brand

Top cele mai scumpe mașini din lume în 2024

Top cele mai scumpe mașini din lume în 2024

Când vorbim despre mașini sport de lux, câteva nume ilustre vin imediat în minte: Bugatti, Ferrari, Koenigsegg și Pagani, printre altele. Acești producători și-au cimentat statutul de elite în spațiul premium, oferind celor mai înstăriți clienți ai lor cele mai rapide, mai rare și mai frumoase – și, în acest caz, cele mai scumpe – automobile de pe planetă.

Dar pentru a afla care dintre aceste vehicule inaccesibile majorității sunt cele mai scumpe, am analizat cu atenție listele de prețuri și am descoperit 20 de mașini care valorează fiecare cel puțin 1 milion de dolari. Această colecție include un trio de automobile Rolls-Royce unicat, construite exclusiv pentru regalitate.

Totuși, ar trebui menționat că prețurile enumerate aici reflectă valoarea vehiculelor când erau noi. Deci nu luăm în calcul mașinile vândute la licitație, cum ar fi Ferrari 250 GTO, sau vânzările la mâna a doua cu prețuri umflate. Dar nu vă îngrijorați, sunt suficiente sute de milioane de dolari investite în aceste automobile pentru a vă stârni pofta.

1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail - 30 milioane dolari

Rolls-Royce La Rose Noire Droptail este o capodoperă automotive unică, creată special pentru o familie importantă, cu un preț estimat la nu mai puțin de 32 de milioane de dolari. Inspirat de trandafirul Black Baccara, o floare intensă, catifelată, adorată de matriarha familiei, La Rose Noire Droptail reprezintă o declarație îndrăzneață și romantică. Modelul marchează revenirea la caroseria roadster la Rolls-Royce, fiind prima decapotabilă cu două locuri din istoria modernă a mărcii. Pentru o experiență completă la aer liber, plafonul poate fi complet retras, transformând automobilul într-un roadster clasic. Acoperișul rigid, atunci când este montat, transformă La Rose Noire Droptail într-un coupe elegant și puternic. Designul exterior este captivant, cu o reinterpretare îndrăzneață a grilei Pantheon iconice Rolls-Royce. Elementele interioare sunt la fel de impresionante, cu lemn de sicomor negru sourced din Franța și accente subtil care amintesc de trandafirul Black Baccara. La Rose Noire Droptail nu este doar o mașină, ci o operă de artă funcțională, o celebrare a iubirii, familiei și pasiunii pentru automobile de lux.

2. Rolls-Royce Boat Tail - 28 milioane dolari

Rolls-Royce Boat Tail este o bijuterie personalizată, coach-built, ce redefinește noțiunea de mașină de lux. Prețul estimat la 28 de milioane de dolari o consacră drept cel mai scump automobil stradal legal din lume. Departe de a fi doar un mijloc de transport, Boat Tail este o operă de artă funcțională, creată special pentru a îndeplini dorințele unui client excentric. Designul exterior evocă eleganța yachturilor clasice J și a emblematicului Rolls-Royce Boat Tail din 1932, pe care proprietarul l-a restaurat cu dragoste. Lacul albastru oceanic cu accente de cristal strălucitor creează o senzație de lux nautic, iar caroseria este accentuată de furnirul Caleidolegno cu pori deschiși, oferind un contrast uimitor. Eleganța continuă și la interior, însă adevărata magie se află în spatele automobilului. La o apăsare de buton, puntea din spate se deschide într-un gest fluture spectacular, dezvăluind un set complet de veselă Christofle, două frigidere pentru șampania Armand de Brignac preferată a proprietarului și o umbrelă retractabilă, asemenea unei flori. Această piesă unică este mai mult decât o mașină, este o extensie a personalității proprietarului, o scenă mobilă pentru celebrarea vieții și a pasiunilor sale.

