brand

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

Colecția Auto Țiriac, deținută de omul de afaceri și fostul tenisman român Ion Țiriac, este una dintre cele mai impresionante colecții private de mașini din lume. Cu peste 400 de automobile, colecția cuprinde modele rare și de lux, unele dintre ele fiind unicat. În acest articol, vom explora cele mai scumpe și valoroase mașini din această colecție, precum și poveștile fascinante din spatele lor.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

1. 2012 Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss - 3,5 milioane de euro

Considerată cea mai scumpă mașină din colecția Auto Țiriac, acest model unic este o adevărată bijuterie pe patru roți. Cu un preț estimat la 3,5 milioane de euro, această mașină reprezintă o combinație perfectă între performanță și design sofisticat.

Modelul 2012 Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss este echipat cu un motor V8 de 5,4 litri, capabil să genereze 650 de cai putere. Cu o viteză maximă de 350 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, această mașină este un adevărat simbol al vitezei și performanței.

Designul său aerodinamic și liniile fluid și agresiv, inspirate de mașinile de curse, îi conferă o aparență sportivă și elegantă în același timp. Caroseria este realizată în mare parte din fibră de carbon, ceea ce îi asigură o greutate redusă și o manevrabilitate excelentă.

Modelul poartă numele legendarului pilot de curse britanic, Stirling Moss, care a avut un rol important în dezvoltarea și promovarea mașinilor Mercedes-Benz în anii '50 și '60. Acest model a fost creat pentru a celebra victoria lui Stirling Moss în Mille Miglia, una dintre cele mai prestigioase curse de anduranță din istoria automobilismului.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

2. 2014 LaFerrari - 2 milioane de euro

LaFerrari este un model hibrid de înaltă performanță produs într-un număr limitat de doar 499 de exemplare. Cu un preț estimat de 2 milioane de euro, această mașină reprezintă o combinație între tehnologie avansată și design impresionant.

LaFerrari este echipată cu un motor V12 de 6,3 litri, care generează 800 de cai putere, și un motor electric KERS, care adaugă încă 163 de cai putere. Combinația celor două motoare asigură o putere totală de 963 de cai putere, o viteză maximă de peste 350 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,4 secunde.

Sistemul hibrid regenerativ KERS, dezvoltat inițial pentru Formula 1, recuperează energia cinetică în timpul frânării și o transformă în energie electrică, care poate fi folosită pentru a spori performanțele mașinii.

LaFerrari se remarcă printr-un design aerodinamic și agresiv, cu linii curbe și fluide, inspirate de mașinile de Formula 1. Caroseria este realizată în mare parte din fibră de carbon și aluminiu, pentru a obține o greutate cât mai redusă și o rezistență maximă.

Prin numărul extrem de limitat de exemplare produse, LaFerrari a devenit un simbol al exclusivității și prestigiului. Proprietarii acestui model de elită fac parte dintr-un club select de colecționari și entuziaști auto.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

3. 1937 Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A - 1,5 milioane de euro

Acest model clasic de lux produs în anii '30 reprezintă o adevărată capodoperă a designului și ingineriei auto din acea perioadă. Cu un preț estimat la 1,5 milioane de euro, Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A este o piesă rară și valoroasă în colecția Auto Țiriac.

Caracteristicile de design ale acestui model includ o caroserie lungă și elegantă, cu linii curbe și fluide, și un interior luxos, realizat cu atenție la cele mai mici detalii. Farurile rotunjite și grila proeminentă îi conferă o aparență distinctivă și sofisticată, specifică mașinilor de lux din acea epocă.

Sub capotă, Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A este echipat cu un motor cu 8 cilindri în linie și 5,4 litri, capabil să genereze 180 de cai putere. Acest motor permite mașinii să atingă o viteză maximă de peste 160 km/h, impresionantă pentru perioada în care a fost produsă.

