brand

Volkswagen recunoaște că introducerea controalelor tactile au frustrat clienții și pregătește o soluție

Volkswagen recunoaște că introducerea controalelor tactile au frustrat clienții și pregătește o soluție

Volkswagen, una dintre cele mai renumite mărci auto din lume, s-a bucurat întotdeauna de interioare funcționale, cu un design simplu al bordului și controale intuitive. Cu toate acestea, totul s-a schimbat odată cu apariția celei de-a opta generații a modelului Golf în 2019, când cei de la Wolfsburg au decis să încerce ceva nou cu controalele tactile. Nu vorbim doar despre butoanele delicate de pe volan, ci și despre cursorul tactil de sub sistemul de infotainment pentru reglarea temperaturii.

Acest sistem a fost implementat și pe modelul ID.3, precum și pe alte modele din grupul VW. Într-un interviu sincer acordat revistei Autocar, CEO-ul Thomas Schäfer a recunoscut practic că controalele tactile au fost o greșeală. Șeful mărcii de bază VW a spus că aceste controale "au făcut cu siguranță mult rău" și că compania "a avut clienți frustrați care nu ar fi trebuit să fie frustrați." Din fericire, o soluție este în curs de dezvoltare și Volkswagen va renunța la cursorul de control al climatizării și la butoanele tactile de pe volan.

Este important de menționat că, deși VW a lansat recent o versiune de mijloc de ciclu pentru modelul ID.3, hatchback-ul electric compact are încă vechea configurație. Primul model care va beneficia de noul sistem va fi viitoarea generație Tiguan, prezentată în imagini oficiale. În plus, Golf Mk 8.5 și Passat B9 dezvoltat exclusiv sub marca Skoda vor adopta și ele noua aranjare fără controale tactile.

Dacă priviți cu atenție consola centrală inferioară a Tiguan-ului din 2024, veți observa un buton rotativ cu un ecran OLED încorporat. Acesta este destinat reglării volumului și culorilor de iluminare ambientală, precum și selectării modurilor de condus ale sistemului 4Motion Active Control. Este important de menționat că VW nu se va întoarce la o configurație cu multe controale convenționale în mașinile lor, deoarece în prezent totul se concentrează pe ecrane mari și pe includerea majorității funcțiilor în sistemul de infotainment. În cazul Tiguan-ului, ecranul va avea o diagonală de până la 15 inch-uri, pentru a se potrivi cu modelul ID.7.

În general, producătorii auto renunță la cabinele cu multe butoane, în încercarea de a simplifica interiorul și de a adopta un aspect minimalist. Schäfer spune că reproiectarea cabinelor VW a necesitat o "echipă masivă" și a durat "o perioadă considerabilă de timp" pentru a lucra prin "o foaie de calcul Excel la fel de mare ca o cameră." A continuat spunând că compania nu ar trebui să confuzeze clienții prin lansarea unui concept interior complet diferit ori de câte ori este lansat un nou model.

Discuția nu a abordat îmbunătățirea materialelor din cabină, în ciuda criticilor referitoare la măsurile de reducere a costurilor, care sunt evidente în cazul modelului Golf. Cu toate acestea, la sfârșitul anului trecut, președintele grupului VW, Oliver Blume, a promis o "ofensivă calitativă" și "limbaje de design clare" pentru a diferenția mai bine modelele pe platforme comune. A dezvăluit, de asemenea, că numele Golf și Tiguan vor continua să existe în era inevitabilă a vehiculelor electrice.

Evoluția controalelor tactile în modelele Volkswagen

Controalele tactile au devenit tot mai populare în industria auto, în special odată cu avansul tehnologic și creșterea utilizării ecranelor tactile. Volkswagen a decis să adopte această tendință odată cu lansarea celei de-a opta generații a modelului Golf în anul 2019. Cu toate acestea, experiența practică a arătat că aceste controale nu au fost pe placul tuturor clienților.

CEO-ul Thomas Schäfer a recunoscut într-un interviu acordat revistei Autocar că implementarea controalelor tactile a fost o greșeală și a adus prejudicii imaginii mărcii. Schäfer a afirmat că au existat clienți frustrați care nu ar fi trebuit să fie în această situație. Cu toate acestea, compania a luat în considerare nemulțumirile clienților și a decis să găsească o soluție pentru a rezolva această problemă.