3. Bugatti La Voiture Noire - 13,4 milioane dolari

La Voiture Noire de la Bugatti este o piesă uimitoare de artă automobilistică, nu doar o mașină. Realizată într-un singur exemplar, aceasta este un omagiu adus legendarului Type 57 SC Atlantic al lui Jean Bugatti, un model pierdut de mult și învăluit în mister. Prețul de 13,4 milioane de dolari o consacră drept cel mai scump Bugatti nou produs vreodată, justificat pe deplin de raritatea, performanța și designul său uluitor. La Voiture Noire este o interpretare modernă a automobilului personal al lui Jean Bugatti, păstrând spiritul elegant al originalului, dar cu tehnologia de ultimă generație. Sub capota sculptată se află același motor W-16 de 8,0 litri cu patru turbocompresoare ca și cel al lui Chiron, dezvoltând o putere uluitoare de 1.479 cai putere. Evacuările cvadruple anunță forța brută a motorului, iar jantele complet noi conferă un aspect agresiv. Designul exterior este dominat de o parte frontală bespoke radicală, care emană o prezență hotărâtă. Spatele este la fel de dramatic, cu un badge Bugatti gigantic iluminat care scrie pe toată lățimea mașinii, transformând numele într-o declarație îndrăzneață. Interiorul, deși nu a fost dezvăluit publicului larg, cu siguranță respectă aspectul luxos și sofisticat al exteriorului, oferind o experiență de condus celestă. Dincolo de performanțele uluitoare și designul unic, La Voiture Noire este un simbol al statutului suprem, o piesă de colecție râvnită care întruchipează excelența ingineriei și designului auto.

4. Rolls-Royce Sweptail - 13,4 milioane dolari

Rolls-Royce Sweptail este o definiție a luxului personalizat și a exclusivității supreme. Acest automobil unicat, realizat manual pe parcursul a patru ani, este inspirat din caroseriile decapotabile ale anilor 1920 și 1930. Creat la cererea unui proprietar de super-яхturi și aeronave în 2013, Sweptail a fost dezvăluit la Concursul de Eleganță Villa d'Este din 2017, deținând la acea vreme titlul de cel mai scump automobil nou din lume, cu un preț estimat la aproximativ 10 milioane de lire sterline (aproximativ 13,4 milioane de dolari astăzi). Mașina este deținută în prezent de Sam Li, din Hong Kong, fiul magnatului imobiliar miliardar Samuel Tak Lee. Designul exterior al Sweptail este o capodoperă a eleganței cursive, cu o linie a acoperișului care se varsă spre o coadă distinctiv evazată, amintind de aspectul unei nave de croazieră de lux. Elementele cromate minimaliste și acoperișul panoramic din sticlă întreg contribuie la senzația de spațiu și lumină. Interiorul opulent este o fuziune perfectă între materiale de cea mai înaltă calitate și design modern. Lemnul de Macassar lustruit și lemnul de Paldao cu pori deschiși creează un contrast vizual și tactil cu pielea Moccasin deschisă și Dark Spice a scaunelor, cotierelor și a zonei înconjurătoare a bordului. Sweptail nu este doar o mașină, ci o operă de artă funcțională, o dovadă a abilității Rolls-Royce de a transforma visele clienților în realitate.

5. Bugatti Chiron Profilée - 10,8 milioane dolari

Pe scena automobilelor a apărut o piesă unică de colecție - Bugatti Chiron Profilée. Construit ca un omagiu subtil modelului Chiron Pur Sport, Profilée nu a ajuns niciodată la producția de serie deoarece toate locurile Chiron fuseseră deja alocate. Totuși, acest exemplar singular reprezintă o capodoperă a ingineriei și designului. Elementele cheie includ o caroserie remodelată special pentru a optimiza fluxul aerodinamic și forța portantă la viteză mare. Profilée deține titlul de ultimul Bugatti stradal echipat cu iconicul motor W16 quad-turbo, o adevărată legendă în lumea automobilelor. Motorul oferă o putere de 1.479 cai putere și propulsează bolidul de la 0 la 100 km/h în doar 2,3 secunde, atingând o viteză maximă limitată electronic la 380 km/h. Pentru a îmbunătăți manevrabilitatea, Profilée beneficiază de setări noi pentru direcție și suspensie, iar cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte a fost reglată pentru timpi de schimbare mai rapizi. Limitarea la un singur exemplar a transformat Chiron Profilée într-o piesă de colecție râvnită, iar prețul final la licitația din Paris a reflectat acest lucru. Adjudecat pentru suma record de 9.792.500 de euro, Chiron Profilée a devenit cel mai scump automobil nou vândut vreodată la o licitație.

