brand

Șoferii petrec aproape de două ori mai mult timp la stațiile de încărcare gratuite decât la cele cu plată

Șoferii petrec aproape de două ori mai mult timp la stațiile de încărcare gratuite decât la cele cu plată

Un studiu recent scoate în evidență o diferență semnificativă între timpul petrecut la stațiile de încărcare rapidă gratuite și cele cu plată pentru vehiculele electrice în Statele Unite. În cadrul acestui articol vom analiza profund aceste diferențe și ce impact au asupra industriei și a utilizatorilor de vehicule electrice.

În conformitate cu un raport al Biroului pentru Tehnologii de Vehicule al Departamentului de Energie, șoferii de vehicule electrice petrec aproape de două ori mai mult timp la stațiile de încărcare rapidă DC gratuite decât la cele cu plată. Această concluzie se bazează pe peste 2,3 milioane de sesiuni la stațiile de încărcare DC care nu aparțin Tesla, între iunie 2020 și iunie 2023.

"Șoferii petrec aproape de două ori mai mult timp la stațiile de încărcare rapidă DC gratuite decât la cele cu plată."

În medie, un șofer petrece 78 de minute pe sesiune și obține 40,7 kilowați-oră de energie la stațiile de încărcare rapidă DC gratuite. La stațiile cu plată, petrec doar 42 de minute în medie, obținând doar 22 kWh de energie.

Încărcarea rapidă DC gratuită este adesea oferită ca un beneficiu adițional la multe vehicule electrice de la Hyundai, Volkswagen, General Motors, Mercedes-Benz și alte companii auto. Deși în teorie aceasta pare a fi o strategie bună pentru a încuraja cumpărarea de vehicule electrice, în practică a prezentat mai multe probleme.

Problemele încărcării gratuite

  • Utilizatorii folosesc adesea stațiile de încărcare rapidă DC ca pe o benzinărie, încărcând complet bateria chiar și când nu este nevoie.
  • Formarea de cozi lungi la aceste stații de încărcare.
  • Deteriorarea pe termen lung a bateriilor, deoarece vehiculele electrice în general nu ar trebui să fie încărcate exclusiv la stațiile rapide.

Tom Moloughney, un expert în domeniu, a cerut chiar oprirea acestei practici.

Concluzii ale studiului

Cel mai logic rezultat al acestui studiu este că șoferii de vehicule electrice vor folosi cât mai mult posibil stațiile de încărcare rapidă DC gratuite, chiar dacă aceasta înseamnă să petreacă peste o oră pentru o încărcare completă. Este important de reținut că viteza de încărcare scade de obicei pe măsură ce bateria se umple, ceea ce face ca timpul de încărcare să crească semnificativ.

În cazul încărcării cu plată, timpul mediu de 42 de minute indică faptul că șoferii probabil folosesc mai eficient stația de încărcare. Dacă încărcarea este cu plată, nu are rost să încarci mai mult decât este necesar pentru a ajunge la următorul punct de încărcare sau acasă, unde încărcarea poate fi mai ieftină.

Aceste programe de încărcare gratuită pot avea un impact semnificativ asupra disponibilității infrastructurii de încărcare DC în zonele urbane, deoarece comunitatea locală de vehicule electrice va utiliza probabil stațiile mai mult decât ar face-o dacă serviciul ar fi cu plată, mai ales dacă încărcarea la domiciliu nu este o opțiune.

Comparativ cu rețeaua Tesla Supercharging

Setul de date nu include rețeaua Tesla Supercharging, dar Tesla a dezvăluit oficial că timpul mediu de sesiune este de aproximativ 27,5 minute. Energia la Superchargers este plătită standard, cu unele excepții și promoții, și când este combinată cu o putere de ieșire relativ mare (adesea 250 kilowați), explică probabil de ce timpul este mai mic decât media la stațiile de încărcare rapidă non-Tesla cu plată.

Concluzii și recomandări

În concluzie, dacă beneficiezi de încărcare rapidă DC gratuită cu vehiculul tău electric, te rugăm să o utilizezi în mod responsabil, să încarci doar cât ai nevoie, să nu o faci tot timpul și să nu o tratezi ca pe o benzinărie.

"Dacă beneficiezi de încărcare rapidă DC gratuită cu vehiculul tău electric, te rugăm să o utilizezi în mod responsabil."