brand

Topul celor mai bune mașini fabricate în România

Topul celor mai bune mașini fabricate în România

România are o istorie fascinantă în domeniul producției auto, cu o serie de modele unice și inovatoare care au fost produse pe parcursul decadelor. În acest articol, vom explora topul celor mai notabile mașini produse în România, de la cele istorice până la modelele moderne care au schimbat jocul în industria auto.

Mașini cu tradiție în România

Oltcit Craiova

Primul pe listă este Oltcit Craiova, un model care a devenit o parte integrantă a istoriei auto românești. Acesta a fost rezultatul unei colaborări între guvernul român și producătorul francez Citroën. A fost conceput să fie o mașină mai mică decât Dacia, special gândită pentru oraș. Cu toate acestea, Oltcit a avut și scopul de a fi o mașină economica și încăpătoare.

ARO

Un alt producător notabil a fost ARO (Auto România), care a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung Muscel. ARO a început producția în 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule în istoria sa.

IMS

Prima mașină IMS a apărut în 1957 și a avut un număr total de 914 vehicule fabricate între 1957 și 1959. Inspirat de vehiculul rusesc GAZ 69, IMS-57 avea caracteristici unice precum caroserie cu două uși și prelată, motor de 3260 cc pe benzină și viteză maximă 80 km/h.

ARO 10

ARO 10 a fost un vehicul off-road românesc produs de ARO între 1980 și 2006. ARO 10 a fost dotat cu componente de la Dacia 1300, cum ar fi motorul sau puntea față, iar designul a fost inspirat de Renault Rodeo și Citroen Mehari.

Dacia 1300 Pick Up

Dacia Pick-up (sau Dacia Papuc) este gama de automobile pick-up fabricată de uzina Dacia. Acestea au fost singurele modele din seria 1300 care s-au mai produs la uzină după lansarea Daciei Logan.

Transformarea producției auto în România

În 2004, a apărut Dacia Logan, mașina care a schimbat pentru totdeauna industria auto a României. De asemenea, ARO 240 a fost o mașină 100% românească, care se descurca în teren accidentat la fel de bine ca rivalele sale americane mult mai scumpe.

Dacia 1300 break a fost o altă mașină remarcabilă fabricată în România, fiind apreciată pentru stabilitatea sa superioară variantei sedan și pentru spațiul uriaș de transport. Între timp, Dacia 1100 a câștigat aprecieri pentru calitatea sa, fiind complet realizată cu piese franceze.

Dacia Nova a marcat un moment important în istoria Dacia, fiind prima Dacie de concepție 100% românească, gândită de la zero de români. Pe de altă parte, IMS 57 a fost un automobil de teren fabricat post-război, care era realizat cu ajutorul rușilor, iar calitatea era excepțională.

Oltcit Special a debutat în 1976, fiind produs cu piese franceze de calitate. În același timp, Dacia 2000 a fost o altă mașină excepțională fabricată în România, construită integral cu piese din altă țară. În cele din urmă, Dacia Pick-up 4x4 a fost apreciată pentru fiabilitatea sa, spațiul generos și capacitatea de transport impresionantă.

Producția auto modernă în România

În ultimii ani, producția auto în România a continuat să crească. Pe primele zece luni din 2019, producția de autoturisme a ajuns la 407.931 unități, în creștere cu 1.98% față de perioada similară din 2018. În octombrie, au fost produse în România 53.119 autoturisme, dintre care 38.268 au fost produse de Dacia și 14.851 de Ford.

Topul modelelor de mașini fabricate în România este condus de Dacia Duster, cu peste 222.950 unități produse. Pe locul doi este Ford EcoSport & Puma, cu peste 110.000 unități. Alte modele notabile includ Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Logan MCV.

În concluzie, România are o istorie bogată și variată în producția de vehicule. De la modelele istorice până la cele moderne, fiecare mașină produsă în România are povestea sa unică.