brand

Volkswagen Touareg 2024 facelift a fost dezvăluit cu bare luminoase și motorizare V6

Volkswagen Touareg 2024 facelift a fost dezvăluit cu bare luminoase și motorizare V6

Volkswagen Touareg tocmai a primit un facelift la jumătatea ciclului de viață, schimbările venind nu doar la nivelul designului exterior și al tehnologiei interioare, ci și la modul în care se conduce SUV-ul premium. Touareg se va confrunta cu rivali perene precum BMW X5 și Mercedes GLE, iar VW spune că a "implementat dorințele clienților în noul model".

Bine, dar care sunt schimbările? Touareg sare la rampă în ceea ce privește barele luminoase, câștigând una în față și în spate. Opțiunile de jante variază ca mărime de la 19 la 21 de inci, dar R-Line și R primesc un set mai mare, de 22 de inci, cu un finisaj Silicon Gray Matt. Pentru prima dată pe un VW fabricat în Europa - mai exact la Bratislava, în Slovacia - există o insignă iluminată pe hayon.

În partea frontală, farurile redesenate cu o temă triplă "L" sunt complet noi și folosesc o tehnologie matricială mai avansată cu micro-LED-uri, așa cum s-a văzut la Porsche Cayenne 2024. Cunoscut sub numele de IQ. Light HD LED matrix, fiecare far se mândrește cu nu mai puțin de 19.216 micro LED-uri controlabile individual pentru a oferi o iluminare superioară în cele mai întunecate nopți, fără a orbi șoferii care vin din sens opus. Farurile spate au fost, de asemenea, modificate pentru a încorpora același trio de elemente în formă de L.

Volkswagen Touareg 2024 facelift a fost dezvăluit cu bare luminoase și motorizare V6

Dacă pășim la interior, Touareg 2024 este mai mult decât același lucru și este dotat standard cu Innovision Cockpit. Acesta este jargonul de marketing pentru uniunea dintre instrumentarul de bord complet digital de 12 inch cu ecranul tactil de 15 inch. Sistemul de infotainment a fost modificat pentru a suporta date cartografice HD de înaltă rezoluție cu navigație la nivel de bandă, împreună cu un control vocal mai bun și Android Auto și Apple CarPlay fără fir.

În plus, o parte din comutatoare sunt acum de culoare neagră lucioasă și există o iluminare ambientală actualizată cu inscripția "Touareg" pe partea pasagerului de pe tabloul de bord. VW instalează acum porturi USB-C mai puternice și oferă un head-up display, plus un sistem audio Dynaudio de 730 de wați, la un cost suplimentar.

Sub capotă veți găsi doar motoare V6, deoarece motorul V8 diesel torquetastic folosit și de Bentley Bentayga și Audi SQ7 a murit odată cu ultima ediție, în 2020. Există cinci versiuni diferite din care puteți alege, începând cu un motor V6 turbo pe benzină de 3,0 litri oferit cu 335 CP (250 kW). Pe partea diesel, motorul V6 TDI de 3,0 litri poate fi avut cu 228 CP (170 kW) sau 282 CP (210 kW). În cazul în care doriți un sistem de propulsie electrificat, eHybrid combină un motor V6 pe benzină de 3,0 litri cu un motor electric pentru o putere totală de 375 CP (280 kW), care este mărită la 456 CP (340 kW) pentru Touareg R, care este vârful de gamă.

Indiferent de motorizare, toate versiunile sunt echipate standard cu tracțiune integrală 4Motion și o transmisie automată cu opt trepte. Inginerii au revizuit atât suspensia standard din oțel, cât și suspensia pneumatică opțională, pentru un confort sporit, în timp ce a fost adăugat un senzor de sarcină pe acoperiș. În funcție de ceea ce citește, calculatoarele de bord transferă forțe transversale mai mari pentru a îmbunătăți agilitatea, potrivit celor de la Wolfsburg. O altă noutate este reprezentată de anvelopele de performanță opționale.

VW va vinde SUV-ul său emblematic actualizat în versiunile Basic, Elegance, R-Line și R, iar prețurile pornesc de la 69.200 de euro și ajung la 93.870 de euro. De la lansarea sa în 2002, au fost livrate peste 1,13 milioane de unități.