brand

Volvo va adopta mufa de încărcare NACS de la Tesla începând cu 2025

Volvo va adopta mufa de încărcare NACS de la Tesla începând cu 2025

Volvo Cars este un alt constructor auto care a anunțat oficial trecerea de la sistemul de încărcare combinat (CCS1) la conectorul de încărcare NACS (North American Charging Standard) al Tesla în America de Nord (Statele Unite, Canada și Mexic).

Volvo a încheiat un acord cu Tesla pentru a utiliza conectorul de încărcare NACS, fiind prima marcă europeană. Anterior, o mișcare similară a fost anunțată de Ford, General Motors și Rivian, fără a uita de Aptera (un start-up în domeniul EV).

Potrivit Volvo, acordul cu Tesla va deschide rețeaua de supraîncărcare Tesla Supercharging (peste 12.000 de stații în peste 2.000 de locații) pentru toate vehiculele Volvo BEV existente începând cu prima jumătate a anului 2024. Cu toate acestea, mașinile Volvo compatibile cu CCS1 (XC40, C40 Recharge și viitoarele XC30 și XC90) vor trebui să folosească un adaptor NACS la CCS1.

În 2025, când vor sosi primele modele compatibile nativ cu NACS, nu va mai fi necesar un adaptor.

Pe de altă parte, pentru a utiliza încărcătoarele rapide CCS1 mai vechi, clienții vor trebui să folosească un adaptor de la CCS1 la NACS (cel mai probabil același pe care îl folosește Tesla).

Unul dintre cele mai importante elemente ale acordului este faptul că Volvo intenționează să includă rețeaua Tesla Supercharging în sistemul său software. Sistemul de navigație de la bordul mașinilor va afișa stațiile de supraîncărcare, precum și va permite utilizarea acestora/plata în cadrul unei singure interfețe.

"Cu ajutorul aplicației Volvo Cars, șoferii mașinilor Volvo complet electrice din Statele Unite și Canada vor putea găsi zeci de mii de stații publice de încărcare, vor putea obține informații în timp real despre disponibilitatea încărcătoarelor și vor putea plăti pentru sesiunea de încărcare printr-o singură interfață, ceea ce va face ca încărcarea unui automobil Volvo să fie ușoară."

Ei bine, Volvo a fost unul dintre favoriții care au anunțat schimbarea mai devreme, după ce Ford și General Motors au intrat în joc. Nu este nicio surpriză aici.

Compania și-a conturat o gamă 100% electrică până în 2030 și trebuie să acționeze rapid. Pentru a atrage clienții către mașinile sale electrice, încărcarea trebuie să fie ușoară. Compania a repetat acest lucru de câteva ori în comunicatul său de presă.

Jim Rowan, directorul general al Volvo Cars, a declarat: "Nu este vorba de o mașină electrică:

"Ca parte a călătoriei noastre de a deveni complet electrice până în 2030, dorim să facem viața cu o mașină electrică cât mai ușoară posibil. Un inhibitor major pentru ca mai mulți oameni să treacă la condusul electric - un pas esențial pentru a face transportul mai sustenabil - este accesul la o infrastructură de încărcare ușoară și convenabilă. Astăzi, prin acest acord, facem un pas important pentru a elimina acest prag pentru șoferii Volvo din Statele Unite, Canada și Mexic."