Volkswagen up! iese oficial din producției la finalul lui 2023
Într-o declarație oficială transmisă Autocar, Volkswagen a confirmat că producția celui mai mic model al său, up!, va fi oprită înainte de sfârșitul anului 2023.
Volkswagen a transmis un comunicat oficial Autocar, confirmând sfârșitul iminent al celui mai mic model al său:
"Producția up! și e-up! la fabrica Volkswagen din Bratislava se va încheia în trimestrul al patrulea. Prin urmare, configurarea individuală a vehiculului (pe site-urile din Marea Britanie și Germania) nu va mai fi posibilă. Clienții pot încă contacta reprezentanta locală Volkswagen pentru informații despre mașinile pre-configurate rămase în stoc".
După întreruperea producției Skoda Citigo în 2020 și SEAT Mii aproximativ un an mai târziu, ultimul dintre cele trei modele de mașini urbane ale Grupului Volkswagen nu mai există. Modelul up! a fost oprit, conform unui nou raport de la Autocar. Ultima mașină de dimensiuni reduse a părăsit linia de asamblare de la fabrica din Bratislava, punând astfel capăt familiei de mașini mici (NSF) a conglomeratului auto din segmentul A în Europa.
Modelul VW up!, care a fost un înlocuitor pentru modelul Fox, a fost produs timp de 12 ani, ceea ce îl face unul dintre cele mai vechi modele vândute de conglomeratul auto german. Încetarea producției vine la aproximativ 10 luni după ce modelul GTI hot hatch a fost oprit. Toate cele trei modele NSF au fost oferite și ca vehicule electrice, iar deși nu sunt disponibile înlocuitori direcți, Grupul VW a promis că o nouă serie de EV-uri ieftine va apărea mai târziu în acest deceniu.
Marca principală se așteaptă să lanseze un ID.1 ca o alternativă mai mică și mai ieftină la ID.2, pe care l-a prezentat în premieră mai devreme în acest an cu un concept, care a generat deja un echivalent GTI. Acest ID.1 va veni exclusiv cu energie electrică, deoarece VW renunță la mașinile cu motor cu combustie internă (ICE) în cel mai mic segment din Europa. Grupul a spus chiar că mașinile de segment B cu ICE sunt în pericol din cauza reglementărilor Euro 7, dar aceasta a fost înainte ca standardul să fie semnificativ redus.
La fel cum Fabia și Ibiza au devenit mașinile de bază de la Skoda și SEAT după ce Citigo și Mii au fost întrerupte, Polo este acum modelul VW cel mai accesibil din Europa. Decizia de a renunța la modelul up! marchează sfârșitul unei ere pentru Grup, având în vedere că nu va mai exista niciodată un model de segment A cu motor cu combustie, având în vedere impulsul EV.
Fabrica din Slovacia unde a fost asamblat modelul up! se pregătește să găzduiască noi modele, deoarece Passat 2024, exclusiv break, va fi construit acolo. În plus, următorul Skoda Superb, atât în varianta liftback, cât și în cea break, va fi fabricat în Bratislava.
Începând cu 2033, VW s-a angajat să construiască doar EV-uri în Europa.
În concluzie, oprirea producției modelului up! marchează un punct de cotitură important în strategia Volkswagen de a se orienta către producția de vehicule electrice. În ciuda sfârșitului unei ere, perspectivele sunt încântătoare, cu promisiunea unor noi modele electrice accesibile și inovații continue în tehnologia de propulsie electrică.