brand

Top 10 cele mai bune SUV-uri de lux în 2023

Top 10 cele mai bune SUV-uri de lux 2023

Cei care au bugetul necesar pentru a-și permite lucruri de lux au avut întotdeauna de unde alege când vine vorba de berline sau coupe-uri de lux. Astăzi însă, vârful de gamă al pieței auto de lux este dominat de SUV-urile de lux și practic toate cele mai prestigioase nume din lumea auto se luptă pentru o felie din această plăcintă.

Cele mai bune SUV-uri de lux combină caracterul practic al unui SUV de mari dimensiuni cu rafinamentul și opulența întâlnite în saloanele de lux. În zilele noastre, există o varietate de opțiuni din care cumpărătorii pot alege, cu performanțe de supercar, abilități off-road imperioase, tehnologie avansată și materiale somptuoase, toate acestea fiind în meniu, dacă știi unde să cauți.

Timp de câteva decenii, Range Rover a fost singurul SUV de lux real pe care îl puteai cumpăra. În timp ce acest model iconic continuă să se claseze printre cele mai bine vândute în ultima sa înfățișare, piața s-a extins foarte mult, cele mai bune SUV-uri de lux la vânzare provenind de la mai mulți producători diferiți. Cei mai importanți producători premium din lume și-au dat seama că se pot face bani frumoși din SUV-uri, iar Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce și Bentley s-au alăturat cu toții petrecerii.

Cele mai bune SUV-uri de lux în 2023

  1. Rolls-Royce Cullinan
  2. Bentley Bentayga
  3. Porsche Cayenne
  4. Range Rover
  5. BMW X7
  6. Mercedes GLS
  7. BMW iX
  8. Audi Q7
  9. Ferrari Purosangue
  10. Volvo XC90

1. Rolls-Royce Cullinan

Pur și simplu, Rolls-Royce Cullinan este unul dintre cele mai exclusiviste SUV-uri pe care le poți cumpăra.

Pentru acești bani, cumpărătorii primesc opulența contemporană Rolls-Royce într-un pachet uriaș și înalt. Nu numai că este unul dintre cele mai somptuoase SUV-uri pe care le puteți cumpăra în Marea Britanie, dar este și cel mai mare, cu dimensiuni considerabil mai mari chiar și decât Mercedes GLS.

Sub capotă se află un motor V12 twin-turbo de 6,75 litri care produce 563 CP și 950 Nm de cuplu. Acesta duce o viață fără stres și contribuie la mediul extrem de rafinat și senin în care se află Cullinan în mișcare.

Primul SUV al firmei se adresează mai degrabă persoanelor care vor urca la volan decât pieței șoferilor. În acest scop, este și bun de condus, în timp ce Rolls a lucrat din greu pentru a se asigura că Cullinan nu este doar un leviatan pentru șosea - este extrem de capabil și în afara drumului. Adăugați personalizarea marca Rolls și este clar că Cullinan este un SUV demn de prestigioasa sa emblemă.

2. Bentley Bentayga

Bentayga este unul dintre cele mai bine vândute modele Bentley. De fapt, în prezent, reprezintă aproape jumătate din toate Bentley-urile care părăsesc showroom-urile din întreaga lume. Acest lucru este cu atât mai impresionant dacă ne gândim că Bentayga este primul SUV al mărcii.

Deși împarte aceleași elemente de bază cu Porsche Cayenne, Bentayga este foarte diferit în metal. La interior veți găsi genul de măiestrie la care vă așteptați la Flying Spur și Continental GT. O cantitate uriașă de opțiuni de personalizare este, de asemenea, disponibilă prin intermediul diviziei Mulliner a mărcii.

Puterea provine de la un motor V8 sau W12 sau, în conformitate cu mișcarea mărcii spre electrificare, un V6 plug-in hybrid. Toate trei oferă multă putere în diferite stări de reglaj, dar dacă viteza este ceea ce vă doriți, motorul W12 de 6,0 litri al modelului Bentayga Speed dezvoltă 626 CP și 900 Nm de cuplu.

