Toyota recheamă în service 96.000 de SUV-uri Corolla Cross, recomandând ca pasageri să nu stea pe scaunul din față
Încă o rechemare de automobile legată de airbaguri este printre noi, de data aceasta de la Toyota. Mai exact, producătorul auto recheamă în service aproximativ 96.000 de modele Corolla Cross din 2022 și 2023 vândute în America de Nord pentru o posibilă problemă legată de desfășurarea airbagului de pe partea pasagerului.
Potrivit Toyota, nu există o problemă cu airbagul propriu-zis. În schimb, ar putea exista o problemă cu secțiunea de bord în care este conținut airbagul pasagerului. Într-un e-mail pentru Motor1.com, un purtător de cuvânt al Toyota a explicat că o perforație în panoul care se deschide în timpul desfășurării airbagului ar putea să nu fie prezentă la unele modele. Potrivit purtătorului de cuvânt, acest lucru a fost rezultatul "instrucțiunilor de lucru de producție urmate incorect în procesul de frezare a panoului de instrumente la un anumit furnizor". Lipsa perforației ar putea duce la faptul că airbagul nu se desfășoară corect în cazul unui accident, crescând riscul de rănire.
Ca urmare, vehiculele afectate nu îndeplinesc cerințele federale obligatorii în caz de accident. Mai mult, Toyota recomandă ca nimeni să nu se așeze pe scaunul pasagerului din față al modelelor afectate până la efectuarea unei inspecții și înlocuirea pieselor, dacă este necesar. Când a fost întrebată despre orice cazuri cunoscute de desfășurare incorectă a airbagurilor sau despre rănile rezultate, Toyota a refuzat să comenteze.
Modelele Corolla Cross din 2022 și 2023 cu motoare cu combustie standard fac obiectul rechemării; hibrizii nu sunt incluși. În urma inspecției, dacă se constată o problemă, Toyota va înlocui panoul de instrumente.
Aceasta este cea mai recentă preocupare legată de airbaguri dintr-o serie de rechemări în service legate de airbaguri care afectează numeroși producători auto. La începutul lunii mai, General Motors a rechemat în service aproape un milion de SUV-uri din cauza unor dispozitive de umflare potențial defecte care ar putea exploda. Chiar înainte de aceasta, Ford a rechemat în service 231.000 de vechi Rangers pentru a repara umflatoarele airbagurilor înlocuite în urma unei rechemări anterioare. Revenind la luna aprilie, VW a recomandat, de asemenea, ca pasagerii de pe scaunele din față să nu călătorească în modelele Atlas din cauza unor cabluri potențial defecte care ar putea împiedica desfășurarea airbagurilor. Și da, scandalul Takata afectează în continuare milioane de vehicule, companii precum BMW și Honda emițând ordine de interzicere a circulației numai în acest an.