brand

Top 15 de mașini ce nu vor mai fi produse în 2025

Top 15 de mașini ce nu vor mai fi produse în 2025

Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului 2024, industria auto se pregătește pentru lansarea modelelor aferente anului 2025. Însă, în același timp, trebuie să ne luăm rămas bun de la câteva nume iconice care vor dispărea de pe scenă. Motivele pentru retragerea acestor mașini variază de la performanțe slabe ale vânzărilor până la decizii strategice de îmbunătățire a gamei de produse. Indiferent de cauze, iubitorii automobilelor trebuie să se pregătească pentru a-și lua adio de la aproximativ 20 de modele emblematice.

Alfa Romeo Spune Adio Liniei Quadrifoglio

Giulia Quadrifoglio - Un Adevărat Sportiv Italian

Fanii performanței trebuie să-și ia rămas bun de la Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, sedanul sport care a întruchipat spiritul mărcii italiene. Cu un motor V6 bi-turbo de 2.9 litri capabil să genereze 505 cai putere, Giulia Quadrifoglio a oferit o experiență de șofat captivantă, combinând agilitatea tipică Alfa cu un sunet inconfundabil al evacuării. Deși versiunea cu motor convențional va fi retrasă după 2024, există speranțe că emblema Quadrifoglio ar putea reveni în viitor sub forma unui model electric sau hibrid de performanță.

Stelvio Quadrifoglio - SUV-ul care a Cucerit Inimile

Alături de Giulia, Stelvio Quadrifoglio își va încheia cariera în 2024. Acest SUV puternic, echipat cu același motor V6 bi-turbo de 2.9 litri, a reușit să îmbine performanțele unui vehicul sport cu versatilitatea unui SUV de lux. Cu o accelerație de 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde și o viteză maximă de 283 km/h, Stelvio Quadrifoglio a reprezentat o alternativă atrăgătoare pentru iubitorii de adrenalină care căutau un vehicul practic, dar fără compromisuri la capitolul performanță.

Audi Face Curățenie în Gamă

A4 - Un Clasic care Părăsește Scena

Audi A4, un model iconic în gama constructorului german, va fi retras după această generație. Sedanul compact, care a fost un stâlp de bază în oferta Audi încă din 1994, își va înceta producția în varianta cu motor convențional. Cu toate acestea, există șanse ca numele A4 să renască în viitorul apropiat sub forma unui vehicul electric, urmând tendința de electrificare a gamei Audi.

A5 Coupé și Cabriolet - Adio Versiunilor cu Două Uși

Două alte victime ale strategiei Audi de simplificare a gamei sunt A5 Coupé și A5 Cabriolet. Noua generație A5, care va fi lansată spre sfârșitul anului, va fi disponibilă exclusiv în varianta sedan, renunțând la versiunile cu două uși și cabriolet. Aceste modele au fost prezente în gama Audi încă din 2007, dar acum constructorul german se concentrează pe o gamă mai simplificată și eficientă.

BMW Renunță la X3 M

Deși BMW nu a confirmat oficial această decizie, semnele indică faptul că noua generație X3 nu va mai primi o variantă M de performanță. În schimb, constructorul bavarez se va concentra pe viitorul SUV electric de performanță iX3 M (sau oricare va fi numele final). Această mișcare vine în contextul unei strategii de electrificare a gamei, care a fost anunțată încă din 2022.

Bugatti Chiron - Un Adevărat Rege al Vitezei

După o carieră de opt ani impresionanți, în care a stabilit recorduri de viteză și a primit numeroase iterații speciale, hipercarul Bugatti Chiron își va încheia producția. Chiron a fost încoronat cu titlul de cea mai rapidă mașină de serie din lume, atingând viteza maximă de 490 km/h în 2019. Motorul său W16 de 8 litri, cu 8 turbocompresoare și 1.500 de cai putere, a oferit performanțe de-a dreptul legendare. Deși Chiron va intra în istorie, Bugatti pregătește deja un succesor la fel de impresionant.

