Volkswagen Tiguan 2024 a fost prezentat cu mai multă tehnologie și un ecran de 15 inch
Au trecut aproape șapte ani de când Volkswagen a dezvăluit actualul Tiguan, așa că, în mod natural, este aproape timpul să facem cunoștință cu succesorul său. Până la premiera mondială din această toamnă, crossoverul compact este prezentat într-o serie de teasere care se concentrează pe exteriorul complet camuflat. Călăuzit pe platforma MQB Evo, o versiune îmbunătățită a arhitecturii actuale, modelul din a treia generație va fi pus în vânzare în Europa în primul trimestru al anului 2024.
În ciuda faptului că este acoperit, este ușor de observat că noul Tiguan este mai puțin masiv decât predecesorul său, deoarece VW a optat pentru un design mai rotunjit, asemănător cu cel al modelului electric ID.4. Marca din Wolfsburg spune că a alungit vehiculul cu 32 de milimetri (1,25 inch), ajungând la 4551 mm (179,1 in), în timp ce înălțimea a crescut cu 5 mm (0,2 in), ajungând la 1640 mm (64,5 in). Lățimea și ampatamentul au fost preluate, la 1939 mm (76,3 in) și, respectiv, 2681 mm (105,5 in).
Atenție, aceste proporții se referă la modelul cu ampatament standard, deoarece VW nu este încă pregătit să vorbească despre Tiguan Allspace, mai lung, cu șapte locuri. Un raport recent indică faptul că marca germană dorește să înlocuiască derivatul mai spațios cu un model separat, și anume următoarea generație Tayron. Există deja un SUV cu acest nume construit și vândut în China, dar o variantă cu destinația europeană ar urma să fie fabricată în Germania și să servească drept echivalent al celei de-a doua generații a lui Skoda Kodiaq.
Revenind la Tiguan 2024 obișnuit la îndemână, acesta promite să fie mai practic, oferind un volum de încărcare de 648 de litri (aproape 23 de picioare cubice) sau cu 33 de litri (1,16 picioare cubi) mai mult decât înainte atunci când este încărcat până la înălțimea spătarului banchetei din spate. În plus, șoferul și pasagerul din față au un spațiu suplimentar de 9 mm (0,3 in) pentru cap, în timp ce persoanele care stau în spate beneficiază de 10 mm (0,4 in) în plus. Dacă optați pentru o specificație mai scumpă, VW va instala scaune cu masaj și ventilație, reglabile electric în 14 moduri. Veți putea programa activarea automată a încălzirii și ventilației scaunelor în funcție de temperatura de afară.
După Touareg, recent modernizat, micul Tiguan este următorul VW care va primi farurile HD matrix ca dotare opțională. Fasciculul său de fază lungă poate ilumina drumul din față până la 500 de metri (1.640 de picioare). Fiecare far are nu mai puțin de 19.200 de micro-LED-uri care pot fi controlate individual pentru o mai bună adaptabilitate în funcție de condițiile de conducere. În partea din spate, există o bandă de LED-uri pe toată lățimea, pentru că suntem în 2023 și, aparent, fiecare mașină trebuie să aibă o bară luminoasă.
Deși nu au fost furnizate imagini ale interiorului, știm că versiunile mai mici ale lui Tiguan vor folosi un sistem de infotainment de 12,9 inci, în timp ce versiunile mai pretențioase vor avea o configurație mai mare, de 15 inci. În unele dintre fotografiile alăturate, se poate observa cu ușurință că ecranul tactil este o tabletă mare care nu mai este integrată în consola centrală.
Cea mai mare dintre cele două diagonale este identică cu ecranul de pe ID.7. De asemenea, știm că VW intenționează să instaleze un instrumentar de bord digital de 10,25 inch și un head-up display nou dezvoltat pe parbriz, care să înlocuiască HUD-ul pop-out al modelului anterior. Apropo de ecrane, există un nou ecran OLED pentru 4Motion Active Control montat pe consola centrală. Acesta facilitează nu numai selectarea modului de conducere, ci și reglarea volumului și a iluminării ambientale.
VW rămâne rezervat în privința motorizărilor, spunând că cea de-a treia generație Tiguan va fi din nou disponibilă cu motorizări pe benzină, diesel și hibride plug-in. PHEV-urile vor avea o putere cuprinsă între 201 și 268 de cai putere (150 și 200 de kilowați), oferind în același timp o autonomie electrică de până la 120 de kilometri. Aceste modele eHybrid vor oferi pentru prima dată încărcare mai rapidă în curent alternativ și încărcare standard în curent continuu.
Ca și până acum, Tiguan va fi disponibil în configurații cu tracțiune față și integrală. Ultimul detaliu împărtășit de VW se referă la evoluția sistemului său Dynamic Chassis Control. Cunoscut sub numele de DCC Pro și oferit la un cost suplimentar, acesta se mândrește acum cu amortizoare cu două supape, care reacționează mai rapid pentru a permite o rulare mai lină. De asemenea, Tiguan ar trebui să fie mai sigur pe drumurile alunecoase și mai confortabil, prin reducerea vibrațiilor resimțite, datorită unei mai bune nivelări a caroseriei la trecerea pe suprafețe denivelate.
Având în vedere că VW a promis că va pune capăt vânzărilor de mașini echipate cu motoare cu combustie în Europa până în 2033, aceasta este probabil ultima generație a modelului Tiguan cu motor cu ardere internă pe Bătrânul Continent.