6. Bugatti Centodieci - 8,9 milioane dolari

Dezvăluit în august 2019 pentru a sărbători a 110-a aniversare a Bugatti, Centodieci (italiană pentru „110”) este un omagiu adus legendarului Bugatti EB 110. Produs în ediție limitată la doar 10 unități, acest hypercar cu motor central este o piesă de colecție instantanee, iar toate exemplarele au fost deja livrate clienților norocoși până în decembrie 2022. Prețul pentru fiecare Centodieci a fost astronomic, situându-se în jur de 8 milioane de euro (aproximativ 8,9 milioane de dolari americani).

Din punct de vedere tehnic, Bugatti Centodieci împrumută multe componente de la Bugatti Chiron, însă cu o serie de modificări pentru a îmbunătăți performanțele. Motorul W16 quad-turbo de 8.0 litri a fost reglat pentru a produce 1.600 de cai putere (1.177 kW), oferind o creștere ușoară față de Chiron. De asemenea, Centodieci este cu 20 de kg mai ușor decât Chiron datorită utilizării unor materiale mai exotice.

7. Mercedes-Maybach Exelero - 8 milioane dolari

Un vehicul cu adevărat unicat și spectaculos, Mercedes-Maybach Exelero nu este doar un coupe de lux, ci o demonstrație de putere și design îndrăzneț. Dezvăluit în 2005 la Tempodrom din Berlin, Exelero a fost creat de Stola (acum parte a Blutec) în colaborare cu DaimlerChrysler și a rămas un model singular, nefiind niciodată pus în producție. Motivul principal? Acesta a fost construit special pentru a testa anvelopele de înaltă performanță ale producătorului german Fulda.

Exelero nu a fost doar un stand mobil pentru anvelope, ci o mașină cu adevărat remarcabilă. Silueta sa lungă și elegantă, inspirată de Maybach 57 S, ascunde un motor V12 biturbo de 5,9 litri modificat de AMG, capabil să producă 700 CP și 1.020 Nm cuplu. Această putere imensă propulsează Exelero de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde și îi permite să atingă o viteză maximă teoretică de 351 km/h. Chiar și cu scopul său inițial de testare a anvelopelor, interiorul este luxos, echipat cu materiale de cea mai bună calitate și dotări menite să ofere o experiență ultra confortabilă.

8. Pagani Codalunga - 7.4 milioane dolari

Pagani Huayra Codalunga este o definiție a exclusivității și performanței. Construit de divizia dedicată proiectelor speciale, Pagani Grandi Complicazioni, Huayra Codalunga reprezintă o capodoperă a ingineriei și designului italian, limitată la doar cinci exemplare. Numele său, Codalunga, se traduce prin „coadă lungă” în italiană, iar elementul definitoriu al acestei mașini este caroseria extinsă și aerodinamică, inspirată de legendaratele mașini longtail din anii 1960 de la Le Mans. Prețul acestei bijuterii auto pe patru roți începe de la 7 milioane de euro, plasând Huayra Codalunga în liga celor mai scumpe mașini din lume.

În ciuda prețului exorbitant, performanța nu este neglijată. Sub caroseria elegantă din materiale avansate se află un motor V12 biturbo de 6 litri, capabil să producă 840 de cai putere și un cuplu uluitor de 1100 Nm. Toată această putere propulsează bolidul de 1280 de kg la viteze amețitoare, cu o experiență de condus menită să taie respirația.

9. Pagani Huayra Imola - 6 milioane dolari

Pagani Huayra Imola este o hipermașină omologată pentru șosea, cu un temperament pur sportiv, care întruchipează expresia maximă a tehnologiei de pistă de la Pagani Automobili. Produsă într-o ediție limitată de doar cinci exemplare, Pagani Imola a trecut prin cel mai dur test de validare pe pistă aplicat vreodată unei mașini Pagani. Pe lângă procesul de validare obișnuit și deja minuțios, Imola a parcurs peste 16.000 de km pe pistă la viteză de concurs - echivalentul a aproximativ triplu al cursei de 24 de ore de la Le Mans. Prețul pentru această exclusivitate și performanță? Se zvonește că depășește cu mult prețul standard al Huayra, care și așa se situează în jur de 2,3 milioane de dolari, estimându-se că prețul pentru un Pagani Huayra Imola ar fi putut ajunge chiar și la 6 milioane de dolari.

