Tesla recheamă peste 2 milioane de vehicule pentru defecte de securitate ale sistemului Autopilot
În urma unei investigații de defecte care a durat ani de zile, Tesla a înregistrat o retragere care acoperă mai mult de 2 milioane de vehicule. Regulatorul american de siguranță auto a determinat că sistemul de asistență a șoferului Autopilot al Tesla nu face suficient pentru a preveni utilizarea necorespunzătoare.
Investigația de defecte a fost realizată de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) și va rămâne deschisă în timp ce agenția monitorizează eficacitatea soluțiilor Tesla. Un purtător de cuvânt al NHTSA a declarat că ancheta a descoperit că mijloacele Tesla de a menține șoferii angajați erau inadecvate și ar putea duce la "utilizare previzibilă necorespunzătoare".
În mod specific, investigația a constatat că designul unic al sistemului Autopilot al Tesla poate oferi controale insuficiente de angajare și utilizare a șoferului. Între timp, tehnologia automatizată prezintă un mare potențial pentru îmbunătățirea siguranței, dar numai atunci când este implementată în mod responsabil.
“Acțiunea de astăzi este un exemplu de îmbunătățire a sistemelor automate prin prioritizarea siguranței”, a declarat NHTSA miercuri.
Această retragere este a doua din acest an care implică sistemele de conducere automată ale Tesla, care au fost supuse unei analize tot mai riguroase după sute de accidente, unele dintre ele soldate cu decese.
În timp ce CEO-ul Elon Musk a prezis de ani de zile că producătorul auto este pe punctul de a oferi autonomie completă, atât Autopilot cât și caracteristicile beta pe care Tesla le comercializează ca Full Self-Driving necesită un șofer complet atent să-și țină mâinile pe volan.
Autopilot este standard pe fiecare Tesla nou. Folosește camere pentru a se potrivi cu viteza de circulație a traficului din jur și asistă șoferii cu direcționarea în benzi marcate clar.
Tesla a comercializat funcționalitate de nivel superior pe care o numește Full Self-Driving de la sfârșitul anului 2016. Această suită de caracteristici a fost retrasă în februarie, după ce NHTSA a exprimat preocupări cu privire la mașinile care folosesc sistemul care se deplasează în moduri ilegale sau imprevizibile, inclusiv depășirea limitelor de viteză, trecerea drept prin intersecții în benzi doar de viraj și nepotrivirea la oprirea completă.
NHTSA a efectuat prima dată o investigație de defecte a Autopilot în urma unui accident fatal din 2016, doar pentru a elibera sistemul la începutul anului următor. Cele două investigații de defecte în curs - inițiate în august 2021 și februarie 2022 - au fost precipitate de Teslas care se ciocneau de vehiculele de prim răspuns și frânau brusc pe autostrăzi.
Regulatorul a deschis mai mult de 50 de investigații speciale de accidente care implică mașini Tesla care sunt suspectate a fi legate de Autopilot, ritmul anchetelor accelerând sub administrația Biden.
În ciuda provocărilor, Tesla continuă să fie un jucător important în domeniul vehiculelor electrice și autonomii. Cu toate acestea, aceste probleme subliniază importanța de a asigura că tehnologia inovatoare este implementată în mod responsabil și sigur.