Volkswagen se așteaptă ca noul său SUV Tayron să cucerească familiile în căutarea unui vehicul spațios și accesibil
Constructorul auto german mizează pe noul său SUV Tayron pentru a umple un gol în portofoliul său de vehicule crossover pe piața europeană. Acest model urmărește să atragă familiile care caută un automobil spațios, dar la un preț mai accesibil.
Tayron va înlocui modelul Tiguan Allspace și va juca un rol cheie în extinderea poziției globale a producătorului în segmentul extrem de competitiv al SUV-urilor familiale. Potrivit lui Thomas Schaefer, directorul executiv al mărcii Volkswagen, noul Tayron este poziționat între SUV-ul flagship Touareg și crossover-ul compact Tiguan al companiei.
Prin urmare, Tayron va putea concura mai bine din punct de vedere al prețului cu rivali precum Kia Sorento, care a depășit recent Touareg în ceea ce privește vânzările în segmentul SUV-urilor mari din Europa, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piață Dataforce.
În timp ce Touareg costă între 78.000 și 106.000 de euro în Europa, în funcție de model, iar Tiguan Allspace pornește de la aproximativ 42.000 de euro, variantele sale de top atingând aproape 70.000 de euro, Tayron va fi disponibil la un preț de pornire de 45.475 de euro în Germania pentru versiunea de bază.
Aceste prețuri sunt cu mult mai accesibile decât cele ale rivalilor precum Kia Sorento, care pornește de la 53.190 de euro, potrivit site-ului web al companiei coreene. Volkswagen speră că Tayron va fi astfel o opțiune atractivă pentru familiile cu buget limitat care caută un vehicul spațios.
Lungimea de 4.770 mm a noului Tayron îl face al doilea cel mai mare SUV Volkswagen din Europa, după Touareg (4.902 mm), dar depășind Tiguan Allspace (4.728 mm). Aceste dimensiuni generoase promit un interior spațios și primitor, ideal pentru familiile numeroase.
De fapt, producătorul afirmă că interiorul Tayron este conceput pentru a oferi o atmosferă "plăcută", inclusiv opțiuni precum insertii din lemn cu pori deschisi, similare celor găsite în Touareg, dar la un preț mai accesibil.
Pentru a ușura manevrarea unui SUV de dimensiuni mari în zonele urbane aglomerate, Volkswagen echipează Tayron cu funcția Park Assist drept dotare standard. Clienții pot opta și pentru un upgrade la Park Assist Pro, care adaugă capabilități suplimentare precum parcarea automată și de la distanță.
În ceea ce privește motorizările, Tayron va fi disponibil cu nu mai puțin de șapte opțiuni, incluzând două hibride plug-in cu o autonomie electrică de până la 100 km și un mild-hybrid pe 48V. Aceste variante electrificate subliniază tendința pieței către vehiculele hibride.
Pentru clienții care preferă motoarele convenționale, gama include o opțiune pe benzină de 1.5 litri de 148 CP, două motoare pe benzină de 2.0 litri cu 204 CP, respectiv 262 CP, precum și două motorizări diesel de 2.0 litri cu 148 CP și 190 CP.
Inițial, Tayron va fi disponibil în principalele piețe auto europene, printre care Germania, Franța și Italia. Lansări separate sunt așteptate ulterior și în China, precum și în America de Nord.
Cu acest nou SUV, Volkswagen își extinde în mod clar gama în segmentul vehiculelor mari, spațioase și accesibile din punct de vedere financiar - un segment în plină creștere pe piața auto europeană.
Noul Tayron adoptă un design modern și dinamic, cu linii puternice și elemente luminoase LED la ambele capete. Clienții vor putea alege între o linie de design R-Line și una mai sofisticată, Elegance, ambele disponibile cu jante de până la 20 inch.
La interior, pe lângă spațiul generos pentru până la șapte ocupanți, Tayron promite cele mai recente tehnologii. Un ecran tactil curbat de 15 inch, un al doilea ecran digital pentru instrumentarul de bord și un singur buton rotativ pe consola centrală permit controlul tuturor funcțiilor, de la sistemul multimedia la iluminarea ambientală.
Integrarea wireless a Android Auto și Apple CarPlay este de asemenea standard, iar anumite piețe ar putea beneficia chiar de integrarea asistentului vocal ChatGPT în sistemul nativ.
Sub capotă, Tayron se bazează pe platforma modernizată MQB Evo a Grupului Volkswagen. Aceasta permite integrarea unor tehnologii de ultimă oră precum amortizoarele adaptive cu două valve, direcția progresivă și sistemul XDS virtual de blocare a diferențialului.
Tracțiunea integrală 4Motion este disponibilă opțional pe variantele cu motoare de 2.0 litri pe benzină și diesel de top, însă majoritatea versiunilor rămân cu tracțiune față pentru un consum optim de combustibil.
Cu dimensiunile sale generoase, mai mari decât ale lui Skoda Kodiaq, noul Tayron ar putea crea un fel de "război în familie" în segmentul SUV-urilor mari, un teritoriu în care Skoda și-a câștigat o poziție solidă în ultimii ani.
În ansamblu, noul Volkswagen Tayron pare a fi un SUV promițător pentru piața europeană, oferind un amestec atractiv de spațiu generos, dotări moderne și prețuri accesibile pentru familiile cu buget limitat. Rămâne de văzut dacă acest nou model va reuși să câștige inimile clienților în fața unor rivali deja bine implantați ca Kia Sorento sau chiar Skoda Kodiaq din aceeași familie.