brand

Volkswagen Project Trinity: noi detalii despre noua generație a platformei EV de la VW

Volkswagen Project Trinity: noi detalii despre noua generație a platformei EV de la VW

În efortul de a combina toate cele mai ambițioase tehnologii pentru vehicule electrice și de asistență pentru șofer într-un singur program, Volkswagen lucrează la ceea ce numește "Project Trinity". Acest program avansat de dezvoltare hardware și software a fost menționat public de către marcă încă din 2021 și, în cele din urmă, va lua forma unui model de producție emblematic în cursul acestui deceniu. Imaginea noastră exclusivă previzionează cum ar putea arăta.

De la anunțarea programului, progresul Proiectului Trinity a fost însă lovit de întârzieri, ceea ce a dus la amânarea termenului inițial al modelului de producție din 2026 până undeva spre sfârșitul deceniului și la o restructurare a echipei sale de conducere.

Cu toate acestea, Volkswagen rămâne încrezător în valoarea finală a proiectului. Trinity va acționa ca un etalon pentru viitoarea tehnologie a firmei, dacă nu neapărat pentru viitoarea sa direcție în ceea ce privește prețul. Compania susține că proiectul Trinity va oferi timpi de încărcare "la fel de rapizi ca și realimentarea" unui automobil pe benzină și spune că EV-ul va stabili noi standarde în ceea ce privește autonomia de deplasare. Volkswagen nu a confirmat încă o cifră, dar marca este ferm convinsă că noua sa arhitectură va face din Project Trinity liderul clasei, datorită accentului pus pe reducerea greutății - un punct slab actual al EV-urilor.

De asemenea, VW va avansa semnificativ tehnologia de conducere autonomă cu Project Trinity. Încă de la lansare, EV-ul va fi oferit cu tehnologie de asistență pentru șoferi de nivel 2, nu foarte diferită de multe sisteme existente pe piață în prezent.

Cu toate acestea, acesta va fi doar un punct de pornire pentru această tehnologie, întrucât Trinity va dispune de toate dotările necesare pentru conducerea automată de nivel 4 - funcționalitatea urmând să fie deblocată de îndată ce reglementările o vor permite. Acest lucru înseamnă că mașina se poate conduce singură (în mod normal, într-o anumită zonă geofilată), fără a fi nevoie de o supraveghere sau intervenție umană atentă.

Sistemul ar prelua atât de mult controlul asupra vehiculului încât șoferul și-ar putea îndrepta atenția către alte aspecte, cum ar fi cumpărăturile online sau răspunsul la e-mailuri. Legislația a reacționat lent la această tehnologie, dar Mercedes a obținut recent aprobarea guvernului german pentru un sistem similar de nivel 3, deschizând astfel calea pentru alți producători.

VW a confirmat că proiectul Trinity va fi construit la uzina sa din Wolfsburg, care va fi transformată în curând într-un nou centru de producție de vehicule electrice, cu investiții de 89 de miliarde de euro planificate pentru următorii cinci ani. Uzina va gestiona, de asemenea, producția completă a hatchback-ului ID.3 începând cu 2024, pentru a răspunde cererii tot mai mari de vehicule electrice.

Herbert Diess, fostul director general al Volkswagen, a declarat: "Este o companie care se află în plină dezvoltare: "Modelul nostru de afaceri trece printr-o schimbare radicală - Volkswagen se transformă dintr-un producător tradițional de automobile într-un grup integrat pe verticală, cu grupuri de mărci puternice și platforme tehnologice de top la nivel mondial.

"Wolfsburg, sediul central de lungă durată al Grupului nostru, va fi un element central al acestei transformări, deoarece ne putem proteja poziția noastră puternică pe termen lung doar dacă Wolfsburg are succes. Vom conferi o nouă identitate sediului din Wolfsburg cu viziunea noastră pentru 2030.

"Scopul nostru este de a crea un sit sustenabil la nivel internațional, cu o direcție eficientă a Grupului, două unități de producție electrică, plus un centru de cercetare și dezvoltare de ultimă generație, precum și de a înființa și extinde alte domenii orientate spre viitor."

Fabrica va fi construită la periferia actualului sediu central al Volkswagen. Firma își va moderniza apoi instalațiile din Wolfsburg în următorii ani pentru a se alinia la nivelul tehnologic al uzinei Project Trinity.

Ralf Brandstätter, fostul director executiv al mărcii Volkswagen, a descris, de asemenea, mașina ca fiind "un concept de scaun plat foarte eficient, cu un design iconic - liderul nostru în materie de inovație. Trinity este un fel de punct de cristalizare pentru strategia noastră Accelerate, un proiect far, mașina noastră de vis din punct de vedere software." Accelerate se referă la angajamentul mărcii de a face ca peste 50% din vânzările sale în SUA și China să fie complet electrice până în 2030, concentrându-se în același timp mai mult pe dezvoltarea tehnologiei digitale și a software-ului - atât în mașinile sale, cât și în metodele sale de producție.

Imaginea teaser publicată anterior de Volkswagen nu oferă prea multe informații despre stilul Project Trinity. Cu toate acestea, se poate vedea clar că va fi un model cu o siluetă joasă, în timp ce o altă imagine face aluzie la o cale de rulare foarte lată, sugerând un spațiu interior masiv.Vorbind despre urmărirea penală a Proiectului Trinity, Brandstätter a adăugat: "Wolfsburg devine un etalon pentru procesele de producție inovatoare și complet conectate în rețea. Vom demonstra că se pot construi mașini electrice inovatoare într-un mod extrem de eficient și economic nu numai la Berlin, ci și pe malul Canalului Midland."

Proiectul Trinity va face ca marca VW să se orienteze mai mult către segmentul de piață bazat pe tehnologie și software. Este probabil că vor fi produse mai puține variante ale noului model în comparație cu ceea ce se consideră a fi norma în prezent - într-adevăr, este posibil ca hardware-ul din întreaga gamă să fie aproape identic.

Până în 2030, Grupul anticipează că o treime din veniturile de pe piața globală a mobilității vor proveni din servicii bazate pe software. Astfel, marca a pus deoparte 30 de miliarde de euro pentru digitalizarea serviciilor și vânzărilor sale. Această cifră include, de asemenea, banii pentru dezvoltarea tehnologiei autonome a firmei.

Modificările de specificații vor veni prin intermediul modificărilor de software - iar multe dintre opționale vor putea fi activate sau dezactivate fie prin intermediul serviciilor de abonament, fie prin intermediul aplicațiilor pentru smartphone. Acest lucru, potrivit Volkswagen, va contribui la simplificarea (și, prin urmare, la reducerea costurilor) procesului de producție; un domeniu care va deveni și mai raționalizat datorită digitalizării uzinei mărcii din Wolfsburg.

"În viitor, configurația individuală a vehiculului nu va mai fi determinată de hardware-ul din momentul achiziției.", spune Brandstätter. "În schimb, clienții vor putea adăuga funcții la cerere în orice moment prin intermediul ecosistemului digital din mașină."

În altă parte, la Volkswagen, compania are în plan o investiție de 2 miliarde de euro în instalația de la Salzgitter a mărcii, care va deveni în curând centrul de dezvoltare, planificare și control pentru întreaga schemă de producție de baterii pentru vehicule electrice a grupului. De asemenea, Volkswagen a semnat recent trei noi parteneriate cu furnizori cheie de materii prime pentru baterii EV și cu companii de cercetare, pe care Salzgitter le va gestiona, de asemenea, în curând.