10. Bugatti Divo - 5.8 milioane dolari

Bugatti Divo este o bestie concepută pentru viraje, nu pentru depășirea recordurilor de viteză. Produs în doar 40 de exemplare, Divo este un Bugatti Chiron modificat pentru a fi și mai agil pe circuit. Pentru a obține acest lucru, Bugatti a sacrificat puțin din viteza maximă a lui Chiron (care ajunge la 420 km/h), însă Divo recompensează prin forța G laterală mai mare pe care o poate înregistra în viraje. Bugatti nu a publicat niciodată cifra oficială, dar experții estimează că Divo poate trage peste 1,6 g în viraje, comparativ cu 1,5 g pentru Chiron. Pentru a obține aceste performanțe, Divo are o caroserie cu o aerodinamică revizuită, cu un aripi spate mai proeminente și prize de aer mai mari pentru a răci motorul W16 de 8,0 litri cu 1500 de cai putere. Toate aceste modificări vin însă la un preț pe măsură. Prețul unui Bugatti Divo a fost de aproximativ 5 milioane de euro (aproximativ 5,8 milioane de dolari la cursul de schimb actual), ceea ce îl face semnificativ mai scump decât Chiron.

11. Bugatti Mistral - 5 milioane dolari

Dezvăluit pe 19 august 2022, Bugatti Mistral, cunoscut și sub numele de Bugatti W16 Mistral, este un roadster sport cu două locuri și motor central, fabricat în Molsheim, Franța, de către constructorul francez de automobile Bugatti Automobiles S.A.S. Anunțat ca fiind cel mai rapid roadster din lume, Mistral își propune să ofere o experiență de condus de top, fără acoperiș. Livrările către clienți au început la începutul anului 2024, iar toate cele 99 de unități produse au fost pre-vândute la un preț de 5 milioane de euro fiecare, transformând Mistral într-un model extrem de exclusiv și râvnit de colecționari. Spre deosebire de o versiune decapotabilă a Bugatti Chiron, Mistral este un roadster separat, marcând totodată ultimul vehicul care folosește motorul W16 emblematic, introdus odată cu Bugatti Veyron în 2005. Designul exterior al Mistral este unic și nu se bazează pe Chiron sau pe cele mai recente modele Bugatti. Liniile sunt aerodinamice și sportive, păstrând în același timp luxul specific mărcii. Farurile frontale au un design distinct cu patru benzi luminoase diagonale, iar stopurile spate sunt proiectate ca două săgeți care indică spre logo-ul Bugatti, care face parte și el din iluminat. Habitaclul păstrează o oarecare similaritate cu cel al lui Chiron, cu excepția designului schimbătorului de viteze, unde sculptura „oului dansant” este încorporată în chihlimbar, fiind proiectată de sculptorul Rembrandt Bugatti, fratele lui Ettore Bugatti, fondatorul companiei.

12. Pininfarina B95 Speedster - 4,8 milioane dolari

Pininfarina B95 Speedster este un automobil electric de top, programat să intre în producție în 2025, creat de Automobili Pininfarina GmbH, o companie cu sediul în München, Germania, cu rădăcini în firma italiană de design și caroserie Pininfarina. Succesul comercial al modelului Battista a încurajat compania să construiască al doilea lor hypercar, B95, în ediție limitată, bazat pe acesta. B95 adoptă o estetică agresivă, cu un concept de caroserie barchetta, lipsind geamurile laterale, parbrizul și ramele ușilor. Elementele de design îndrăznețe sunt completate de performanțe uluitoare. Patru motoare electrice furnizează o putere uimitoare de 1900 cai putere și un cuplu de 2340 Nm, propulsând B95 de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde. Viteza maximă depășește 300 km/h, iar bateria de 120 kWh permite încărcarea cu o putere de până la 270 kW, aducând bateria de la 20 la 80% în doar 25 de minute. Exclusivitatea performanței este egalată doar de exclusivitatea producției. Doar 10 exemplare ale B95 vor fi create, transformând fiecare mașină într-o piesă de colecție instantanee. Prețul pentru acest hypercar electric revoluționar nu a fost încă anunțat oficial, dar estimările sugerează că va depăși cu mult prețul de 2 milioane de euro al lui Battista. Pregătiți-vă să scoateți la pungă o sumă exorbitantă dacă doriți să experimentați viitorul electrificant al condusului de topuri decapotabile cu acest Pininfarina B95 Speedster ultralimit.

