Conform unui sondaj, consumatorii sunt dispuși să adopte unele abonamente în mașină
Un studiu recent realizat de S&P Global Mobility arată că consumatorii sunt dispuși să plătească pentru servicii conectate în mașină, dar numai pentru cele care oferă o valoare clară sau sunt disponibile cu o perioadă de probă gratuită. Cu toate acestea, ei sunt mai puțin interesați de funcții pe care nu le vor folosi sau care sunt deja disponibile pe smartphone-urile lor.
Producători auto precum BMW și Mercedes-Benz s-au confruntat cu reacții negative la introducerea în vehiculele lor a unor produse și servicii pe bază de abonament. Dar, potrivit sondajului S&P Global Mobility, consumatorii sunt în general receptivi la abonamente atunci când acestea oferă expunerea la noi caracteristici și tehnologii. Atunci când li se oferă teste gratuite sau abonamente existente la vehiculele noi, 82% dintre respondenții sondajului au declarat că ar lua în considerare achiziționarea de servicii pe bază de abonament pentru viitoarele achiziții de vehicule noi.
Sondajul a evidențiat, de asemenea, importanța oferirii de servicii cu valoare adăugată prin intermediul abonamentelor. Actualizările funcționale plătite, în special navigația îmbunătățită și funcționalitatea sistemului avansat de asistență a șoferului (ADA), sunt foarte dorite. Funcțiile de siguranță, cum ar fi asistența pentru luminile de întâlnire și înregistratorul video al condusului, au primit cele mai înalte cote de satisfacție în rândul serviciilor conectate. Cu toate acestea, caracteristici precum scaunele încălzite sau pornirea de la distanță au stârnit mai puțin interes, deoarece consumatorii sunt obișnuiți să plătească pentru aceste elemente ca parte a unui pachet de opțiuni.
Decizia GM de a elimina Apple CarPlay și Android Auto în favoarea sistemului lor nativ de infotainment este menită să valorifice această tendință prin creșterea gradului de păstrare a abonamentelor și oferirea accesului la mai multe date de utilizare de către consumatori. Sondajul S&P Global Mobility a evidențiat faptul că, deși consumatorii sunt îngrijorați de confidențialitatea datelor, 74% dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să împărtășească date pentru servicii gratuite și consideră că producătorii auto sunt mai demni de încredere decât companiile de tehnologie precum Google sau Meta.
Ceea ce nu a fost evident în cadrul sondajului a fost dacă majoritatea consumatorilor sunt dispuși să plătească un abonament lunar pentru un plus de performanță. Mercedes-Benz oferă Acceleration Increase, un abonament de performanță care, pe vehiculele sale electrice, mărește puterea mașinii cu 20 până la 24%. Cu toate acestea, BMW nu are intenția de a oferi upgrade-uri de performanță over-the-air pentru viitoarele sale vehicule electrice. Nu pentru că ar vedea vreo problemă în acest sens, ci pentru că este de părere că veniturile generate de taxele de abonament nu vor fi suficient de profitabile pentru a acoperi cerințele și reglementările tehnice.