brand

Volkswagen promite că viitorul GTI electric va fi mai distractiv de condus decât modelul actual

Volkswagen promite că viitorul GTI electric va fi mai distractiv de condus decât modelul actual

Constructorul german de automobile intenționează să transfere ADN-ul celebrei serii GTI în era electrică, oferind performanțe ridicate și un design iconic, în timp ce rămâne ușor de recunoscut. Șeful Volkswagen, Thomas Schäfer, a dezvăluit câteva detalii interesante despre următoarea generație de mașini sport compacte electrice în timpul unui interviu recent.

Aproape un an s-a scurs de când Volkswagen și-a anunțat intenția de a lansa un GTI electric. Conceptul ID. GTI va evolua într-un model de producție în 2026, destinat inițial pieței europene. Cu toate acestea, oficialii germani doresc să aducă această versiune înfocată și pe teritoriul american, la un preț atractiv de aproximativ 25.000 de dolari, deși acest lucru rămâne deocamdată doar un vis îndepărtat.

În discuția cu jurnaliștii de la Motor1 Italia, Thomas Schäfer nu a ratat ocazia de a lăuda viitorul GTI electric. Acesta a menționat că sistemul de suspensie și șasiul vor atinge "un nivel și mai ridicat" în comparație cu actualul model cu motor termic. Obiectivul principal este "să producem o mașină care nu se concentrează doar pe performanțe", ci una care să ofere o experiență de condus "și mai captivantă".

Un alt detaliu interesant dezavăluit de oficialul Volkswagen este că viitorul GTI electric va dispune de un "sunet e-GTI" special conceput. Așadar, ne putem aștepta la sunete artificiale de motor transmise prin sistemul audio, pentru a recrea atmosfera clasică a modelelor echipate cu motoare cu ardere internă.

Este important de precizat că Conceptul ID. GTI prezentat anul trecut la Salonul Auto de la München nu a prefigurat un Golf GTI electric, ci un model mai mic. Showcar-ul orientat spre performanță a fost bazat pe ID. 2all, un hașbac electric de dimensiunile unui Polo. Actuala gamă europeană include încă un Polo GTI cu motor termic, un four-cilindri turbo de 2.0 litri ce dezvoltă 204 cai putere.

O altă generație de Golf electric nu este așteptată până spre finalul acestui deceniu, odată cu debutul viitorului Model 9. Actualul Golf de generația 8 ar putea rămâne în producție până în 2035, Volkswagen luând în calcul posibilitatea de a comercializa simultan două generații pentru câțiva ani. Anul acesta, modelul Golf împlinește 50 de ani de existență, în timp ce versiunea GTI va aniversa același jalon în 2025.

Din punct de vedere tehnic, Scirocco GTI a fost primul model din gama sport care a intrat pe linia de asamblare, în vara anului 1976. Varianta Golf GTI a urmat câteva luni mai târziu, în toamna aceluiașianului. Cu toate acestea, Volkswagen a prezentat în premieră Golf GTI cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 1975.

În cadrul interviului acordat la GTI Fan Fest de la Wolfsburg, Schäfer a afirmat că Volkswagen poate transfera "spiritul ADN-ului" modelelor GTI cu motor termic "în era electrică". Oficialul a adăugat că viitoarele mașini sport electrice vor oferi "performanțe ridicate și un design iconic", rămânând ușor de recunoscut ca membre ale familiei GTI. Aceste trei litere emblematice au reprezentat inițial "Grand Touring Injection", însă un logo înregistrat recent indică faptul că litera "I" va fi înlocuită cu un simbol în formă de fulger pentru modelele electrice de performanță.

În timpul aceleiași discuții, șeful Volkswagen a reiterat că marca germană dorește ca mașinile electrice să reprezinte cel puțin 80% din vânzările anuale pe piața europeană până în 2030. Cu toate acestea, brandurile de lux ale Grupului Volkswagen, precum Bentley, Porsche și Audi, au revizuit recent țintele lor pentru vehiculele electrice, recunoscând că automobilele cu motoare termice ar putea rămâne prezente mai mult decât s-a estimat inițial.

În ciuda provocărilor legate de tranziția către mobilitatea electrică, Volkswagen pare hotărât să păstreze spiritul și caracterul unic al gamei sale de mașini sport compacte. Constructorul german promite că viitorul GTI electric va combina performanțele demne de un adevărat hot hatch cu un design recognoscibil și o experiență de condus și mai captivantă. Rămâne de văzut dacă aceste angajamente se vor materializa atunci când primul GTI fără motor termic va fi lansat pe piață în următorii ani.