13. Bugatti Bolide - 4,7 milioane dolari

Visul unui pasionat de viteză și tehnologie, Bugatti Bolide nu este doar o mașină, ci o capodoperă a inovației și performanței. Acest hypercar extrem, conceput exclusiv pentru pistă, nu are încă un preț oficial, însă experții estimează că ar putea depăși cu mult prețul modelului Chiron, care se învârte în jurul a 3 milioane de euro. Bolide își merită cu siguranță pedigree-ul scump. Cu un motor W16 quad-turbo de 8.0 litri modificat, inspirat de Chiron, dar reglat pentru o putere uluitoare de 1825 de cai putere, Bolide are un raport putere-greutate 0,9 kg/CP. Pentru a obține această cifră uluitoare, Bugatti a dus la extrem filosofia sa de減量 (jiànliàng - reducere a greutății) folosind materiale ultral ușoare precum titan și fibră de carbon pe întregul vehicul. Elementele de confort și lux tradiționale Bugatti au fost eliminate în favoarea minimalismului funcțional, rezultând într-o greutate totală de doar 1.244 de kilograme. Aerodinamica este la fel de importantă ca puterea, iar Bolide are un design radical, cu prize de aer mari, un aripi spate masivă și o caroserie sculptată pentru a genera forță apăsătoare maximă. Interiorul spartan este axat pe performanța pe pistă, cu scaune integrate ușoare și un volan minimalist în formă de X. Bugatti Bolide este o mașină care redefinește limitele automobilelor și oferă o experiență de condus de neegalat pentru un pilot norocos.

14. Lamborghini Veneno - 4,5 milioane dolari

Lamborghini Veneno este o figură legendară printre automobile, o mașină sport ultra-exclusivă și limitată, produsă în doar trei exemplare pentru a sărbători a 50-a aniversare a Lamborghini. Dezvăluit la Salonul Auto de la Geneva din 2013, Veneno a uimit publicul cu designul său radical inspirat de cursele de Formula 1. Liniile sale aerodinamice agresive, cu spoilere mari, prize de aer voluminoase și aripa spate masivă, transmiteau performanțe uluitoare. Veneno era propulsat de același motor V12 de 6,5 litri ca și Aventador, dar reglat pentru a produce 750 de cai putere, oferind o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde și o viteză maximă de peste 350 km/h. Pe lângă performanțele uluitoare, prețul exorbitant de 3,6 milioane de euro a subliniat exclusivitatea Veneno. Fiecare exemplar a fost vândut înainte ca mașina să fie dezvăluită oficial, iar cumpărătorii norocoși se numărau printre cei mai fideli clienți Lamborghini și colecționari pasionați. Chiar dacă producția a fost limitată la doar trei unități, Lamborghini a prezentat ulterior o versiune Roadster decapotată și o versiune orientată spre circuit, Veneno Roadster și Veneno Coupe, ambele păstrând performanțele uluitoare și designul avangardist. Lamborghini Veneno rămâne o icoană a performanței și exclusivității, o mașină care întruchipează perfect spiritul rebel și inovator al mărcii.

