brand

Următorul Volkswagen T-Roc va fi ultimul VW nou cu motor termic din Europa

Următorul Volkswagen T-Roc va fi ultimul VW nou cu motor termic din Europa

Volkswagen plănuiește să ofere doar modele electrice în Europa începând cu anul 2033, iar mizând pe această tranziție, firma a făcut un anunț important în strategia sa de electrificare completă, confirmând că următorul T-Roc va fi ultima mașină nouă pe care o va introduce în Europa cu un motor pe benzină sau diesel.

Acest lucru înseamnă, prin extensie, că următorul Golf (sau, de fapt, mașina care îl va înlocui, deși ID. Golf a fost vehiculat ca un nume potențial pentru noul venit) va fi exclusiv electric, iar viitorul Passat și Tiguan și Touareg de anul viitor vor fi, de asemenea, printre ultimele lansări cu motor cu ardere internă pe care marca le plănuiește în Europa.

În timp ce Volkswagen ar putea să mai scoată pe piață noi mașini cu motoare cu ardere internă până la începutul anilor 2030, legislația privind Euro 7 înseamnă că dezvoltarea unui nou motor pentru a respecta noile reguli - care vor fi aplicate începând cu 2025 - este probabil prea costisitoare.

Încă nu am văzut cea de-a doua generație T-Roc în curs de dezvoltare, așa că nu vă așteptați la o dezvăluire a cântecului de lebădă cu motor cu ardere internă al VW prea curând, mai ales având în vedere că faceliftul modelului de primă generație abia a fost lansat. Ne așteptăm ca noul model să fie amplasat pe o versiune actualizată a platformei MQB a VW, ceea ce nu ar permite realizarea unui T-Roc complet electric, dar ar putea însemna că un model mild-hybrid sau plug-in hybrid se va alătura gamei.

În cadrul grupului VW, SEAT a anunțat recent că nu are planuri de electrificare. SEAT Ateca se află pe aceeași platformă ca și actualul T-Roc, dar nici un înlocuitor pentru această mașină nu a fost văzut în teste.