CATL investește 4,1 miliarde euro în construcția unei fabrici de baterii în Spania

Într-un pas semnificativ pentru industria auto europeană, producătorul chinez de baterii CATL și grupul auto Stellantis au demarat construcția unei noi fabrici de baterii în Figueruelas, un mic oraș din regiunea Aragon, Spania. Această investiție de 4,1 miliarde de euro marchează un moment important în strategia Europei de a reduce dependența de furnizorii asiatici și de a consolida producția locală de vehicule electrice.
Detalii despre investiție și locație
Fabrica va fi amplasată în Figueruelas, un oraș cu doar 1.300 de locuitori, situat în regiunea Aragon. Proiectul beneficiază de un sprijin substanțial din partea Uniunii Europene, care a alocat peste 300 de milioane de euro pentru acest demers. Se estimează că producția va începe la sfârșitul anului 2026, cu o capacitate anuală de până la 50 GWh, suficientă pentru a alimenta aproximativ 700.000 de vehicule electrice.
Implicarea forțată de muncă
Pentru a asigura o construcție eficientă și rapidă, aproximativ 2.000 de muncitori chinezi vor fi implicați în procesul de construcție al fabricii. Aceștia vor aduce cu ei expertiza tehnică necesară pentru implementarea tehnologiilor avansate de producție a bateriilor. Ulterior, se prevede recrutarea și instruirea a 3.000 de lucrători spanioli, care vor prelua treptat responsabilitățile de operare ale fabricii.
Impactul asupra economiei locale și regionale
Această investiție semnificativă va avea un impact considerabil asupra economiei locale și regionale. Se estimează că vor fi create peste 4.000 de locuri de muncă directe, consolidând poziția Figueruelas și a regiunii Aragon ca hub industrial pentru producția de baterii. De asemenea, proiectul va stimula dezvoltarea infrastructurii locale și va atrage noi investiții în sectorul auto și în industriile conexe.
Strategia Spaniei în domeniul vehiculelor electrice
Spania, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, își propune să devină un centru de producție pentru vehicule electrice și baterii. Datorită costurilor mai reduse ale forței de muncă și prețurilor industriale la energie cu aproximativ 20% sub media UE, țara este atractivă pentru investiții în acest sector. Pe lângă fabrica CATL și Stellantis, alte trei proiecte majore sunt în curs de dezvoltare, inclusiv inițiative ale Envision AESC, PowerCo (Volkswagen) și InoBat.
Provocări și perspective
În ciuda entuziasmului local, există și preocupări legate de dependența Europei de tehnologia chineză. Uniunile europene solicită măsuri mai stricte privind producția locală de componente, în contextul în care Comisia Europeană pregătește un nou set de măsuri pentru susținerea sectorului auto european. De asemenea, autoritățile regionale lucrează la organizarea permiselor de muncă pentru noii sosiți și depun eforturi pentru a atrage mai multe verigi ale lanțului de aprovizionare cu baterii în regiune.
Concluzie
Demararea construcției acestei fabrici de baterii reprezintă un pas important în strategia Europei de a deveni mai independentă în producția de vehicule electrice și componentele acestora. Colaborarea dintre CATL și Stellantis subliniază angajamentul ambelor companii de a sprijini tranziția către mobilitatea electrică și de a contribui la dezvoltarea economică a regiunii Aragon. Cu toate acestea, este esențial ca autoritățile europene și naționale să implementeze politici care să asigure o dezvoltare sustenabilă și echilibrată a sectorului auto, protejând în același timp interesele economice și sociale ale Europei.
CATL și Stellantis încep construcția celei mai mari fabrici de baterii din Spania:
- China's CATL breaks ground on huge Spanish battery plant - bringing its own workers, publicat la Tuesday, November 25
- Stellantis, China's CATL to invest $4.33 bln in EV battery factory in Spain, publicat la Tuesday, December 10
- Desembarcan 2.000 trabajadores chinos en España para poner en marcha la mayor gigafactoría del país, publicat la Wednesday, November 26











