brand

Top mașini electrice cu cea mai mare autonomie în 2023

Top mașini electrice cu cea mai mare autonomie în 2023

Mașinile electrice au evoluat într-un ritm extraordinar în ultimul deceniu și nu există o ilustrare mai bună a acestui progres decât să ne amintim că Nissan Leaf original din 2011 putea parcurge doar 175 de kilometri înainte de a rămâne fără energie. Dar în prezent, cele mai longevive mașini electrice cu cea mai mare autonomie pot traversa țări întregi și încă mai au baterie de rezervă.

Cei mai mulți oameni nu au nevoie de o mașină cu o autonomie de 640 sau chiar 485 de kilometri dacă fac naveta pe distanțe scurte sau dacă pot încărca acasă ori de câte ori au nevoie, dar nu se poate nega că anxietatea legată de autonomie va fi un factor care va influența alegerea unui vehicul electric de către unii potențiali cumpărători de mașini electrice. O autonomie mare înseamnă că șoferii pot aborda călătorii lungi fără a fi nevoiți să oprească, în timp ce pentru alții înseamnă pur și simplu că nu trebuie să își amintească să își încarce mașina atât de des.

O autonomie mare poate fi, de asemenea, doar un beneficiu al faptului de a avea unul dintre cele mai recente EV-uri cu specificații înalte și cu o baterie mare, dar noi îi sfătuim întotdeauna pe cumpărători să se gândească cu atenție la autonomia de care au nevoie, mai degrabă decât să aleagă pur și simplu cea mai mare pe care și-o pot permite. În general, o autonomie mare înseamnă o baterie mare, ceea ce duce la creșterea greutății mașinii și a prețului. Dacă puteți trăi destul de confortabil cu un model mai ieftin, cu o autonomie mai mică, puteți economisi bani și, de fapt, puteți câștiga ceva eficiență datorită greutății mai mici.

Pentru a vă ajuta să înțelegeți cât de mare este autonomia pe care o puteți obține la vehiculele electrice moderne, am întocmit o listă cu cele mai mari autonomii oferite de mașinile electrice vândute în prezent în Europa. Cifrele prezentate mai jos sunt toate derivate din testul oficial de eficiență WLTP, care este conceput pentru a fi mai reprezentativ pentru autonomia pe care șoferii o vor atinge în realitate.

1. Mercedes EQS - 730 kilometri

Mașină electrică cu cea mai mare autonomie aflată în prezent la vânzare în Europa este Mercedes EQS: alternativa cu emisii zero a S-Class-ului S-Class, limuzina executivă a mărcii cu trei stele. Autonomia maximă profund impresionantă de 730 de kilometri este oferită de modelul entry-level EQS 450+.

Acest lucru se datorează unui pachet de baterii uriaș de 107,8 kWh și unui coeficient de rezistență foarte scăzut, astfel încât este alunecos prin aer și, prin urmare, eficient la viteză. Versiunea de înaltă performanță Mercedes-AMG EQS 53 schimbă autonomia în favoarea vitezei - cu o cantitate impresionantă de putere la robinet, accelerația de la 0 la 100 km/h durează mai puțin de patru secunde, dar autonomia scade la 560 de kilometri în cel mai bun caz.

Cu toate acestea, în mintea noastră, EQS ar trebui să se axeze pe lux, și se pare că Mercedes s-a abținut în acest domeniu pentru a nu călca pe urmele superbei Clase S. BMW i7 îl întrece pe EQS când vine vorba de cazare, tehnologie și calitate. Afișajul de infotainment "Hyperscreen", care acoperă practic întreaga planșă de bord, este, desigur, destul de impresionant și funcționează destul de bine în practică, dar trebuie să ridici scaunul șoferului la o înălțime asemănătoare cu cea a unui SUV doar pentru a vedea bine peste planșa de bord înaltă.

3. Tesla Model S - 635 kilometri

Pe măsură ce concurența continuă să se îmbunătățească, mașina care a consolidat locul Tesla pe piața mașinilor electrice, Model S, a primit o actualizare majoră în 2021. A durat ceva timp până când berlina emblematică cu facelift a ajuns aici, dar în cele din urmă a ajuns pe drumurile din Europa în 2023, cu o autonomie maximă de 635 de kilometri.