3. Porsche Cayenne

Început ca o dezvoltare comună cu prima generație a modelului Volkswagen Touareg, Cayenne a fost la început unul dintre cele mai controversate modele Porsche, dar nu i-a luat mult timp să se scuture de această imagine și să devină unul dintre cele mai populare modele ale mărcii. Sărind frumos și devreme în vagonul SUV-urilor de lux, Porsche și-a pus în valoare renumitul său know-how în materie de mașini sport pentru Cayenne și a produs un SUV de mari dimensiuni cu gândul la șoferii entuziaști.

Cea mai recentă, a treia generație Cayenne este cu ușurință cea mai bună de până acum și oferă o mulțime de performanțe. Motorul V8 twin-turbo de 4,8 litri și 542 CP propulsează acest SUV destinat familiștilor de la 0 la 100 km/h în doar patru secunde. Dacă această putere nu este suficientă, optați pentru Turbo S-E Hybrid și acest timp scade la 3,8 secunde.

Dacă aruncați Cayenne într-un viraj, sistemul inteligent de control al șasiului 4D lucrează împreună cu suspensia pneumatică activă pentru a elimina aproape complet ruliul caroseriei. Acest lucru, combinat cu direcția extrem de receptivă, oferă o experiență de condus care aproape că te-ar putea face să uiți că ești la volanul unui vehicul atât de puternic.

4. Range Rover

Cel mai recent Range Rover Sport este puțin diferit de prima generație, dar îmbunătățește rețeta creată de cea de-a doua generație, păstrând rețeta de bază a capacității off-road complete, combinată cu luxul de tip limuzină. Acest SUV se simte ca acasă aproape oriunde, de la croazieră pe autostradă, alunecând prin oraș sau cucerind un teren sau o pistă noroioasă și alunecoasă. Indiferent de tipul de teren care trece pe sub roți, este puțin probabil să observați o diferență prea mare, datorită rafinamentului și calității excelente a rulajului Range Rover.

Cel mai recent Range Rover este, de asemenea, cel mai avansat de până acum în ceea ce privește sistemele de propulsie, iar noua platformă MLA-Flex poate satisface aproape orice nevoie. Sunt oferite variante pe benzină, diesel și chiar hibride plug-in. O versiune complet electrică este și ea în lucru și este așteptată să fie pusă în vânzare până în 2024.

5. BMW X7

În timp ce gama de SUV-uri BMW este una dintre cele mai mari de pe piață, X7 a permis mărcii să intre pe un teritoriu nou. Acesta a fost primul SUV de dimensiunea unui Range Rover al mărcii bavareze și este o intrare accesibilă în această listă, având în vedere toate aspectele, cu prețuri începând de la aproximativ 100.000 de euro pentru modelul X7 xDrive 40i Excellence cu șase cilindri și 376 CP.

Ca parte a unui facelift în 2022, habitaclul a primit panoul de bord "Curved Display" al mărcii. Această configurație integrează un tablou de bord digital de 12,3 inch cu un ecran tactil de infotainment iDrive de 14,9 inch, iar X7 arată acum mult mai modern la interior ca urmare.

Pe șosea, BMW se conduce bine pentru o mașină de mărimea sa și, în mod esențial, este un model cu șapte locuri. Din acest motiv, este bine să ne gândim la X7 ca fiind o alternativă pentru potențialii cumpărători de Porsche Cayenne care au nevoie de spațiu pentru mai mult de cinci persoane.

6. Mercedes GLS

SUV-ul emblematic al Mercedes este pur și simplu enorm. Șapte adulți pot călători confortabil în el - și o vor face, nu doar datorită spațiului imens oferit în habitaclu, ci și datorită suspensiei pneumatice standard din toată gama.