Astfel, Volkswagen a anunțat că va elimina controalele tactile de reglare a temperaturii și butoanele tactile de pe volan. Compania va adopta un nou sistem de control, care se va baza pe un buton rotativ cu un ecran OLED incorporat. Acest buton va permite reglarea volumului și a culorilor de iluminare ambientală, precum și selectarea modurilor de condus ale sistemului 4Motion Active Control.

Noutățile aduse de modelul Tiguan din 2024

Primul model care va beneficia de noua soluție de control a temperaturii și de butonul rotativ cu ecran OLED va fi modelul Tiguan din 2024. Volkswagen a lansat imagini oficiale cu acest model, care arată clar noul design al consolei centrale și noul sistem de control. Ecranul de infotainment al noului Tiguan va avea o diagonală de până la 15 inch-uri, pentru a se potrivi cu trendurile actuale din industria auto.

Butonul rotativ cu ecran OLED va fi amplasat în consola centrală inferioară, fiind ușor accesibil pentru șofer și pasagerii din față. Acesta va permite reglarea volumului și a culorilor de iluminare ambientală, precum și selectarea modurilor de condus ale sistemului 4Motion Active Control. Acest nou sistem de control va asigura o interacțiune mai ușoară și mai intuitivă cu funcțiile mașinii, eliminând frustrările cauzate de controalele tactile.

Tendințele în designul interior al mașinilor

Industria auto se îndreaptă tot mai mult către cabinele cu un aspect minimalist și mai puține butoane. Producătorii auto au observat că un interior mai simplu și mai aerisit poate oferi o experiență mai plăcută și mai confortabilă pentru șofer și pasageri. Astfel, mașinile moderne au înlocuit treptat butoanele cu ecrane tactile și comenzi vocale.

Volkswagen a urmat această tendință odată cu introducerea controalelor tactile pe modelul Golf din 2019. Cu toate acestea, experiența practică a arătat că aceste controale nu au fost întotdeauna bine primite de către clienți. Mulți s-au plâns de faptul că acestea erau mai dificil de utilizat și de reglat în comparație cu butoanele tradiționale.

De aceea, producătorii auto, inclusiv Volkswagen, au început să găsească soluții alternative pentru a oferi o experiență mai bună în ceea ce privește controlul funcțiilor mașinii. În cazul modelului Tiguan din 2024, Volkswagen a decis să introducă un buton rotativ cu un ecran OLED incorporat, care va oferi o interacțiune mai ușoară și mai intuitivă cu funcțiile mașinii.

Promisiunile pentru viitor

În ceea ce privește îmbunătățirea materialelor din cabină, CEO-ul Thomas Schäfer nu a adus în discuție acest aspect în interviul acordat revistei Autocar. Cu toate acestea, la sfârșitul anului trecut, președintele grupului VW, Oliver Blume, a promis o "ofensivă calitativă" și "limbaje de design clare" pentru a diferenția mai bine modelele pe platforme comune.

Această promisiune indică faptul că Volkswagen ia în serios feedback-ul clienților și își propune să ofere mașini cu un design interior de înaltă calitate și materiale premium. De asemenea, Blume a dezvăluit că numele Golf și Tiguan vor continua să existe în era vehiculelor electrice, ceea ce arată angajamentul companiei de a inova și de a rămâne relevantă în viitorul industriei auto.

Volkswagen a recunoscut că implementarea controalelor tactile a fost o greșeală și a produs frustrări în rândul clienților. Compania a decis să renunțe la aceste controale și să introducă un nou sistem de control, bazat pe un buton rotativ cu un ecran OLED incorporat. Prima mașină care va beneficia de această soluție va fi modelul Tiguan din 2024, care va oferi o interacțiune mai ușoară și mai intuitivă cu funcțiile mașinii.

Volkswagen urmează tendințele din industria auto, care se îndreaptă spre cabine mai simple și mai aerisite, cu mai puține butoane. Compania are în vedere îmbunătățirea calității materialelor din cabină și diferențierea modelelor pe platforme comune, pentru a oferi o experiență de înaltă calitate clienților săi.

În concluzie, Volkswagen recunoaște greșeala făcută cu controalele tactile și se angajează să ofere soluții mai bune pentru clienții săi. Cu introducerea unui nou sistem de control și îmbunătățirea calității materialelor din cabină, Volkswagen demonstrează că acordă o atenție deosebită experienței clienților și urmează să aducă inovații în industria auto.