Volkswagen renunță la Arteon pentru a implmenta un nou plan de profitabilitate
Volkswagen a anunțat astăzi o nouă inițiativă de creștere a profitabilității mărcii. Programul vine cu victime, deoarece va muta atenția VW de la modelele cu volume mai mici la cele cu volume mai mari, ceea ce înseamnă că mașini precum Arteon sunt moarte.
Constructorul auto nu a spus ce alte modele cu vânzări reduse sunt pe butuci, dar a numit în mod special Arteon. Dispariția sa nu este o surpriză, deoarece vânzările pentru sedanul elegant au scăzut cu aproape 69% în 2022, ajungând la doar 1.742 în SUA, o fracțiune din vânzările globale ale mărcii, care au fost de puțin peste 301.000 anul trecut. Vânzările pentru Arteon au crescut până în primul trimestru din 2023 cu peste 1.000%, deși VW a vândut doar 528 de exemplare, deci nu este chiar o revenire fulminantă.
În loc să construiască Arteon, Volkswagen se va concentra pe mai multe modele de bază, potrivit directorului general al mărcii, Thomas Schäfer. Compania dorește să reducă complexitatea modelelor sale ca o modalitate de a obține un profit mai mare, inclusiv prin reducerea numărului de opțiuni de configurare pentru fiecare model. De exemplu, VW ID.7 are cu 99 la sută mai puține configurații decât cea de-a șaptea generație Golf. De asemenea, compania dorește să își optimizeze utilizarea capacității uzinei, astfel încât să poată răspunde mai bine fluctuațiilor cererii.
Volkswagen intenționează să implementeze rapid noul său program de profit, pe care îl numește "Accelerate Forward | Road to 6.5", și va înființa un nou Birou de Management al Proiectului pentru a supraveghea acest efort. Compania dorește ca programul să fie pus în funcțiune până în octombrie, ceea ce înseamnă că are un termen limită foarte scurt, deoarece urmărește un randament de 6,5% din vânzări, de care VW spune că are nevoie "pentru a proteja investițiile viitoare". Se așteaptă ca programul să îmbunătățească veniturile cu aproximativ 10 miliarde de euro
Constructorul auto nu a precizat când va renunța la Arteon. Un raport din septembrie anul trecut susținea că modelul va dispărea din gamă după anul model 2024, un vehicul electric urmând probabil să-i servească drept înlocuitor. Compania a confirmat deja ID-ul. Aero vine în America, pe care l-a prezentat în avanpremieră în 2022 ca un concept elegant care se deplasează pe platforma MEB a mărcii, care, împreună cu MQB, vor fi arhitecturi vitale pe care compania le va folosi pentru a-și atinge obiectivele de profit.