15. Pagani Huayra Roadster BC - 4 milioane dolari

Pagani Huayra Roadster BC este o bijuterie italiană pe patru roți construită pentru a domina atât șoseaua, cât și circuitul. Inspirat de versiunea coupe Huayra BC, care a adus un omagiu regretatului client fidel Benny Caiola, Roadster BC duce performanța la un alt nivel, păstrând în același timp experiența decapotabilă viscerală. Ingineria de top își face simțită prezența prin utilizarea materialului inovator „carbon triax”, cu 50% mai ușor și cu 20% mai rezistent decât fibra de carbon standard, contribuind la o greutate totală de doar 1.250 kg. Propulsat de o versiune modificată a motorului V12 biturbo de 6,0 litri, Roadster BC dezvoltă 802 CP și 1.050 Nm cuplu, oferind o accelerație uluitoare și o viteză maximă care te lasă fără respirație. Elementele aerodinamice agresive, inclusiv un eleron masiv, generează până la 1100 de kilograme de forță portantă la 280 km/h, lipindu-vă de asfalt în timp ce savurați senzația vântului in par. Roadster BC nu este doar o mașină rapidă, ci o operă de artă funcțională, cu un interior personalizat la cerințele proprietarului și o caroserie sculptată care atrage priviri oriunde merge. Fiind o ediție limitată și având performanțe uluitoare, prețul Pagani Huayra Roadster BC ajunge cu ușurință la sume exorbitante, depășind cu mult 4 milioane de euro.

16. Gordon Murray Automotive T.50s Niki Lauda - 3,9 milioane dolari

Pentru piloții amatori care își doresc o experiență de top pe circuit, Gordon Murray Automotive T.50s Niki Lauda reprezintă o bijuterie extremă și exclusivistă. Acest model este versiunea de curse dedicată a hypercar-ului T.50 stradal, eliminând orice compromis pentru performanța pură. Numele este un omagiu adus legendarului pilot austriac Niki Lauda, recunoscând parteneriatul dintre Lauda și Murray ca piloți coechipieri în echipa Brabham de Formula 1. T.50s Niki Lauda duce filosofia de design a lui Gordon Murray Automotive la un alt nivel. Cu o greutate de sub 900 de kg, obținută grație unui monococ ușor din fibră de carbon construit cu tehnologie de Formula 1 și panouri ale caroseriei din același material, extrem de ușoare, T.50s oferă o agilitate excepțională. Până și jantele sunt fabricate din magneziu pentru a menține masa totală cât mai mică. Motorul V12 aspirat natural Cosworth GMA de 12.000 rpm, complet reproiectat pentru performanța pe pistă, dezvoltă 772 CP, depășind chiar și puterea versiunii stradale. Ingineria ultralёгeră (ultralёгeră = ultra-ușoară) a permis T.50s să atingă o greutate record pentru o mașină V12 de pistă, depășind chiar și obiectivul ambițios de 890 kg. Prețul pentru acest bolid exclusiv nu este public, estimându-se însă că depășește cu mult suma de 3 milioane de dolari, având în vedere performanțele uimitoare, ușurința senzațională și faptul că doar 25 de exemplare vor fi produse.

17. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 3,9 milioane dolari

Bugatti Chiron Super Sport 300+ este o bijuterie tehnologică și a puterii creată pentru a depăși limitele. Inspirat de vehiculul record care a spart bariera de 300 mph (482 km/h) pentru prima dată, acest Bugatti reprezintă o ediție limitată la doar 30 de unități. Prețul pe unitate este pe măsura performanțelor, ajungând la 3,5 milioane de euro. Pentru această sumă astronomică, proprietarii primesc o mașină modificată special pentru viteză maximă, cu un motor W16 quad-turbo de 8,0 litri care produce 1.600 CP (1.175 kW). Modificările aduse caroseriei includ o coadă extinsă specifică, menită să reducă rezistența la aer și să contribuie la atingerea unor viteze uluitoare. Bugatti a limitat electronic viteza maximă la 440 km/h (273 mph) pentru conducerea pe șosea, însă performanțele sale reale sunt ținute secret. Interiorul păstrează luxul specific Bugatti, oferind o combinație de piele de cea mai bună calitate și materiale ușoare, pentru a menține greutatea totală cât mai mică. Chiron Super Sport 300+ nu este doar un automobil, ci o piesă de colecție care împinge limitele ingineriei spre viteze inaccesibile pentru majoritatea mașinilor.

