Volvo EX90 a fost amânat până la jumătatea anului 2024 din cauza unei probleme de software
Anunțul a fost făcut de către directorul general Jim Rowan în cadrul apelului privind rezultatele companiei din 20 iulie. Executivul a explicat că întârzierea celei mai mari lansări de produs a Volvo Cars de la XC40, în 2017, este cauzată de "complexitatea codului software" din jurul sistemului LiDAR al EX90.
Mai exact, inginerii Volvo întâmpină dificultăți în integrarea tehnologiei cheie de siguranță în noua platformă SPA2 a EX90, care este împărțită cu Polestar 3.
"Scriem noi înșine o mare parte din [software]. Am vrut să ne asigurăm că prima dată când introducem lidar în stiva noastră de siguranță... funcționează așa cum ar trebui", a declarat Jim Rowan în cadrul convorbirii telefonice, potrivit Automotive News.
El a adăugat că întârzierea le oferă inginerilor Volvo "un pic mai mult timp pentru a realiza acest lucru". Totuși, acest lucru înseamnă, de asemenea, că debutul pe piață al SUV-ului electric de lux ar putea fi amânat până în al treilea trimestru al anului 2024.
LiDAR este un diferențiator cheie pentru Volvo, deoarece EV-ul emblematic este primul model al mărcii care încorporează LiDAR și îl va oferi ca dotare standard - acesta este opțional pe Polestar 3.
Startup-ul Luminar Technologies, specializat în senzori pentru mașini care se conduc singure, va furniza Volvo cu software-ul Iris LiDAR și Sentinel, care trebuie să fie integrat cu software-ul Volvo în EX90.
Sistemul LiDAR face parte din sistemul de monitorizare a drumului al modelului EX90, care include camere, radare și senzori cu ultrasunete. Volvo a declarat că LiDAR poate detecta pietonii la o distanță de până la 820 de metri, chiar și la viteze de autostradă. Tehnologia LiDAR de teledetecție utilizează impulsuri de lumină laser pentru a reda imagini precise ale mediului din jurul vehiculului.
Potrivit constructorului auto, LiDAR și alți senzori de pe Volvo EX90 creează un "scut invizibil de siguranță" care poate contribui la reducerea cu până la o cincime a accidentelor care se soldează cu răniri grave sau decese.
Decizia Volvo de a include această tehnologie costisitoare ca dotare standard o diferențiază în industrie. Componentele LiDAR pentru vehiculele cu capacități autonome de nivel 2 încep de la 1.500 până la 2.000 de dolari; LiDAR pentru mașinile cu capacități de nivel 3 sunt chiar mai scumpe.
Decizia de a amâna producția EX90 nu a fost în mod clar ușoară pentru Rowan, dar arată determinarea de a scoate produsul din uz.
EX90 va fi primul EV construit la uzina Volvo din Ridgeville, Carolina de Sud. Producția la uzina de 2,3 milioane de metri pătrați era programată inițial să înceapă la sfârșitul anului 2023, dar, având în vedere anunțul lui Rowan, va fi probabil amânată până în 2024.