GLS poate fi considerat ca fiind "Clasa S a SUV-urilor" și, deși nu este un simbol al pieței SUV-urilor de lux, așa cum este Clasa S în segmentul limuzinelor, există o asemănare clară bazată pur și simplu pe cât de rafinat este GLS în mișcare. Puține SUV-uri sunt mai potrivite pentru croaziere pe distanțe lungi, în timp ce GLS este, de asemenea, priceput și în off-road, atunci când este echipat cu un pachet off-road opțional. Dacă vă doriți cel mai mare lux, este disponibilă și o versiune Maybach, dar aceasta are un preț de peste 200.000 de euro.

7. BMW iX

Deși stilul lui iX poate că nu este pe gustul tuturor, acest SUV complet electric este o demonstrație a strălucirii inginerești a celor de la BMW. Este plăcut de condus, confortabil și se mândrește cu o tehnologie de top în clasa sa.

În timp ce iX este scump la achiziție, costurile de funcționare pentru acest SUV de mari dimensiuni ar trebui să fie reduse datorită sistemului său de propulsie electrică. În funcție de specificația aleasă, BMW susține că iX poate atinge o autonomie de până la 610 kilometri. Chiar și atunci când aveți nevoie să încărcați, încărcarea rapidă de la 10-80% poate dura doar 35 de minute.

Luați loc în interiorul lui iX și nivelul de calitate va deveni rapid evident, cu materiale și tehnologie de înaltă calitate care se găsesc din abundență. Două ecrane curbate de 14,5 inci domină planșa de bord, iar acestea dispun de cel mai recent sistem de infotainment iDrive de la BMW - unul dintre cele mai bune din domeniu.

8. Audi Q7

Prețul său este similar cu cel al lui Volvo XC90, dar în timp ce Volvo pune accentul pe confort, Audi este prezentat ca fiind o afacere mai sportivă, iar acest lucru se vede nu doar în felul în care arată la interior și la exterior, ci și în modul în care se conduce acest SUV cu șapte locuri.

Este puternic la capitolul tehnologie, iar pentru iubitorii de infotainment, Audi este o alegere de top. Ecranul tactil nu este pentru toată lumea, dar nu se poate nega faptul că configurația cu două ecrane cu feedback haptic a lui Q7, combinată cu afișajul mereu impresionant al cockpitului virtual, este una dintre cele mai frumoase și mai elegante configurații de infotainment de pe piață.

9. Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue este o mașină despre care se spunea că nu se va face niciodată la Maranello, dar noul SUV Ferrari este un răspuns la Rolls-Royce Cullinan, Aston Martin DBX 707 și chiar Range Rover, cu patru uși și patru locuri, cu motor V12, 715 CP și peste 400.000 de euro.

Deși Purosangue nu este bine împachetat și este impunător, însetat și lătrător de scump, oferă o experiență de condus pe care rivalii săi nu o pot egala, cu claritate și rapiditate atunci când vine vorba de șasiu, direcție și răspunsul accelerației. Într-adevăr, atunci când doriți să vă așezați și să vă relaxați, mașina se așează și se transformă într-o mașină de croazieră confortabilă, deși cu o rulare ușor mai fermă în comparație cu rivalii săi.

10.

Timpul trece pentru Volvo XC90, care va fi înlocuit în curând de modelul complet electric EX90. Deocamdată, însă, încă se remarcă drept un SUV de lux strălucit și este și relativ accesibil, cel puțin în comparație cu principalii săi rivali.

Asta pentru că XC90 pornește de la aproximativ 70.000 de euro, iar modelul T8 plug-in hybrid T8 de 449 CP, cel mai performant model din gamă, are încă un preț de sub 100.000 de euro. XC90 poate fi achiziționat, de asemenea, prin intermediul serviciului de abonament Volvo.

Întreaga gamă XC90 folosește motoare cu patru cilindri, astfel încât cumpărătorii care caută un pic de prestanță sub capotă vor trebui să caute în altă parte. Dinamica de condus nu este piesa de petrecere a Volvo, însă confortul și calitatea la un preț rezonabil fac din XC90 una dintre cele mai moderne opțiuni și în ceea ce privește senzația de modernitate, cu o influență scandinavă și rece în designul habitaclului.