Fisker Ocean - Un Vis Spulberat

Fisker a trecut prin momente turbulente în ultimele luni, iar după aproape un an de încercări de a salva compania, aceasta a intrat în faliment în iunie 2024. În mod inevitabil, acest lucru a însemnat și sfârșitul SUV-ului electric Fisker Ocean. Deși unele exemplare rămase din 2023 au fost vândute la prețuri atractive de sub 25.000 de dolari, Ocean nu va mai ajunge pe piață în anul modelului 2025.

Jaguar F-Type - Un Tribut Emoționant pentru E-Type

Ultima unitate Jaguar F-Type a ieșit de pe linia de producție în această lună, marcând un omagiu emoționant adus legendarului E-Type. Vopsită într-o nuanță specială de verde Giola și tapițată cu piele Windsor, această ediție finală a încheiat o carieră de 10 ani pentru sportivul britanic. Pe măsură ce Jaguar se îndreaptă spre electrificare, F-Type a trebuit să lase locul liber pentru noile modele electrice ale mărcii.

Maserati Ghibli - Un Sedan Italian care Părăsește Scena

După 11 ani pe piață, actuala generație a sedanului Maserati Ghibli va fi retrasă în 2025. Pe măsură ce Maserati se îndreaptă tot mai mult spre electrificare, este posibil ca Ghibli să primească un succesor în viitor, eventual cu un sistem de propulsie electric sau hibrid.

Mini Clubman - Un Adio Emoționant pentru Monovolumul Iconic

Noua gamă simplificată a Mini nu va mai include simpaticul Clubman. Deși în 2024 mai pot fi achiziționate câteva exemplare dintr-o ediție finală limitată la sub 100 de unități și cu un preț de pornire de 45.000 de euro, Mini se pregătește să renunțe temporar la acest model cu aspect de monovolum.

GT-R - Un Adevărat Supererou Nipon

Nissan GT-R, supercarul japonez care a câștigat inimile pasionaților din întreaga lume, își va încheia producția în octombrie 2024. Pentru a marca acest moment, Nissan a lansat două ediții speciale - Skyline Edition și Takumi Edition - care omagiază linia de descendență a GT-R-ului. Actuala generație R34 a debutat încă din 2009, oferind performanțe de top și un design iconic.

Porsche 718 Boxster și Cayman - Un Adio Temporar în Europa

Americanii pot rămâne liniștiți, deoarece Porsche 718 Boxster și Cayman nu vor dispărea (deocamdată) de pe piața din Statele Unite. Însă, în Europa, aceste două sportive nu vor mai putea fi înmatriculate începând cu iulie 2024, deoarece nu respectă noile reglementări de siguranță cibernetică ale Uniunii Europene. Porsche nu are în plan să ofere o nouă generație Boxster sau Cayman pe actuala platformă pentru piața europeană, dar modelele electrice ale mărcii ar trebui să fie disponibile în următorii ani.

Toyota Spune Adio Variantei cu Patru Cilindri a Suprei

Vestea bună este că Toyota va continua să ofere Supra cu motorul său șase cilindri în linie - cel puțin pentru câțiva ani. Însă, pentru cei care sperau să pună mâna pe varianta mai accesibilă cu patru cilindri, singura opțiune va fi piața second-hand. Toyota a decis să renunțe la această versiune înainte de anul modelului 2025, probabil din cauza vânzărilor slabe.

Volvo S60 - Un Sedan Premium care Lasă Loc Noilor Modele Electrice

Pe măsură ce Volvo avansează în procesul de electrificare a gamei, sedanul S60 cu motor convențional își va încheia cariera până la sfârșitul anului. S60 a fost lansat pe piața americană în 2000, iar actuala a treia generație a debutat în 2019. Odată cu retragerea S60, Volvo își va putea concentra eforturile pe noul SUV electric EX90 cu trei rânduri de scaune.

Deși despărțirea de aceste modele iconice poate fi dureroasă pentru fanii auto, schimbarea face parte din ciclul natural al industriei. Pe măsură ce constructorii se concentrează pe eficiență, electrificare și simplificarea gamelor, unele nume trebuie să lase loc noilor generații de vehicule. Însă, cu siguranță, aceste mașini vor rămâne în amintirea pasionaților auto ca adevărate legende ale timpului lor.