Una dintre inovațiile tehnologice ale acestui model este sistemul de suprapresiune, care permite creșterea temporară a puterii motorului pentru a obține o accelerație mai bună și o viteză maximă mai mare. Acest sistem a fost precursoarea tehnologiei turbo și supralimentării utilizate în mașinile moderne.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

4. 1952 Rolls Royce Phantom IV Coachwork by Hooper - 1,5 milioane de euro

Acest model extrem de rar și valoros face parte din cele doar 18 exemplare produse între 1950 și 1956 și destinat în mod special familiilor regale și șefilor de stat. Fostul proprietar al acestui model a fost Aga Khan III, iar astăzi mașina poate fi admirată nu numai în colecția Auto Țiriac, ci și în galeria Rolls Royce din Munchen.

Phantom IV se distinge prin designul său elegant și sofisticat, cu linii curbe și proporții armonioase. Caroseria și interiorul sunt realizate cu o atenție deosebită la detalii, utilizând materiale de înaltă calitate și finisaje de lux. Acest model reprezintă apogeul eleganței și rafinamentului în lumea mașinilor clasice.

Datorită exclusivității și rarității sale, Rolls Royce Phantom IV a fost deținut de numeroase personalități regale și șefi de stat, precum Regina Angliei, Regele Juan Carlos al Spaniei și chiar dictatorul irakian Saddam Hussein. Acest fapt amplifică și mai mult valoarea și prestigiul acestui model în colecția Auto Țiriac.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

5. 2017 Mercedes-Maybach G650 Landaulet - 630.000 de euro

Acest model ultra-luxos de teren reprezintă o combinație perfectă între performanță și confort, fiind creat pentru cei care doresc să experimenteze aventura și rafinamentul într-un singur pachet. Cu un preț estimat de 630.000 de euro, Mercedes-Maybach G650 Landaulet este unul dintre cele mai scumpe și exclusiviste modele din colecția Auto Țiriac.

G650 Landaulet este echipat cu un motor V12 de 6,0 litri, care generează 630 de cai putere și 1000 Nm de cuplu. Acest propulsor îi permite să atingă o viteză maximă de peste 230 km/h și să facă față cu ușurință oricărui tip de teren.

Sistemul de tracțiune integrală 4MATIC, suspensiile reglabile și diferențialele blocabile asigură o manevrabilitate și o capacitate off-road excelente pentru acest model.

Interiorul G650 Landaulet este un exemplu de lux și rafinament, cu materiale de înaltă calitate, finisaje de lux și o serie de dotări și funcții menite să asigure confortul și relaxarea pasagerilor. Printre acestea se numără scaunele individuale ventilate și încălzite, cu reglaj electric și masaj, un sistem de divertisment de ultimă generație și un plafon retractabil, care permite transformarea mașinii într-un adevărat landaulet.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

6. 1939 Bugatti Type 57 Coach Ventoux - 600.000 de euro

Acest model clasic de lux produs în anii '30 reprezintă o adevărată capodoperă a designului și ingineriei auto din acea perioadă. Cu un preț estimat la 600.000 de euro, Bugatti Type 57 Coach Ventoux este o piesă rară și valoroasă în colecția Auto Țiriac.

Caracteristicile de design ale acestui model includ o caroserie lungă și elegantă, cu linii curbe și fluide, și un interior luxos, realizat cu atenție la cele mai mici detalii. Farurile rotunjite și grila proeminentă îi conferă o aparență distinctivă și sofisticată, specifică mașinilor de lux din acea epocă.

Sub capotă, Bugatti Type 57 Coach Ventoux este echipat cu un motor cu 8 cilindri în linie și 3,3 litri, capabil să genereze 135 de cai putere. Acest motor permite mașinii să atingă o viteză maximă de peste 150 km/h, impresionantă pentru perioada în care a fost produsă.