Totuși, este mai ușor decât ai crede să uiți acest lucru, odată ce iei în considerare autonomia absolut impresionantă și performanțele pe care le oferă. Modelul S Long Range cu motor dublu va parcurge distanța de la 0 la 100 km/h în doar 3,1 secunde, ceea ce îl menține în vizorul supercarurilor de top. Dacă, din orice motiv, acest timp nu este suficient de rapid pentru dumneavoastră, Model S Plaid reduce acest timp la 1,99 secunde, cu cele trei motoare electrice care dezvoltă 1.006 CP și 1.420 Nm de cuplu, toate acestea fiind disponibile în momentul în care apăsați accelerația, așa cum am avut ocazia să experimentăm personal.

Tehnologia este la fel de abundentă ca întotdeauna, iar Model S își păstrează stilul interior oarecum minimalist, însă faceliftul recent a adus cu el un nou ecran tactil peisagistic de 17 inci, la fel de ascuțit și precis ca un iPad sau o altă tabletă. Sistemul Autopilot de la Tesla și alte echipamente ajută la eliminarea stresului din călătoriile lungi, la fel ca și accesul la rețeaua Tesla Supercharger dacă bateria începe să se descarce.

4. BMW i7 - 622 kilometri

Pentru prima dată, limuzina executivă emblematică a BMW este disponibilă cu propulsie integral electrică. Spre deosebire de cei mai mari rivali ai săi, Tesla Model S și Mercedes EQS, noul i7 își împarte platforma cu un omolog cu motor termic, Seria 7. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că au fost luate scurtături în ceea ce privește grupul motopropulsor al lui i7.

Modelul i7 dispune de o baterie mare de 101,7 kWh despre care BMW susține că este bună pentru o autonomie de până la 622 kilometri. BMW a fost inteligent și în ceea ce privește designul acumulatorului. Acesta este foarte subțire pentru a preveni intruziunea în spațiul habitaclului - un element vital pentru orice mașină de lux - în timp ce viteza maximă de încărcare de 195 kW face ca o reîncărcare de 10-80% să fie posibilă în doar 34 de minute.

O experiență de conducere aproape silențioasă, rafinamentul superb și materialele de înaltă calitate înseamnă că confortul poate fi găsit din abundență. Modelul i7 are hectare de spațiu și un adevărat sentiment de ocazie, ceea ce l-a ajutat cu siguranță să obțină premiul nostru Mașina de lux a anului 2023.

Dacă sunteți suficient de norocos pentru a fi condus în mod regulat cu șoferul în i7, merită cu siguranță să aruncați o privire la lista de opțiuni. Pachetul Rear Comfort Pack vă va permite să înclinați și să reglați electronic scaunele încălzite și ventilate, în timp ce ecranul de teatru pliabil de 31 de inci și 8K vă va distra pe deplin.

5. BMW iX - 615 kilometri

Modelul iX este SUV-ul electric emblematic al BMW și se poate lăuda cu o autonomie de până la 615 de kilometri. Trebuie să recunoaștem că stilul lui iX este destul de controversat, dar nu există niciun motiv de discuție atunci când vine vorba de capacitatea sa. Fiecare iX dispune de o configurație cu două motoare pentru tracțiune integrală, în timp ce la interior habitaclul este plin de materiale moi la atingere, iar nivelul ridicat de calitate este evident peste tot.

Două ecrane curbate de 14,5 inchi dispun de cel mai recent sistem iDrive de la BMW, care este unul dintre cele mai șmechere sisteme de infotainment de pe piață, iar puțini rivali se apropie de nivelul de rafinament al lui iX. Scaunele oferă un confort superb și te liniștesc în timpul călătoriilor lungi, în timp ce fiecare pasager are la dispoziție un spațiu generos de care se poate bucura.

