brand

Toyota și Volkswagen vor să revină pe primele locuri în China

Toyota și Volkswagen vor să revină pe primele locuri în China

Constructorii auto globali, inclusiv Toyota și Volkswagen, au urcat marți pe scena salonului auto de la Shanghai cu produse construite pentru China și produse cu propulsie electrică pentru a concura pentru o revenire cu miză mare pe cea mai mare piață din lume.

Dar, după un an în care tendințele s-au schimbat brusc în defavoarea mărcilor străine consacrate care dominau odinioară în China, directorii constructorilor auto chinezi au oferit o verificare a realității: jocul se desfășoară mai rapid, iar presiunea de a reduce prețurile este din ce în ce mai intensă.

Volkswagen a declarat în cadrul salonului că va introduce încă 10 modele electrice până în 2026 și va reduce timpul de dezvoltare a noilor modele cu aproape 40% pentru a ține pasul cu rivalii chinezi care se mișcă mai repede.

"Principiul nostru director este dezvoltarea în China pentru China, cu viteză maximă", a declarat șeful mărcii VW, Thomas Schaefer.

Toyota, care a întârziat să lanseze vehicule electrice, a folosit salonul de la Shanghai pentru a prezenta două noi vehicule electrice, dublând numărul celor oferite în China sub marca sa principală.

De asemenea, a prezentat un monovolum marca Lexus, "Luxury Mover", un hibrid conceput pentru a fi condus de un șofer, o preferință a multor cumpărători chinezi de mașini de lux. LM va fi vândut, de asemenea, în Europa și în China, a declarat Lexus.

Atât mărcile de masă ale Toyota, cât și cele ale VW au pierdut cotă de piață în China în ultimul an, pe măsură ce piața s-a orientat către vehicule electrice și hibride plug-in, unde mărcile fabricate în China, în frunte cu BYD, au avansat mai rapid.

Ca o dovadă a acestei inversări, BYD a vândut mai multe autovehicule decât mărcile Toyota și VW în primul trimestru în China.

Marți, BYD a lansat un vehicul electric în stil hatchback, Seagull, care vizează piața mașinilor mici, pe care Toyota a dominat-o mult timp cu modele precum Corolla, un best-seller la nivel mondial. Prețul modelului Seagull va începe de la echivalentul a puțin peste 11.000 de dolari.

Prin comparație, cel mai popular EV de la Toyota oferit în China, bZ4X, începe de la peste 25.000 de dolari.

BMW, care plănuiește să lanseze 11 modele EV în China până la sfârșitul anului, a declarat că a adăugat caracteristici ca răspuns la piața chineză, cum ar fi sistemul de divertisment din spate al sedanului i7.

"Ceea ce mișcă clienții chinezi astăzi, mișcă lumea mâine", a declarat directorul general al BMW, Olivier Zipse, în cadrul salonului. Directorii auto chinezi au subliniat ritmul și presiunea de a reduce costurile pe o piață în care mașinile cu propulsie electrică reprezintă acum aproape o treime din vânzările noi.

Modelul Y de la Tesla, cel mai bine vândut model EV la nivel global, înaintea Modelului 3, este estimat a avea o autonomie de 545 km în China, dar începe la aproape 40.000 de dolari în această țară.

Tesla, care s-a confruntat cu unele împotriviri din partea consumatorilor chinezi și a unora dintre primii săi fani pentru că nu a introdus mai repede noi modele și caracteristici, a ales să sară peste Salonul Auto de la Shanghai din acest an.

"Situația reală este că Model 3 a fost competitiv în 2018, dar nu este la fel de competitiv astăzi și este normal ca ei să reducă prețurile", a declarat reporterilor fondatorul Nio, William Li. "Puteți obține mașini mai bune la același preț în China".

Li a estimat că Nio și alți producători auto care fabrică în principal în China au un avantaj de cost de până la 20% față de Tesla, din cauza dominației Chinei asupra lanțului de aprovizionare și a materiilor prime pentru mașinile electrice cu baterii.