brand

UE amână votul de interzicere a mașinilor cu motor termic din cauza îngrijorărilor germanilor privind costurile și pierderile de locuri de muncă

UE amână votul de interzicere a mașinilor cu motor termic din cauza îngrijorărilor germanilor privind costurile și pierderile de locuri de muncă

Uniunea Europeană a amânat un vot important privind interzicerea vehiculelor cu motoare cu combustie internă, după ce Germania și-a exprimat îngrijorarea cu privire la planurile ecologice ale blocului comunitar. Problema specifică este modul în care interdicțiile afectează industria auto și utilizarea combustibililor electronici în vehicule după 2035.

Votul trebuia să fie o aprobare de rutină a unui acord la care UE a ajuns anul trecut și care interzice noile vehicule pe bază de combustibili fosili începând cu 2035. Cu toate acestea, întârzierea a fost cauzată de temerile că Germania s-ar fi abținut de la vot, ceea ce ar fi putut face să deraieze planurile ecologice ale UE.

Eliminarea emisiilor provenite din transportul pe bază de carbon reprezintă o parte esențială a obiectivelor UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% în acest deceniu și de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Cu toate acestea, există îngrijorări cu privire la impactul asupra industriei auto, pe măsură ce aceasta trece la fabricarea de vehicule electrice. Aceste îngrijorări s-au concretizat luna trecută, când Ford a anunțat că va desființa aproximativ 3.800 de locuri de muncă în Europa, iar lucrătorii din Germania și Regatul Unit vor fi cei mai afectați.

Cu toate acestea, adoptarea unei legislații pentru combustibilii electrici nu rezolvă problema reducerii locurilor de muncă în producția de vehicule. Ea oferă doar o cale de urmat pentru continuarea funcționării vehiculelor cu combustie internă existente. În plus, orice legislație va fi probabil nuanțată și va avea lacune tehnice. Definiția actuală a combustibililor electronici ar putea fi interpretată ca incluzând combustibilii fosili care sunt rafinați cu ajutorul energiei electrice regenerabile, nu doar combustibilii produși din surse bio sau sintetice. În ceea ce privește biocombustibilii și combustibilii sintetici, în prezent, producția acestora este mai scumpă decât cea a combustibililor din surse tradiționale.

Din aceste motive, multe persoane se îndoiesc că e-combustibilii oferă o soluție viabilă sau că ar trebui să facă parte dintr-o strategie globală de transport. Aceștia consideră că excepțiile pentru combustibilii fosili și combustibilii electronici ar trebui să se limiteze la aviație și la transportul maritim, care sunt mai dificil de decarbonizat. Chiar și așa, unii oficiali UE sunt optimiști că se poate ajunge la un compromis.

În prezent, oficialii UE și germani analizează opțiuni pentru a permite utilizarea combustibililor electronici după 2035, iar săptămâna aceasta, la Berlin, au existat semne că guvernul german este deschis la un compromis care ar permite eliminarea treptată. Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a planificat să se întâlnească duminică cu cancelarul german Olaf Scholz, când, probabil, va fi discutat acest subiect.