brand

Volvo şi alţi 50 de giganţi industriali cer Uniunii Europene să menţină interdicţia motoarelor pe combustie începând cu 2035

Volvo şi alţi 50 de giganţi industriali cer Uniunii Europene să menţină interdicţia motoarelor pe combustie începând cu 2035

Industria auto traversează o perioadă de transformare radicală, pe măsură ce ţările şi companiile îşi intensifică eforturile de a reduce emisiile de carbon şi de a promova tehnologiile nepoluante. În centrul acestei dezbateri se află planul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de automobile noi cu motoare pe combustie începând cu anul 2035. Deşi această decizie a stârnit controverse şi a provocat îngrijorări în rândul unor producători auto, un grup de 50 de companii de top, inclusiv Volvo, a lansat un apel ferm pentru menţinerea acestei politici.

Cele 50 de companii, printre care se numără Volvo, Rivian, Uber, IKEA şi Iberdrola, au semnat o declaraţie comună prin care cer Uniunii Europene să rămână fermă în decizia sa de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie începând cu 2035. Acest apel vine ca un răspuns la presiunile recente din partea unor state membre, cum ar fi Italia, de a revizui sau chiar de a abandona această politică.

Potrivit declaraţiei, sectorul industrial are nevoie de certitudine şi sprijin pentru a putea investi şi a atinge obiectivele climatice ale UE. Electrificarea este văzută ca cea mai importantă acţiune pe care industria o poate lua pentru a-şi reduce amprenta de carbon.

Jim Rowan, directorul executiv al Volvo, a subliniat importanţa crucială a ţintei din 2035 pentru alinierea tuturor părţilor implicate şi asigurarea competitivităţii europene. El a declarat:

"Electrificarea este cea mai mare acţiune pe care industria noastră o poate lua pentru a-şi reduce amprenta de carbon. Ţinta din 2035 este crucială pentru a alinia toţi actorii implicaţi în această călătorie şi pentru a asigura competitivitatea europeană."

Această declaraţie reflectă angajamentul Volvo faţă de mobilitatea durabilă şi recunoaşterea faptului că trecerea la vehicule electrice este esenţială pentru a reduce emisiile de carbon şi a rămâne competitivi pe piaţa globală.

În ciuda apelului industriei, planul UE de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie a stârnit controverse şi îngrijorări în rândul unor producători auto. Unele companii, precum Volkswagen Group, iau în considerare chiar închiderea unor fabrici, în timp ce lobby-ul industriei auto ACEA a avertizat cu privire la amenzi de miliarde de euro pentru neîndeplinirea obiectivelor de carbon pentru 2025.

Chiar şi Volvo a renunţat recent la obiectivul său de a vinde doar vehicule complet electrice până la sfârşitul acestui deceniu, revenind asupra ambiţiilor sale privind vehiculele electrice din cauza cererii scăzute.

În mijlocul acestei dezbateri, Italia a intensificat presiunile asupra UE pentru a revizui ţinta din 2035. Premierul Giorgia Meloni a declarat luna aceasta că această politică este simptomatică pentru "abordarea auto-distructivă" a UE în ceea ce priveşte elaborarea de reglementări.

Italia doreşte ca Bruxelles-ul să aducă înainte revizuirea planificată pentru 2026 la începutul anului viitor şi să permită o excepţie pentru biocarburanţi.

Un argument cheie în favoarea menţinerii interdicţiei este faptul că transportul este singurul sector în care emisiile au crescut în Europa în ultimii 30 de ani – o tendinţă care trebuie inversată rapid dacă blocul comunitar doreşte să-şi atingă obiectivul de reducere a emisiilor cu 55% în acest deceniu şi neutralitatea climatică până la jumătatea secolului.

Susţinătorii interdicţiei motoarelor pe combustie susţin că UE rămâne în urma Chinei în ceea ce priveşte producţia de vehicule electrice, în special a modelelor de masă. Ei argumentează că producătorii auto europeni au amânat prea mult trecerea la noile tehnologii, bazându-se în schimb pe vânzările de automobile tradiţionale.

În contrast cu Volvo şi alte companii care au semnat declaraţia, unii dintre cei mai mari producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen, BMW şi Stellantis, nu au aderat la acest apel către UE. Stellantis, de exemplu, şi-a redus recent prognoza privind marjele de profit pentru anul în curs.

Dezbaterea privind viitorul mobilităţii şi rolul vehiculelor electrice rămâne una fierbinte, cu argumente solide de ambele părţi. Pe de o parte, susţinătorii interdicţiei motoarelor pe combustie subliniază nevoia urgentă de a reduce emisiile de carbon şi de a promova tehnologiile nepoluante. Pe de altă parte, criticii avertizează cu privire la impactul economic şi la provocările legate de infrastructura de încărcare şi de accesibilitatea vehiculelor electrice.

În mijlocul acestei dezbateri, Volvo şi alţi 50 de giganţi industriali au luat o poziţie fermă, cerând Uniunii Europene să rămână fermă în decizia sa de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie începând cu 2035. Această mişcare reflectă angajamentul lor faţă de mobilitatea durabilă şi recunoaşterea faptului că trecerea la vehicule electrice este esenţială pentru a reduce emisiile de carbon şi a rămâne competitivi pe piaţa globală.

În concluzie, dezbaterea privind viitorul mobilităţii şi rolul vehiculelor electrice rămâne una complexă, cu argumente solide de ambele părţi. În timp ce unii susţin necesitatea urgentă de a reduce emisiile de carbon şi de a promova tehnologiile nepoluante, alţii avertizează cu privire la impactul economic şi la provocările legate de infrastructura de încărcare şi de accesibilitatea vehiculelor electrice.

Indiferent de deznodământul acestei dezbateri, este clar că viitorul mobilităţii va fi modelat de eforturile de a găsi un echilibru între necesităţile de mediu, impactul economic şi accesibilitatea tehnologiilor nepoluante pentru toţi consumatorii.