18. Koenigsegg CC850 - 3,7 milioane dolari

Pe scena la Pebble Beach, California, în august 2022, Koenigsegg a prezentat CC850, un super bolid cu producție limitată, care aduce un omagiu modelului CC8S. Acesta marchează dubla sărbătoare a companiei: 20 de ani de la lansarea primului lor automobil de serie și a 50-a aniversare a fondatorului Christian von Koenigsegg. Mașina este o versiune reinterpretată a clasicului CC8S, cu tehnologie de ultimă generație. La fel ca emblematicul Koenigsegg ONE:1 lansat în 2014, CC850 atinge un raport putere-greutate de 1:1, cu o putere de 1385 cai putere și o greutate de 1385 kg. Acest lucru este posibil datorită motorului V8 biturbo de 5.0 litri preluat de la Jesko, echipat cu turbocompresoare mai mici pentru a genera 1185 CP cu combustibil normal și 1385 CP cu E85. Cuplul maxim ajunge la 1385 Nm. Transmisia revoluționară Koenigsegg, numită Engage Shift System, este o cutie de viteze ușoară și compactă cu ambreiaj multidisc, ce oferă o experiență unică de condus, permițând schimbarea manuală sau automată a celor nouă trepte. Aerodinamica CC850 este optimizată pentru a genera atât forță de apăsare ridicată, cât și un flux de aer cursiv pentru răcirea eficientă a motorului. Interiorul păstrează ADN-ul Koenigsegg cu materiale ușoare și de calitate superioară, oferind în același timp o experiență personalizată pentru fiecare șofer. Prețul pentru acest bolid exclusiv nu a fost anunțat oficial, însă estimările sugerează că ar putea depăși cu ușurință 5 milioane de dolari.

19. Lamborghini Sian - 3,6 milioane dolari

Lamborghini Sián FKP 37 este o bijuterie tehnologică și inginerească, fiind primul supercar hybrid al companiei care combină un motor V12 puternic cu tehnologia hibridă bazată pe supercondensatori. Numele său, Sián, se traduce prin fulger în dialectul Bolognese, reflectând perfect caracterul acestei mașini: viteză uluitoare, depășind 350 km/h. Prețul pe măsură se ridică la aproximativ 3,6 milioane de euro, însă pentru această sumă obțineți o mașină cu totul specială. Pe lângă performanțele electrizante, Sián are un design futurist, cu linii hexagonale ascuțite și elemente aerodinamice integrate perfect. Un aspect unic îl reprezintă utilizarea pentru prima dată în industria auto a unor prize de aer din fibră de carbon imprimate 3D pe partea din spate, unde proprietarii își pot adăuga inițialele, personalizând și mai mult bolidul. Versiunea roadster, Sián Roadster, limitată la doar 19 exemplare, duce tehnologia hibridă și mai departe, oferind o experiență de condus open-air electrizantă. Indiferent de versiune, Lamborghini Sián reprezintă o mașină revoluționară, un precursor al viitorului automobilelor sport de lux.

20. Pagani Huayra Evo R - 3,5 milioane dolari

Pagani Huayra R Evo este o bestie italiană pe pistă, construită pentru a oferi performanțe uluitoare și o experiență de condus viscerală. Puternicul motor V12 Pagani, calibrat special pentru Evo R, produce 900 de cai putere la 8.750 rpm și un cuplu maxim de 770 Nm disponibil între 5.800 și 8.200 rpm. Această creștere a puterii față de Huayra R standard se datorează unei ECU recalibrare, a unei admisii optimizate cu design nou al trompetei și a unor axe cu came noi, permițând motorului să se tureze până la 9.200 rpm. Puterea este transferată către roțile din spate printr-o cutie de viteze secvențială cu 6 trepte.

Pentru a gestiona această putere imensă și a oferi o manevrabilitate precisă, Huayra R Evo beneficiază de o suspensie sofisticată moștenită de la Huayra R, cu o geometrie complexă. O inovație semnificativă este integrarea unui amortizor de heave, un al treilea element hidraulic care separă gestionarea înălțimii caroseriei de amortizoarele independente ale celor patru roți. Această configurație permite o manevrabilitate excepțională și un control superior în timpul condusului pe pistă.