brand

VW va concedia conducerea Cariad după dezastrul din dezvoltarea de software

VW va concedia conducerea Cariad după dezastrul din dezvoltarea de software

Se așteaptă ca Oliver Blume, directorul general al grupului Volkswagen, să îi concedieze pe cei trei directori de top ai diviziei de dezvoltare de software Cariad, după ce aceasta și-a depășit bugetul și nu a reușit să își îndeplinească obiectivele.

Potrivit Automotive News, care citează cotidianul german de afaceri Handelsblatt, Peter Bosch îl va înlocui pe Dirk Hiligenberg în funcția de director general al Cariad în luna iunie, în timp ce alți doi membri ai conducerii de top a diviziei - directorul de tehnologie Lynn Longo și directorul financiar Thomas Sedran - vor fi de asemenea înlocuiți. În plus, șeful de software al Porsche, Sajjad Khan, se va alătura consiliului de administrație al Cariad, după cum a relatat Bloomberg.

Peter Bosch, noul director general al Cariad, este un veteran al grupului VW și a fost șeful de producție al Bentley din 2017.

Problemele Cariad au ieșit la iveală în 2022, când rapoartele mass-media au dezvăluit că divizia de software a fost responsabilă pentru întârzierea lansării modelului Porsche Macan, complet electric, precum și a viitorului Audi Q6 e-tron.

Cariad a fost, de asemenea, responsabilă pentru multiplele defecțiuni întâlnite pe primele unități ale EV-urilor Volkswagen, inclusiv ID.3, ID.4 și ID.5, unii șoferi postând online imagini cu înghețarea completă a sistemului și cu ecrane tactile care nu răspund.

După această remaniere la nivel de top management, noul CEO va restructura Cariad, care are în prezent aproximativ 6.000 de angajați la nivel mondial, precum și va extinde parteneriatul grupului cu Mobileye de la Intel pentru dezvoltarea sistemelor de conducere automată.

În trecut, predecesorul lui Oliver Blume, Herbert Diess, a vrut să facă din Cariad un jucător global în domeniul tehnologic, inclusiv să dezvolte o platformă software scalabilă pentru vehicule electrice complet in-house. Cu toate acestea, surse de la Porsche și Audi s-au plâns că Cariad era prea implicată în propriile procese de dezvoltare, ceea ce a provocat întârzieri și neînțelegeri.

Platforma software menționată mai sus, care a fost inițial concepută pentru a permite cel puțin nivelul 4 de conducere autonomă începând cu 2026, a fost amânată cu doi ani, făcând loc rivalilor precum Mercedes-Benz să intervină și să prezinte tehnologia de conducere autonomă înaintea VW.

Conform Automotive News, Volkswagen analizează în prezent Cariad în ansamblu, precum și proiectele sale, fiind deja luate mai multe decizii. Cu toate acestea, nu au fost luate decizii în ceea ce privește personalul, divizia de dezvoltare de software pentru vehicule rămânând parte integrantă din strategia grupului VW, potrivit unui purtător de cuvânt citat de Reuters.