Chiar dacă iX este un SUV de 2,4 tone, se scufundă foarte bine, iar cifrele de performanță sunt exact așa cum te-ai aștepta de la un BMW. Chiar și cel mai puțin puternic xDrive40 va accelera de la 0-100 km/h în 6,1 secunde, în timp ce xDrive50 scade acest timp la 4,6 secunde. Alternativ, puteți chiar să injectați spiritul legendarelor automobile M de la BMW în iX-ul complet electric, optând pentru modelul M60 de 611 CP, care va face cursa de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde.

6. Mercedes EQE - 605 kilometri

Fratele mai mic al limuzinei EQS, vârful de gamă al Mercedes, EQE este o berlină executivă care reprezintă, în esență, echivalentul complet electric al Clasei E din gama mărcii. Folosește aceeași platformă EVA2 ca și EQS mai mare, iar aspectul său este la fel de neinspirat, dar EQE este foarte aerodinamic și poate găzdui o baterie mare de 90 kWh care îi permite o autonomie de 605 de kilometri.

Dacă există un lucru pe care EQE îl face bine, acesta este confortul la rulare, indiferent de viteză, iar rafinamentul este, de asemenea, excelent. Cu toate acestea, EQE are tendința de a se mișca pe suspensie puțin mai mult decât pare firesc la viteze mai mari, iar poziția de conducere înaltă și greutatea de 2,3 tone îl fac să se simtă mai mult ca un SUV.

Nici viteza maximă de încărcare de 170 kW a modelului EQE nu este tocmai remarcabilă, mai ales în comparație cu rivalii de la Porsche și Audi. Sistemul de infotainment și alte tehnologii de la bord sunt excelente, deși vizibilitatea redusă și portbagajul mic sunt în defavoarea Mercedes-ului.

7. Tesla Model 3 - 600 kilometri

Tesla Model 3 este de vânzare în Romania din 2021 și, deși se găsește cu mai mulți rivali ca niciodată, este destul de ușor să ne dăm seama de ce atât de mulți susținători ai EV-urilor.

Model 3 este cel mai ieftin model Tesla de până acum, dar nu există sacrificii când vine vorba de autonomie, deoarece fiecare versiune poate parcurge peste 480 de kilometri cu o singură încărcare. Model 3 s-a dovedit, de asemenea, extrem de eficient în timpul propriilor noastre teste, astfel încât cifrele privind autonomia nu sunt doar teoretice. Accesul la toate Supercharger-urile Tesla este un alt avantaj al deținerii Model 3 și va fi deosebit de atrăgător pentru cei care parcurg mulți kilometri pe autostradă.

De asemenea, la bordul mașinii se află o mulțime de tehnologii caracteristice mărcii. Echipamentul standard include un sistem de infotainment de înaltă rezoluție de 15 inci, un sistem de acces fără cheie care poate recunoaște telefonul ca fiind o cheie, scaune față încălzite cu reglaj electric în 12 direcții, patru porturi USB și plăcuțe de încărcare wireless pentru două smartphone-uri. Spațiul din portbagaj este, de asemenea, foarte mare, plus că primești un spațiu de depozitare suplimentar foarte util sub capotă, dacă ai nevoie de el.

8. Ford Mustang Mach-E - 598 kilometri

Deși este o mașină foarte diferită de omonimul său cu motor V8, Mustang Mach-E stabilește un standard în felul său. Nu numai că oferă o cantitate mare de spațiu pentru utilizarea în familie, dar întreaga gamă oferă o autonomie a bateriei de peste 434 de kilometri, până la 598 de kilometri dacă alegeți modelul Extended Range cu tracțiune spate.

Poate că nu este cel mai rapid EV în linie dreaptă, dar Mustang Mach-E are suficiente performanțe pentru a menține lucrurile interesante și este mult mai captivant de condus decât orice alt SUV electric de familie. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră BlueCruise "hands-free" de la Ford este acum disponibil și pe Mustang Mach-E.

La interior, Mustang Mach-E se simte un pic mai premium decât alte modele Ford, echiparea standard incluzând climatizare pe două zone, o cameră de luat vederi spate, scaune față încălzite, volan încălzit, un ecran tactil de 15,5 inci și un afișaj digital al instrumentelor de bord de 10,2 inci. Spațiul pentru cap și picioare este bun în tot habitaclul, deși spațiul din portbagaj ar putea fi mai generos în opinia noastră.