Una dintre inovațiile tehnologice ale acestui model este sistemul de suprapresiune, care permite creșterea temporară a puterii motorului pentru a obține o accelerație mai bună și o viteză maximă mai mare. Acest sistem a fost precursoarea tehnologiei turbo și supralimentării utilizate în mașinile moderne.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

7. 1962 Bentley Continental Drophead Coupe by Park Ward - 250.000 de euro

Acest model clasic de lux produs în anii '60 reprezintă o adevărată capodoperă a designului și ingineriei auto din acea perioadă. Cu un preț estimat la 250.000 de euro, Bentley Continental Drophead Coupe by Park Ward este o piesă rară și valoroasă în colecția Auto Țiriac.

Caracteristicile de design ale acestui model includ o caroserie lungă și elegantă, cu linii curbe și fluide, și un interior luxos, realizat cu atenție la cele mai mici detalii. Farurile rotunjite și grila proeminentă îi conferă o aparență distinctivă și sofisticată, specifică mașinilor de lux din acea epocă.

Sub capotă, Bentley Continental Drophead Coupe by Park Ward este echipat cu un motor cu 6 cilindri în linie și 6,2 litri, capabil să genereze 325 de cai putere. Acest motor permite mașinii să atingă o viteză maximă de peste 190 km/h, impresionantă pentru perioada în care a fost produsă.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

8. 1899 Hurtu 3 ½ Cvadriciclu - 200.000 de euro

Acest model extrem de rar și valoros datează din anul 1899 și reprezintă unul dintre primele exemple de automobile cu motor cu explozie. Cu un preț estimat la 200.000 de euro, Hurtu 3 ½ Cvadriciclu este o piesă unică și istorică în colecția Auto Țiriac.

Caracteristicile de design ale acestui model includ o caroserie simplă și minimalistă, cu linii drepte și un aspect robust, specific mașinilor din acea perioadă. Cu un motor monocilindric și o transmisie simplă, acest model reprezintă un exemplu remarcabil al tehnologiei auto de la sfârșitul secolului al XIX-lea.

Sub capotă, Hurtu 3 ½ Cvadriciclu este echipat cu un motor monocilindric de 3,5 cai putere, care permite atingerea unei viteze maxime de aproximativ 20 km/h. Deși aceste cifre par modeste în comparație cu mașinile moderne, Hurtu 3 ½ Cvadriciclu reprezintă un exemplu fascinant al evoluției tehnologiei auto de-a lungul timpului.

Cele mai rare și scumpe mașini din Colecția Auto Țiriac

9. 1948 Lincoln Continental Cabriolet - 100.000 de euro

Acest model clasic american de lux produs în anii '40 reprezintă un exemplu remarcabil al designului și ingineriei auto din acea perioadă. Cu un preț estimat la 100.000 de euro, Lincoln Continental Cabriolet este o piesă rară și valoroasă în colecția Auto Țiriac.

Caracteristicile de design ale acestui model includ o caroserie lungă și elegantă, cu linii curbe și fluide, și un interior luxos, realizat cu atenție la cele mai mici detalii. Farurile rotunjite și grila proeminentă îi conferă o aparență distinctivă și sofisticată, specifică mașinilor de lux din acea epocă.

Sub capotă, Lincoln Continental Cabriolet este echipat cu un motor V12 de 4,8 litri, capabil să genereze 125 de cai putere. Acest motor permite mașinii să atingă o viteză maximă de peste 140 km/h, impresionantă pentru perioada în care a fost produsă.

Colecția Auto Țiriac reprezintă un adevărat tezaur de mașini rare și de lux, adunând la un loc modele clasice și moderne, care reflectă evoluția tehnologiei și designului auto de-a lungul timpului. Fiecare dintre aceste mașini are o poveste fascinantă și o valoare inestimabilă, atât din punct de vedere istoric, cât și financiar. Această colecție unică și impresionantă reprezintă o mândrie pentru România și pentru omul de afaceri Ion Țiriac, care și-a dedicat pasiunea și resursele pentru a aduna aceste adevărate bijuterii pe patru roți.