild-hybrids". Aceștia folosesc de obicei un motor electric pentru a da un impuls unui motor (de obicei pe benzină, hibrizii diesel sunt mai rari) în timpul accelerării. În mod esențial, mild-hybrids nu se pot deplasa doar cu puterea unui motor electric.

În al doilea rând, sunt "full hybrids". Spre deosebire de mild-hybrids, aceștia pot folosi motoare electrice pentru a acționa roțile, deși acest lucru se întâmplă de obicei doar pe distanțe foarte scurte, nu mai mult de un kilometru sau doi. Autonomia electrică limitată este cauzată de bateriile lor, de obicei mici, care colectează energia pierdută la frânare sau direct de la motorul propriu-zis.

În al treilea rând, există "hibrizi plug-in", adesea prescurtat "PHEV". Bateriile lor sunt mult mai mari decât cele ale hibrizilor complecși, atât de mari încât trebuie să fie încărcate prin cablu atunci când sunt parcate. Cele mai recente PHEV-uri pot oferi o autonomie de peste 60 de mile doar în regim electric, astfel încât este realist să se poată efectua călătorii scurte fără a fi nevoie să se folosească motorul (sau orice combustibil din rezervor).