brand

Toyota pregătită să vândă doar vehicule electrice în Europa din 2035

Toyota pregătită să vândă doar vehicule electrice în Europa din 2035

Toyota a fost în centrul atenției în ultimele luni, în principal din cauza reticenței sale de a trece la o gamă complet electrică la nivel global cât mai curând posibil și, în al doilea rând, deoarece a anunțat recent planuri de dezvoltare și vânzare a bateriilor cu stare solidă, care vor permite vehiculelor electrice de generația viitoare să parcurgă peste 1.448 de kilometri cu o singură încărcare.

Cu toate acestea, chiar și cu această dezvoltare recentă, grupul auto japonez va continua să vândă modele hibride, hibrizi plug-in și vehicule alimentate cu hidrogen până în deceniul următor, cu 1,7 milioane de vehicule electrice de fabricat anual până în 2030, dintr-un total de 3,5 milioane de unități, care includ modele cu motoare cu ardere internă și sisteme de propulsie pe bază de hidrogen.

Cu toate acestea, într-unul dintre cele mai importante piețe - Europa - Toyota va fi nevoită să renunțe la modelele sale cu motor pe benzină din cauza unei legi a Uniunii Europene care prevede că toate mașinile și autoutilitarele noi vândute din 2035 trebuie să fie cu emisii zero. Și, având în vedere că există doar câteva stații de alimentare cu hidrogen în întregul continent, ceea ce face extrem de dificilă deținerea unui autovehicul cu hidrogen, este clar că producătorul japonez se va baza pe vehiculele electrice în această parte a lumii, având în vedere că infrastructura pentru vehiculele electrice este mult mai dezvoltată în comparație cu cea pentru hidrogen.

În timpul Congresului European de Automobile News, directorul de operare (COO) al companiei, Matt Harrison, a declarat că producătorul auto nu susține norma Euro 7 propusă de UE, care obligă producătorii de automobile să reducă emisiile medii de dioxid de carbon ale flotelor lor cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Mai mult, el nu se așteaptă ca norma să fie abandonată în întregime, ci mai degrabă să fie atenuată la "ceva mai realist". În acest sens, Germania și Italia și-au exprimat obiecțiile față de plan, fiind propusă o propunere de a permite combustibililor sintetici în martie.

"Vom fi pregătiți să vindem 100% vehicule electrice (BEV) din 2035", a declarat COO-ul european al Toyota, estimând că cota producătorului auto nipon în vânzările de vehicule electrice va crește de la zero.