brand

Volvo renunță la diesel după 45 de ani de relație

Volvo renunță la diesel după 45 de ani de relație

Volvo și-a încheiat relația de 45 de ani cu motorina. Această decizie a celor de la Volvo a fost anunțată pe 26 martie 2024, când ultimul model diesel produs de companie, XC90, a ieșit de pe linia de producție de la fabrica din Torslanda, Suedia.

De-a lungul celor 45 de ani de existență a brandului, motorina a reprezentat o parte semnificativă a vânzărilor globale ale Volvo. În perioada 2012-2016, acestea au reprezentat chiar jumătate din vânzările companiei. Din 1991 și până în prezent, au fost produse peste 9 milioane de vehicule Volvo diesel. Acest număr ar putea fi chiar mai mare, având în vedere că datele disponibile se opresc la anul 1991.

Modelul XC90 a fost ultimul vehicul diesel produs de Volvo. Acesta a ieșit de pe linia de producție din Torslanda, Suedia și urmează să fie expus în cadrul World of Volvo din Gothenburg. Acest SUV premium de mari dimensiuni este echipat cu un motor diesel turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, din familia VEA (Volvo Engine Architecture), care a fost lansată în anul 2013. Acesta este al doilea motor diesel produs intern de Volvo în cei 97 de ani de existență ai companiei. Primul motor diesel produs intern a fost unul cu cinci cilindri, lansat în anul 2001 și produs la fabrica de motoare din Skovde, Suedia. Această fabrică a trecut acum la producția de motoare electrice pentru gama rapidă de mașini electrice Volvo.

Până în anul 2030, Volvo își propune să devină o marcă exclusiv electrică. Aceasta reprezintă o schimbare majoră, având în vedere că în anii 2010 majoritatea mașinilor vândute de Volvo în Europa erau diesel. Tranziția către mașinile electrice a început în iulie 2017, când fostul CEO al Volvo, Hakan Samuelsson, a anunțat că compania va opri dezvoltarea ulterioară a motoarelor diesel, într-o perioadă în care aproape jumătate dintre toate mașinile noi vândute în Europa erau echipate cu astfel de motoare. Această decizie a fost influențată și de presiunea tot mai mare asupra motoarelor diesel, inclusiv amenințarea interzicerii acestora în centrul orașelor europene.

Istoria Volvo în domeniul motoarelor diesel a dus la încheierea unor parteneriate importante, în special cu Volkswagen și fostul PSA/Peugeot-Citroen (acum parte a Stellantis). Primul model diesel al Volvo, 244 GL D6, lansat în 1979, era echipat cu un motor cu șase cilindri de la Volkswagen. O altă colaborare importantă a fost cea cu PSA, care a dus la lansarea liniei Drive-E în anul 2008. Această linie de automobile era echipată cu un motor diesel de 1.6 litri, care oferea o autonomie de până la 1.300 de kilometri și emisii scăzute, fiind clasificat ca un "motor ecologic" în Suedia. Cu toate acestea, timpurile s-au schimbat, iar acum cuvântul "ecologic" nu mai este asociat cu motoarele diesel.

Viitorul Volvo și al altor producători auto este unul electric. Compania își propune să devină o marcă exclusiv electrică până în 2030, urmând să renunțe complet la motoarele cu ardere internă. Această tranziție reflectă schimbările majore care au loc în industria auto, în contextul creșterii preocupărilor legate de mediul înconjurător și de emisiile de CO2. Volvo este unul dintre pionierii acestei tranziții și demonstrează că este pregătit să se adapteze noilor cerințe ale pieței și să ofere soluții de mobilitate sustenabile.

Decizia Volvo de a renunța la motoarele diesel marchează sfârșitul unei relații de lungă durată și începutul unei noi ere în industria auto. Cu tranziția către mașinile electrice, Volvo demonstrează angajamentul său față de mediul înconjurător și se aliniază cu tendințele globale din industrie. În viitor, vom vedea tot mai multe mașini electrice pe șoselele lumii, iar Volvo va fi unul dintre liderii acestei revoluții.